paardje verkeersmak (maken)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

paardje verkeersmak (maken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 21:13

het paard waarop ik rij gaat niet vaak naar buiten. Nu wil de eigenaar graag dat we t gaan opbouwen(we = ik en mijn vriendin) Maar in de bak schrikt hij al van veel dingen.. Nu zijn we t laatst gaan proberen ik erop en mijn vriendin ernaast met een halstertouwtje. Maar na zon 10 meter ging hij midden op de weg staan en vertikte t om verder te gaan. Toen maar weer terug gelopen en geprobeert de andere kant op te gaan. Dit lukte beter. Maar toch nog nog van heel veel dingen schrikken of plotseling stil staan.

Heeft iemand ervaring met dit of een paard verkeersmak maken? Want over een tijdje willen we natuurlijk ieder op een paard maar we moeten hem dan erg goed verkeersmak hebben. Kan iemand mij helpen?


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:20

Ik zou iig zorgen dat hij jullie al vertrouwd in de bak en op het terrein zelf. Daarna zou ik een ervarener paard voorop laten gaan en nog verkeersmak te maken paard erachteraan. Op een rustig weggetje. Eerst 1 erop en 1 ernaast (die hem nog vast heeft) later 1 ernaast zonder dat diegene hem vast heeft etc en zo afbouwen...steeds kleine stukjes niet ineens een heel uur weg gaan, eerst een paar minuten en zo steeds wat langer.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:22

Ik heb het geluk dat de paarden op een weide langs een vrij drukke 80-km weg staan. De ambulance komt 6x per dag langs, vrachtwagens, landbouw-werktuigen, motoren, noem maar op - ze zien het allemaal zo vaak dat ze er niet van opkijken.

Is er niet zo'n veldje te regelen ergens in de buurt? Als hij er een paar dagen staat zal dat al een heel eind helpen.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 21:31

dat is t rare.. hij staat ook aan een weg waar gewoon de autos voorbij gaan niet erg druk maar er rijden aardig wat autos en zelfs een bus maar als hij eenmaal er bijna naast staat... Scheve mond

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:49

Wat ineke2 al zei: 1 op Bonney, 1 op Jean en dan nog 1 die Jean vast houd... En dan veel oefenen.. En in het begin gewoon de straat uit en weer terug... (als je een niet al te lange straat neemt Knipoog)

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:55


UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:26

edd gewoon met z'n tweetjes. dat schept vertrouwen

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:45

een poosje aan de hand langs de weg meenemen.. dan heeft hij jou als leider en zal hij je overal volgen.. dus ook langs enge dingen.. heeft bij die van mij heel goed geholpen..

euhm.. Scheve mond

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 20:46

vandaag heb ik met m een heel eindje gelopen over de weg halster over t hoofdstel heen en voor me een andere betrouwbaar paardje. Alles liep redelijk rustig hij was wel erg kijkerig en soms ging hij met z'n kont keren. De volgende stap is erop zitten.. hoe we dat allemaal nog gaan doen horen jullie wel..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Miriam91, Plus_en_Min en 95 bezoekers