klinisch keuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

klinisch keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 18:48

Hoeveel ben je daar ongeveer voor kwijt??? En wat is goedkoper? Een veulen of gelijk een beleerd paard kopen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:52

Geen idee wat het kost.
Maar alleen aan klinisch hecht ik persoonlijk geen waarde.

Een veulen is goedkoper in aanschaf.
Maar voordat hij 3 is, ben je aan alle kosten net zoveel geld kwijt, dan aan een paard wat al beleerd is.

Je moet dan ook nog goed op kunnen voeden, zadelmak kunnen maken, anders heb je zo geen plezier meer aan je paard omdat hij de baas over je gaat spelen .
En denk daar aub niet te licht over, want jonge paarden opvoeden is een vak apart.

En je moet het geduld hebben om 3 jaar te wachten voordat je mag beginnen met rijden.

En vergeet niet dat een jong paard vaak pubert je uitprobeert, dus kan bokken enz.

Succes met je keuze

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:31

Ik was 120 euro kwijt! Net 4 weken geleden!
Ze is nu bijna helemaal fotoproof, dus we gaan binnenkort ook nog alles op de foto zetten zodat we echt alles goed doorgelicht hebben.
Weet nog niet wat foto's kosten!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:44

Citaat:
Geen idee wat het kost.
Maar alleen aan klinisch hecht ik persoonlijk geen waarde.


Hmm, mag ik vragen waarom niet ?

Ik vind klinisch VERUIT het belangrijkste wat je aan een paard kan laten doen. Maar vaak kun je het zelf al voor 90% zien. Als ie dan ook nog eens droge gewrichten heeft van de buitenkant dan zit je 95% van de tijd wel goed met de keuring.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:50

Ik vind een klinische keuring toch wel belangrijk. Duidelijke gebreken moeten dan aan het licht komen over het algemeen.
Zeker wanneer je zelf niet voldoende kijk op paarden hebt om het zelf te beoordelen.

* To Belg, or not to Belg *

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:54

Klinisch is wel oké voor een laag bedrag. Maar zodra het bedrag hoger wordt vind ik dat je toch echt moet weten hoe het van binnen zit. We hebben geen van allen röntgenogen en je weet dus niet hoe het van binnen zit.
Ook paarden die een 3 voor hoefkatrolontsteking hebben hoeven nog niet kreupel te lopen, maar zo'n paard is wel gelijk een stuk gevoeliger en een stuk risicovoller. Ik zou zo'n paard niet meenemen voor een hoge prijs!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:57

Citaat:
Geen idee wat het kost.
Maar alleen aan klinisch hecht ik persoonlijk geen waarde.


Misschien dat het zo duidelijker is Lachen

Ik bedoel daarmee dat ik paarden genoeg ken, die wel door een buigproef kwamen, maar toch echt niet goed waren.
Klein foefje daarvoor is bv, een week op stal met veel voer en ze lopen overal doorheen.

En zo zijn er veel meer dingen.
Dus bij aanschaf van een paard zou ik ook foto's willen.
Dan weet je al weer wat meer, al zeggen die natuurlijk ook niet altijd alles

Maar goed, beter klinisch dan helemaal niks Lachen

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:34

ik heb een paard volledig laten keuren. klinisch en rontgenologisch. was toendertijd 800 gulden kwijt dus rond 360 euro.
daarvoor had ik een paard laten keuren. klinisch was dat paard helemaal goed. was niets te zien. toen de foto's.. de eerste 14 waren perfect en toen 2 foto's van de achterknieen en die waren verrot. dat paard was nog niet echt aan het werk geweest en de veearts zag ernstige oc en ocd. als je dat paard aan het werk zou zetten zou hij binnen een half jaar kreupel zijn. en klinisch was er niets te zien.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers