dressuur tips

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
black jack
Berichten: 41
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-01 10:46

he ik heb een vraag aan iedereen die al vaker wedstrijden bij de paarden heeft gereden!
Heeft iemand nog goede trucjes Haha! ?
Want heb al vaker bijrecreanten gehad dat ze partijdig waren en ze vonden de pony zo mooi!
Wat kan ik doen dat ze daar niet zo op letten en et de elgemene indruk(zadel invlechten enz)zijn daar ook nog truucjes voor en waar letten ze dan op !

alvast bedankt
groetjes Black Jack Lovers

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 11:17

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 11:22

Goed op de letters rijden, zorgen dat je lichtrijdt op het goede been. En met losrijden ook zorgen dat je je pony niet moe maakt, dat kost ook punten in de proef. Verder tja, idd zorgen dat je eigenlijk net zo goed rijdt als thuis! Clown

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 11:26

Na het binnenkomen bij A, laat ik mijn paard voor en na het halthouden altijd een beetje strekken in draf,
Ik merk altijd dat met een goede (imponerende) binnenkomst de proef gelijk al staat!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 13:20

ik doe het precies als sjuimpje.
Je moet zo binnekomen dat een jury even wat rechter op z'n stoel gaat zitten.
natuurlijk kan dat door hard bokkend binnen te komen maar beter is om even vlak tegen die middendraf aan te zitten.
Probeer in je hele proef een beetje actie te houden.
Over het algemeen hebben ze liever een actie proef met hier en daar wat foutjes dan een saaie proef waar ze alleen 6-jes in kwijt kunnen.
verder sluit ik me bij Janna aan goed de hoeken door rijden probeer heel netjes op de letter te rijden.
Wat ik ook wel doe is bij de uitgestrekte stap of middendraf/galop even iets terug rijden voordat ik 'm inzet en vooral na deze oefening overdreven terug rijden zodat ze echt duidelijk overgang zien.

wanneer start je?
groetjes

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 16:43

en niet onbelangrijk: probeer er aan te denken bij het groeten dat je kijkt alsof je paardrijden leuk vind *LOL* *LOL* *LOL*
Ik weet, het is erg moeilijk maar tegenwoordig denk ik er altijd aan om een beetje te lachen bij het groeten. Zorg er in ieder geval voor dat je niet zit te chagrijnen, al ging het nog zo slecht.
Meestal tover ik dan een verontschuldigend glimlachje te voorschijn ....

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 19:34

en nog een tip die ik van jasmijn heb gekregen.

contact maken met de juri.

alleen moet je het dan niet doen zoals ik deed... ik reed tegen de wagen aan omdat beessie het wel interresant vond om te gaan onderzoeken... Frusty Schijnheilig

veel suc6

greetzzz debbie

black jack
Berichten: 41
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-01 09:38

Ja mijn paard komt over 2 weken, en daarna nog flink oevenen voor ik ga starten,maar mijn vriendin start al en dit zijn ook goede tips voor haar, ik heb altijd 7jaar op een manege gereden en 1 jaar een huurpony gehad, maar geen startkaart door mkz.
ben bijna 18 dus krijg nu een eigen paard, stuur gerust tips door dan kan ik straks gelijk oefenen.
OH JA mijn paard is 4 en nog nooit op wedstrijd geweest,kan iemand mij vertellen hoe je dit het beste aan kunt pakken! Verward