Wat moet je allemaal weten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Wat moet je allemaal weten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 20:32

Ik zat me laatst te bedenken dat als ik ooit nog eens een eigen pony koop, wat zou ik dan allemaal moeten weten Verward !

Ik ben nu weer volledig bezig met het verzorgen van pony's en merk dat ik nog aardig veel moet leren! Gelukkig heb ik de mogelijkheid om te leren daar op stal en natuurlijk van bokt Lachen.

Dus eigenlijk zijn mijn vragen: Wat vinden jullie belangrijk om te weten als je aan een eigen paard/pony begint? (Ik heb het hier over de kennis, niet over de kosten enzo Knipoog ) En hoe groot was jou kennis toen je aan een eigen paard begon?(was dit veel/weinig kennis)


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:37

toen ik mijn pony kreeg,wist ik nog helemaal niet echt veel Haha!
maat binnen een jaar wist ik echt alles.
ik denk van het voer wat hij krijgt,je toch wel verstand moet hebben.
en dan van de verzorging,poetsen,wassen enz.
met dekens waneer een deken en waneer niet.
met rijden,wat ik vaak hoor dat kinderen die een pony hebben gekregen er meteen 3 keer per dag op rijden.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:51

ik wist ook niet veel toen ik mijn pony kreeg (dat duurde niet lang joor, je leert heel snel heel veel met een pony), maarre voor mij was het best wel makkelijk omdat ik op een stal sta waar heel veel mensen heel veel weten dus... Het is ook belangerijk dat je weet wat je moet doen als je pony bv kreupel is of een wond(je) heeft en drukkingen enz

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:52

ff offtopic ik heb de link aangeklikt en er gebeurde nix Verward (de link uit het stukje onderstekst)

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:54

sophie_kurk schreef:
ik wist ook niet veel toen ik mijn pony kreeg (dat duurde niet lang joor, je leert heel snel heel veel met een pony), maarre voor mij was het best wel makkelijk omdat ik op een stal sta waar heel veel mensen heel veel weten dus... Het is ook belangerijk dat je weet wat je moet doen als je pony bv kreupel is of een wond(je) heeft en drukkingen enz


precies,ik heb ook harstikke veel op stal geleert.
toen ik onder stond,stond een meisje naast me ook met een volbloed,zij had me best veel over volbloeden geleert,en over het tuig (ook dekens enz.)en nou sta ik boven en zijn ook mensen die me vaak genoeg nog helpen als mickey eens wat heeft.
dat is harstikke leuk bij ons,je kunt iedereen vragen en ze helpen je altijd allemaal.
je bent nooit uitgeleert vind ik Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

prompter

Berichten: 10915
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:54

Hoe vaak je pony ingeent moet worden, naar de hoefsmid moet en een wormenkuur moet krijgen zijn basisdingetjes die je echt van te voren moet weten, dat bespaart je een hoop onzekerheid op dit gebied.

Extremely rare and Beyond Compare

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:10

Ik dacht dat ik altijd wel veel wist maar ik ben me zelf wel tegen gekomen toen ik mijn eerste paardje had gekocht.

Ik ging twijfelen over hoeven teren.....welk soort biks.........hoevaak inenten en welke inentingen......krijgt hij wel genoeg vitaminen binnen.......krijgt hij niet teveel eten en te weinig beweging...bla bla bla.

En nog steeds twijfel ik wel.(het is ook nog maar 4 maanden geleden dat ik mijn paardje kocht)

Op de 1 of andere manier wil je geen fouten maken bij je eigen paard en ben je daarom veel voorzichtiger dan dat je een manege paard verzorgt.
Bij het verzorgen van een paard van een ander moeten zij na denken en de beslissingen maken en jij voert dan alleen maar uit.
Bij je iegen paard is dat anders om en dat kan je onzeker maken.
Zoals bij mij dus is gebeurt en nog steeds wel een beetje is.

Gewoon zoveel mogelijk vragen.
Daarom ben ik ook opzoek gegaan naar een paarden forum Lachen.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 44 bezoekers