Paard staat met kont naar de boxdeur... oorzaak??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Paard staat met kont naar de boxdeur... oorzaak??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 16:29

Altijd staat het paard met zijn achterwerk naar de deur, als hij in zijn box staat. Wanneer ik dan tegen hem praat, draait hij zich wel om en vindt het ook wel gezellig dat ie mee mag. Oortjes gaan naar voren, niks aan de hand. Maar standaard staat ie dus met zijn hoofd in de andere hoek. Ik heb me laten vertellen dat dit te maken kan hebben met het beschermen van zichzelf of zijn eigen ruimte, in dit geval de stal. Hebben jullie hier ervaring mee?

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:33

Samier doet dat soms ook, dan staat hij gewoon te dutten en het is een teken dat ie dus met rust gelaten wil worden en geen ge aai door kids.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:27

bel doet dat ook altijd, dan staat ze gewoon lekker te dutten. eten dot ze wel gewoon voor dan en daarna draait ze zich gewoon weer om. ook als er iemand aankomt of er iets voor haar stal gebeurt ofzo draait ze zich ook wel om, dat vind ze dan ook wel gezellig.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:13

Ik heb een paard verzorgd dat dat ook vaak deed op stal, meestal was het zo dat hij het dan te druk vond.. Hij draaide zich idd ook altijd om als je hem riep, ging ook gewoon vrolijk mee. Toen hij op een rustigere stal stond, stond hij gewoon altijd met z'n hoofd naar voor enzo. Het is idd een teken dat hij met rust gelaten wil worden denk ik, en als er niet veel mensen zijn, hoeven ze daar geen moeite voor te doen Knipoog