Rijlaarzen dilemma

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Rijlaarzen dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 17:20

Ik ben op zoek naar rijlaarzen. Ik rijd nu altijd met chaps maar wil graag weer met laarzen gaan rijden.
Omdat ik niet zo fanatiek rijd was ik op zoek naar rubberen. Het probleem is dat ik behoorlijke kuiten heb. Ik heb van verschillende merken de wijdste maat gepast. Sommige passen wel om mijn kuit maar zijn dan bij de enkel te wijd!
Mijn kuitomtrek is 42/43, is dit nou zooooo extreem?

Nu ben ik toch maar gaan nadenken over leren laarzen. Omdat ik niet zo veel geld wil uitgeven en niet elke dag rijd wil graag gebruikte laarzen.
Wie heeft hier ervaring mee en kan me hier de voor en nadelen van vertellen?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:30

Ga naar Huet in Houten, bij Utrecht! Die maakt lederen laarzen op maat, voor een redelijke prijs. Ik heb de mijne daar 5 jaar geleden gekocht, voor toen nog geen 400 euro. Het zijn superfijne laarzen, en ze bleven echt mooi. Alleen pas ik ze nu helaas niet meer......

En leer is tig maal fijner en beter als rubber.

Oei..... 400 gulden bedoelde ik!
Laatst bijgewerkt door carola op 11-06-03 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:31

mm rubberen laarzen doen ze niet op maat maken nee, toch moeten er merken zijn die jouw kuitmaat hebben,ik zou eerst doorzoeken en bij verschillende winkels om de mogelijkheden vragen.
als je maar af en toe rijd zijn leren laarzen erg duur, en je moet nagaan dat het wel ff duurt voor ze ehct fijn zitten want je moet ze inrijden/inlopen!

400 euro is wel heel veel, de goedkoopste laars van petri,op maat laten maken, kost bij ons op zijn hoogst 275 euro! en er zit in berlicum iemand die voor (eerst) 300 gulden mooie laarzen op maat maakt.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 18:10

Ik rijd wel aardig vaak, 3-4 keer per week. Ik rijd alleen geen wedstrijden.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 18:14

O ja, nog 1 vraagje! Ik heb nog oude rubberen laarzen die me dus te smal zijn geworden. Kun je daar elastiek in laten zetten?
De verkoopster wou me dus rubberen Aigles aansmeren die niet pasten! Ik kon er volgens haar wel elastiek in laten zetten.
Toen dacht ik dat dat dan ook wel met mijn oude kon.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:27

ja een drama he rubberen laarzen als je wat dikkere kuiten hebt.
ik heb ook echt dikke kuiten (mijn benen zijn echt raar gevormd Scheve mond ) en aigle laarzen pas ik dus gewoon echt niet.
hoop dat je wat vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:43

kim20 schreef:
Mijn kuitomtrek is 42/43, is dit nou zooooo extreem


Er zijn standaard tabellen voor confectie laarzen. Als je niet in de damesmaten past kun je misschien een herenmaat proberen. Die lopen va schoenmaat 42.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:23

jee das nog eens een idee jah !! *LOL*

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:19

Waarom ga je niet met jophurs en jophurbroek rijden, dit bevalt mij prima, ik heb ook dikke kuiten. Het voordeel hiervan ook is dat als je zonder zadel rijd de schoenen aan je voeten blijven.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:50

Ik heb ook flinke kuiten en pas niet in de standaard maten.
Zelf heb ik Aigle Ecuyer laarzen (met zo'n leren rand aan de binnen/bovenkant) en daarbij is de achterkant opengemaakt en er is een stukje leer tussen gezet.
Er zit nu dus een soort V-vorm aan de achterkant, maar daar zie je nauwelijks iets van.
Ik kan je wel aanraden om laarzen met een leren bovenrand te kiezen, dan kan de V-vorm een stuk steviger gemaakt worden dan bij alleen rubber plus voering.

_Lucifer_

Berichten: 155
Geregistreerd: 24-02-03
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:03

Wat je ook kan doen is, die Aigle met leren rand laten oprekken. Ik heb dat vroeger ook laten doen. Ik had dezelfde kuitmaat als jij.

wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:28

mountain horse heeft hele populaire stoere rijlaarzen.Ze zijn met rits en ik heb al een aantal mensen bij mij op stal gezien met die laarzen.Ze schijnen ideaal te zijn voor mensen als jij.Brede kuit en niet te vaak rijden.Je kan ze bijna bij iedere ruitersportzaak kopen.