Naar Deurne. Wat voor zadel? Jullie advies graag!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Naar Deurne. Wat voor zadel? Jullie advies graag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 18:23

Aankomend schooljaar ga ik beginnen aan de 3 jarige sportopleiding in Deurne.

Nu ben ik dus op zoek naar een spring- en een dressuurzadel 2de hands van leer in een prijsklasse van tussen de 400 en 800 euro per zadel. Ik heb alleen nog geen idee wat voor merk(en). Het moeten zadels zijn die op meerdere paarden goed liggen en een zachte zit hebben omdat ik nogal snel last heb van doorrijden. Ik ben hier en daar gaan informeren bij verschillende ruitersportzaken, maar in hoeverre is hun info te vertrouwen Verward (verkooppraatjes, ze zeggen bijna allemaal wel wat anders)

Wie kan mij een goed advies geven? (mischien ook andere deurne leerlingen)

Alvast

Suzanne

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:24

misschein een zadel met verstelbare boom zoals wintec of ainsley

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:26

Neem geen Ainsley of wintec, krijg je een van de instructeurs op je dak. Die noemt dat gehandicaptenzadels. Hoge voorkanten en hoge achterkanten kun je niet goed op leren zitten. Neem een stubben springzadel en een passier dressuur. Dan heb je zadels die en goed zitten en op veel paarden goed liggen.

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 09:28

Bedankt voor de info.
Ik heb na aanleiding van dit topic al een dressuurzadel gevonden (ik Haha! ).
Nu nog een springzadel!

Groetjes,

Suzanne

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:50

Kieffer is een stukje beter in jouw prijs klassen. Ik rijd daar ook op, en heb nog nooit zo'n fijn zadel onder mijn kont gehad. Zowel spring al dressuur zadel zijn fijn.

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 17:52

Kieffer ben ik niet zo weg van, ik rij er regelmatig mee en ik kom er iedere keer weer met een kapotte of blauwe kont vanaf ( = Verdrietig au). Maar toch bedankt voor je reactie, Sherwood

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:00

Ik heb een Barnsby springzadel, je zit als een huis en het zadel heeft toch een erg zachte zit. Wie weet is het iets voor jou? (foto hiervan staat in mijn profiel!)

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:02

wat voor maat neem jij suzanne? maat schip zeker? ze hebben daar van die grote Tong uitsteken
ik moet dus ook nog op zoek naar een dressuur en spring, ik heb nog wel geen lijst van spullen gehad die ik moet hebben, maar een beetje rondkijken alvast kan denk geen kwaad. andres moet je straks in een maand ofzo 2 zadels zien te versieren Verward

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 18:52

Ik heb vandaag een KN dressuurzadel 17,5 inch brede boom van 13 jaar oud gekocht. Het ziet er echt supergoed uit. Als er in het zadel geen datum van fabrikage (of hoe je dat ook schrijft ) had gestaan, had ik het hooguit een jaar of 4 a 5 geschat en dan ook nog super onderhouden. (sorry voor de lange zinnen) Ik heb het daar op verschillende paarden mogen passen met verschillende schoften om te kijken of het dus aan mijn eisen voldoet en het lag overal keurig op. En dat voor een super prijs, wat wil ik nog meer? (een springzadel Haha!

Ik ben er echt supersuper blij mee Pling

PS. En met het formaat slagschipzadel valt het ook super mee, erder een mooi formaat bootje Knipoog .