kijk eens ff

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 23:17

als je al bijna geen geld hebt voor de aanschaf hoe wil je dat dan met het onderhoud doen. Ik zoe er maar op rekenen dat een slachtpaard, als je die al kan kopen, wel wat kost om weer op te knappen, en misschien ook wel veel DAkosten met zich meebrengt.

mais
Berichten: 43
Geregistreerd: 11-06-03
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:00

de meeste slachtpaarden komen van de verzekering en die moeten geslacht worden anders krijgen die mensen hun geld niet.

Bij ons zit ook een paardenslachter. Daar kom ik wel eens thuis. Meestal staan daar een aantal paarden soms nog hele mooie maar mijn vriend ( veehandelaar) kan er nooit een kopen. Meestal vraag ik wel wat heeft dat paard maar ze hebben eigenlijk allemaal wel wat kreupel iets aan de longen of het hart, dampig, hoefkatrol enz. Alleen gaan er elk jaar een heleboel haflinger en fjordenhengsten 1,2, jaar en veulens naar de slacht. Dat komt omdat er daar zo veel van zijn en ze bij de slacht meer opbrengen dan als ze verkocht worden das best erg. Maar een paard kopen van de slacht is vrijwel onmogelijk want meestal gaat er een hoef van het paard terug naar de eigenaar voor de verzekering.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:23

mais schreef:
de meeste slachtpaarden komen van de verzekering en die moeten geslacht worden anders krijgen die mensen hun geld niet.

Bij ons zit ook een paardenslachter. Daar kom ik wel eens thuis. Meestal staan daar een aantal paarden soms nog hele mooie maar mijn vriend ( veehandelaar) kan er nooit een kopen. Meestal vraag ik wel wat heeft dat paard maar ze hebben eigenlijk allemaal wel wat kreupel iets aan de longen of het hart, dampig, hoefkatrol enz. Alleen gaan er elk jaar een heleboel haflinger en fjordenhengsten 1,2, jaar en veulens naar de slacht. Dat komt omdat er daar zo veel van zijn en ze bij de slacht meer opbrengen dan als ze verkocht worden das best erg. Maar een paard kopen van de slacht is vrijwel onmogelijk want meestal gaat er een hoef van het paard terug naar de eigenaar voor de verzekering.


Saphira is door de verzekering overgenomen en opgehaald door een paardenslachter uit Goes. Ik moet er niet aan denken dat iemand mijn paardje daar had weggekocht. Zo uiterlijk was er op het eerste gezicht niet veel aan te zien, maar reken maar dat het dier pijn had Huilen . Naar ik begrepen heb, hebben paardenslachters die voor de verzekering slachten een contract waar ze zich aan moeten houden, dus slachten en niet doorverkopen. Mijn paard was gechipt, dan wordt het zowiezo al moeilijker om haar even te verkopen via de achterdeur.

Ik heb gelukkig geen hoef van gehad, lijkt me ook niet er leuk om te krijgen als bewijs van slachten Misselijk .

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:44

Ik vind het wel héél zielig voor de hengstjes die als veulen sneuvelen vanwege hun "mannelijkheid". Ik zoek juist een hengstje of ruintje en je vind in de pony's er vrijwel geen ... Boos!

Gismo
Berichten: 100
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: driemond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:27

hmm