Hoe denken jullie over samen leasen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:49

Tja, maar wij wonen niet in Almelo en volgens mij is hier alles een stuk duurder als daar (ook van de stalling per maand enzo).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:28

noortje schreef:
pfffffff ik zou het nooit doen echt niet als je kijkt hier in almelo! je kunt een paar dleasen voor 50 euro in de maand en je mag er ALLES mee doen wat je wil. rijden naar buiten wanneer je wil hoelang je wil. dus ik zou er niet een over na denken


En met hoe veel mensen doe je dat paard dan samen?
Ik weet heus wel dat de prijzen verschillen per regio. Maar een zakvoer, baal kuil en stro kosten toch overal hetzelfde. Ik kan mijn paard niet onderhouden van E50,- per maand en als je eerlijk bent weet je ook dat niemand dat kan, afgezien van de accomodatie waarvan je gebruik maakt.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:05

300 euro per maand daar kan je een eigen PAARD van stallen inclusief prikjes en voer. Ik zou dat dus niet doen. ALs je het samen doet scheelt het wel. Mijn leasepaard rijd ook nog heel soms in de lessen maar daar mag ik ongeveer elke dag op rijden behalve zaterdag (dan rijd ie 3 uur in de lessen) maar bij ons op stal zijn ze heel vrij hoor. Ik betaal 115 euro en ik mag ook in het bos. Niet onder de snelweg maar 1 rondje is bij ons met galloperen 3 kwartier

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:43

Ik heb net antwoord gehad van de manege eigenaar en hij zei dat de paarden niet te leasen waren, alleen te koop.

byrklint
Berichten: 253
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:09

Ik vind de prijs 300 euro wel erg hoog kun je idd zelf een paard kopen. Ik leas zelf paard samen met een vrouw bevalt erg goed en ze hoef niet in de manege lessen te lopen daar is ze weer te duur voor Lachen geloof ik

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:01

Ik heb eerst in mijn eentje mango gehuurd maar ik moest elke dag rijden en mesten etc logisch alleen voelde mijn vriend zich verwaarloosd dus dacht ik he ik vraag er iemand bij en dat was Annemarie en nu heb ik een tijdje geleden Mango gekocht en Annemarie doet de helft mee met de stalling etc want het klikte gelukkig super!

Wel van te voren hele goede afspraken maken !!
nie over mekaar kletsen tegen andere als iets je niet zint maar gelijk tegen mekaar zeggen!!
communiceren en eerlijk en open zijn!

Ik verwachte wel van Ann dat Mango voor ging dus verantwoordelijkheid hij moet er schoon bij staan en aandacht genoeg krijgen hoe moe je ook bent Mango gaat altijd voor !!

en dat werkt echt prima!

bij ons kosten het leasen Eu.180 maar dat is incl lessen elke dag of vrijrijden elke dag!

dus vrij prijzig maar het is ook zo als je huurt heb je eerste keuze als er iemand is die hem wilt kopen!!

roontje2
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:50

hallo daar,

heb ff vraag weet iemandt hoe duur het ong. is om een paard te leasen bij manege simonshaven

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Hoe denken jullie over samen leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:34

het best en direct het goede antwoord krijg je door die manege te bellen, weet je direct ook of er een paard beschikbaar is.

daaannnxxx_

Berichten: 54
Geregistreerd: 18-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:13

K zou het doen!

Wel van tevoren echt hele duidelijke afspraken maken, niet dat je ruzie krijgt.
maar het is wel duur! maarja, paardrijden is nou eenmaal duur..

Samen leasen is best een goed idee. T kost minder maar je kan nog steeds best veel rijden, maar dat wist je zelf vast ook wel :P

gomir

Berichten: 25541
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Hoe denken jullie over samen leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:24

Dit topic is bijna 9 jaar oud...

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:32

Dit topic is inderdaad 9 jaar oud en de topicstarter heeft waarschijnlijk weinig meer aan de tips die nu nog binnen komen.
Hier dus een slotje.