vertrouwen geschonden

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kan je handelaren vertrouwen met het zoeken van een paard?

ja
14 (33%)
nee
14 (33%)
weet niet
14 (33%)

Totaal aantal stemmen: 42

ippolata

vertrouwen geschonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 18:10

mijn paard heb ik aangeraden gekregen door een handelaar nu blijkt mijn paard 'gebreken'te hebbem wat achteraf blijkt dat de gene die haar aangeraden heeft het wist, hebben jullie ook zulk negatieve ervaringen met handelaren en ls ik ooit een nieuwe paard wil kopen kan ik denk ik niet op een handelaar vertrouwen maar hoe moet ik dat een goed paard zoeken, en kijken of die klopt.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:25

Wat ontzettend vervelend!! Wat is precies het gebrek van je paard en heb je hem laten keuren door een onafhankelijke DA?? Mischien een proefperiode gehad met je paard??
Ik had hier pas ook een topic over aangeboord..Paard van partikulier of handelsstal..

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:26

Ik kan geen 'ja' of 'nee' invullen. Zelf heb ik best goede ervaringen met handelaren.

Naar mijn mening is het ook gedeeltelijk je eigen schuld als je een paard met gebreken koopt. Moet je maar iemand meenemen die er een duidelijke kijk op heeft.

Tuurlijk kan het altijd nog gebeuren. Maar de kans zal dan toch een stuk kleiner zijn.

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:29

wij hebben nog nooit problemen gehad met ahndelaren, hebben zelfs paarden op proef gehad, en terug kunnen brengen na enkele weken.
maar je moet het gewoon treffen!

Groetjes Nicole

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:31

Wat heeft ie dan voor gebreken? Ikzelf zou een paard ALTIJD laten keuren, en al helemaal als je hem bij een handelaar koopt.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:35

Als je een paard koopt moet je die altijd laten keuren door je eigen DA! Een paard is geen fiets met haren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:40

Handelaren verkopen alleen paarden, Les 1 verkoopleiding, Zorg dat het product wat je verkoopt goed is.........Vrij vertaald, als je alleen patat verkoopt dan moet je zorgen dat je goede patat verkoopt, Verkoop je een keer een slecht patatje dan kan je dat een hoop klanten kosten want mensen herinneren zich nou eenmaal een slechte ervaring beter dan een goede! Dus.............

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:42

Ik heb geen slechte ervaringen met handelaren, dus ik heb op JA gestemd. Precies wat Kim zegt, als je slechte waren levert, dan kost het je klanten.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:43

Wij hebben er goede ervaringen mee, maar handelaar vs handelaar gaat vaak wel goed he Knipoog

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:48

Om wat voor gebreken gaat het? Is het iets dat in een keuring naar voren had moeten komen, dan zit de handelaar imo niet fout.
Verzwegen gebreken zijn even goed niet netjes.

* To Belg, or not to Belg *

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:15

het is tenslotte hun broodwinning....ze moeten ervan lezen, ze zullen niet allemaal liegen, maar wel eens iets verzwijgen....
er zijn best goede bij, maar ik heb 4 pony's via een handelaar gekocht, alle 4 miskopen en met de 5e probeerde hij het min of meer goed te maken.....ook over gelogen, maar het was en is een schatje (de andere vier zijn dan ook allemaal verkocht met bekend making van de waarheid)
Daar ben ik financieel flink mee achteruit gegaan, maar alle 4 zijn ze wel goed terecht gekomen (waarvan eentje bij T@nj@).
ik heb geleerd en doe het dus echt niet meer!

Centered Riding instructrice

* Er is 1 persoon die je kunt vertrouwen: jezelf *

Jurenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:16

Handelaren op een paardenmarkt zou ik niet vertrouwen, of je moet degene kennen. Op de paardenmarkt is vaak een veearts aanwezig die zou je altijd kunnen vragen snel te kijken. Een handelaar met een grote stal bij jou in de buurt kan je beter vertrouwen, je kunt er altijd naar terug.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:14

Ik heb een tijdje met mn haf op een boerderij gestaan en daar werkte ook een handelaar. Echt een %$@%@
Hij ging helemaal niet goed met zn paarden om, meste 1 keer per week uit etc.
Je moet een paard altijd op proeftijd nemen of zeer secuur laten keuren, anders weet je neit of hij wat heeft, dit is mijn mening.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:18

wat is er verkeerd met 1 x per week uitmesten, deden wij ook. Dagelijks worden ze opgestrooit en eens per week werd de hele box leeg gehaald....Word wel vaker zo gedaan...

kellytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:22

ik heb opzich wle goede ervaring met handelaren mijne komt er ook vandaan en mankeerde niks aan. tis wel zow dat de meeste dus neit allemal gewoon alleen hun paardne willen verkopen en dus niet alles vertellen daarom net zoals wat de andere zeggen je paard laten keuren door je eigen veearts.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:16

gijsenkim schreef:
wat is er verkeerd met 1 x per week uitmesten, deden wij ook. Dagelijks worden ze opgestrooit en eens per week werd de hele box leeg gehaald....Word wel vaker zo gedaan...

Dat gebeurd op veel pensionstallen hier in de buurt! Ook op de stal waar ik nu sta. Alleen mag ik zelf altijd mesten als ik wil. Doe het meestal iedere dag wel even. Zolang ik maar geen stro pak...

Als je voor het opstrooien de stal maar even rechttrekt hoeft het geen probleem te zijn.

Sorry voor de off-topic

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:18

ik had laatst een rinker gekocht en haflinger ingeruild bij een "normale"man, zou de haflinger zelf houden en ik kon regelmatig langskomen. leek op eerste gezicht prima. toch bleek hij een handelaar met streken te zijn, de tinker die ik gekocht had was 2 ipv1

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:20

je hebt handelaren en je hebt handelaren.

Om zoveel mogelijk ellende te voorkomen, zal je het paard zowel klinisch als röntgenologisch moeten laten keuren, alsmede een goed koop/verkoopcontract op (laten) stellen, waarbij je bij bepaalde gebreken het paard nog kan retourneren.
De praktijk leert echter dat er nog vaak genoeg zonder contract gekocht/verkocht wordt.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:17

Ik heb zelf een tijdje voor een handelaar gereden en daar kan je het paard gewoon voor een proefperiode krijgen, deze man heeft behoorlijk prijzige paarden en heeft ook een stalruiter die de paarden uitbrengt, mocht hij een keer een paard met gebreken verkopen en dit van te voren geweten hebben dan is dat slechte reclame voor zijn bedrijf en dat is slecht voor de handel.
Een kennis van mij heeft laatst via de manege een pony willen kopen waar goede papieren bijzaten en ook uitgebracht zou gaan worden in de sport, kregen hem met pijn en moeite 2 weken op proef en kwamen er toen achter dat hij achter met de benen tegen elkaar aansloeg in de draf en galop. Ook werd bekend dat deze pony was afgekeurd voor de wedstrijdsport. De verkopers waren hiervan op de hoogte maar hebben niets gezegd. Zo zie je maar weer dat je zelfs op een manege waar je al 2 jaar komt nog bedonderd kan worden.

Veni, vidi, vici

Te koop: Eiberweg 38, 7701 VE Dedemsvaart http://www.noordoostwonen.nl/13-b7b5-29 ... s8.twitter

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:33

Ik heb al mijn paarden bij een handelaar vandaan.
De eerste handelaar was niet zo'n beste. Maar, daar staat tegenover dat er ook geen dure paarden vandaan komen. Het zijn allemaal wat simpele beestjes die daar even snel zijn (her-) opgevoed. Dan verkopen en daarna zit je zelf even met de problemen

De tweede... ik had het in mijn hoofd om weer die kant op te rijden om een paard uit te zoeken. Maar het is er niet van gekomen. Hele eerlijke man. Verkoopt goede paarden en heeft zeker een naam hoog te houden. Is bekend en staat ook altijd met een advertentie in de IDS.

Nu bij een dressuurstal een paardje gekocht. Weet precies waarom dit paardje goedkoper mee mocht, weet dat hun het een leuk paard vinden, maar hun verkopen paarden die toch geschikt zijn voor de hogere dressuur, dus na de basissport. En hun vinden dat ze daar niet geschikt voor is. Hun hadden haar gekocht als fokmerrie.
Zelf moet ik eerst die B, L en M maar door voor ik bij de Z zit en daarna heb ik toch het geld niet om door te gaan dus voor mij is dit meer dan voldoende! Hebben ook een koopcontract opgesteld.

Dus er zijn echt wel handelaren te vertrouwen. Als het een duur paard is moet je altijd iemand anders meenemen, vooral als je zelf verliefd bent want dan kijk je door dingen heen. En altijd laten keuren.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:38

Anke schreef:
het is tenslotte hun broodwinning....ze moeten ervan lezen, ze zullen niet allemaal liegen, maar wel eens iets verzwijgen....
er zijn best goede bij, maar ik heb 4 pony's via een handelaar gekocht, alle 4 miskopen en met de 5e probeerde hij het min of meer goed te maken.....ook over gelogen, maar het was en is een schatje (de andere vier zijn dan ook allemaal verkocht met bekend making van de waarheid)
Daar ben ik financieel flink mee achteruit gegaan, maar alle 4 zijn ze wel goed terecht gekomen (waarvan eentje bij T@nj@).
ik heb geleerd en doe het dus echt niet meer!

Precies en omdat het hun broodwinning is willen ze geen slechte reclame en moeten voor een goed produkt en tevreden klanten zorgen, een partikulier daarentegen heeft alleen dat ene paard te koop, en zodra hij 1 gek gevonden heeft is hij er vanaf. Dat de klant achteraf niet tevreden is, zal hem niet interesseren!

Nieuwe aanwinst: Florida elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
verwacht in 2017 : 18 mei Guardian x Vilexa elite v Ro-lex x elite pref prest v Hemingway

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:49

voorzover je mensen kunt vertrouwen. En ik vertrouw niet iedere handelaar, dat is wel een verschil.

De hond is de betere mens

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:35

Zeker als het geregistreerde handelaren zijn, zullen ze nu wel uitkijken met dingen niet vermelden die het paard wel heeft. Bij consumentenkoop zit er nu immers 6 maanden garantie op het paard dat je bij een officiële handelaar hebt gekocht.
Verder is het zo, dat als het paard gebreken vertoond, die al aanwezig waren voor de koop, onzichtbaar zijn tijdens de koop en je dier minder geschikt maken voor het gebruik waarvoor je het dier hebt gekocht, er sprake is van verborgen gebreken en je op grond daarvan het paard terug kunt brengen en de aankoopsom kunt terug krijgen. Dit geldt voor iedere koop, dus ook van particulier naar particulier.
En zoals al eerder gezegd, meestal zullen goede handelaren in zulke gevallen het dier terugnemen en je bijvoorbeeld korting geven bij aankoop van een ander dier, want negatieve reclame kunnen ze meestal niet gebruiken.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie