Wie heeft er 2 of meer paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:40

Ik heb er nog geen een. Had ik er maar een (of meer)

Charaz

Berichten: 24300
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:50

wij hebben er 2

Azra: mijn paardje, moet ik alles zelf voor doen
Valentijn: van mijn moeder en zusje

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:18

Wij hebben er 2. Eentje wordt bereden en de ander is min of meer in opleiding.

Ik vind vooral dat je paarden niet alleen moet zetten. Als ze daardoor iets minder intensief gereden worden dan is dat wat jammer, maar ik denk dat een paard zelf het liefst van al een maatje heeft waar ie mee overeenkomt.

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:25

Wij hebben er 4.
Haflinger, arabier en 2 shetlanders. Op 1 shetlander wordt gereden door een klein meisje en de andere niet. De haflinger is van mijn zusje en de arabier is van mij. Ik hoef dus geen twee paarden te rijden maar moet er wel 4 verzorgen(mijn zusje helpt natuurlijk ook mee) Ik zit nu nog op school en het is wel veel werk maar het is goed te doen.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:58

Wij hebben er ook 4, eigenlijk 4 pony's hoor.
1 fjord daar rijd ik op.
1 haflinger is nu 2.5 wordt over een half jaartje in gereden
en 2 shetlanders.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:42

hey
ik heb er 2, Gigolo, een e-pony en Lutin, SBS paard.
Gigolo wordt verkocht. Oorspronkelijk had ik alleen Gigi, maar omdat die verkocht wordt en ik al een leuk nieuw paard gevonden had, hebben we die maar al gekocht.
Het is wel zwaar, aangezien ik ook moet uitmesten en dergelijke. Niet elke dag kom ik ertoe om te rijden. Meestal rij ik maar 1 dag in de week hen allebei. Verder wissel ik af, dan de ene, dan de andere, dan al een keertje longeren, ...
Het lijkt idd leuk, maar is wel zwaar.
En ik werk dan nog niet eens Scheve mond Ik studeer nog (hoge school) maar nu met de examens wordt het wel moeilijk, en denk ik toch aan stoppen en gaan werken...
xxx

Cowgirl

Berichten: 23746
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:12

ik heb er ook 2.
Een haflinger van 12 en een fjord van bijna 5.

Hoe ik het indelen ga weet ik nog geen eens.
Vorig jaar had ik alleen de fjord te rijden omdat de haf geblesseerd was, kon ik ze allebei rijden was de fjord weer uit het zadel gegroeid.
En op dit moment zit ik zelf in de lappenmand.
Al met al schiet het er de laatste 1,5 jaar erg bij in om de beesten te rijden.
Maar we gaan door en als ik straks weer kan rijden zal het zomers wel lukken om ze allebei beweging te geven en in de winter zal dat wat minder zijn.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:33

Wij hebben er momenteel 6. Juntos 1jaar in Friesland in de opfok, May 3 weken gaat terug naar de vorige eigenaar van de moeder, Fleur heeft 2 bijrijders, Dendro heeft bijrijder maar is nu kreupel, Juliëtte net veulen gehad en wordt nu weer om de dag een half uur bereden en natuurlijk Ramony wordt minimaal om de dag gereden waarvan 1x springles 1x verenigingsles en 1x priveles. Als Juul weer volop aan de bak kan ga ik met haar de verenigingsles doen. Verder werk ik 4 dagen in de week en als mijn vriend thuis is neemt hij ook een gedeelte van het voeren en mesten waar.

Dees

Berichten: 18918
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:36

Ik heb ook 2 paarden waar je op kan rijden, maar in praktijk blijkt vaak dat ik er slechts 1 een beetje seriues kan doen, de andere schiet er kwa rijden telkens wat bij in...
Ik heb dus een bijrijdster, al is die niet erg fanatiek meer....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:48

7 + een in de opfok.
Sarabande wordt elders gereden.
2 ruinen voor recreatie, maar met een gipsbeen staan die nu stil en niemand hier op bokt wil komen rijden Huilen
2 twee jarigen
1 jaarling + maatje in de opfok
1 fokmerrie
Staan nu allemaal in de wei, maar 's winters is het best veel werk, maar ja het is hobby en eigen keuze Haha!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 00:41

We hebben 16 shetland en appaloosa pony's
5 veulens (nog twee worden er veracht)
1 haflinger (moet nu ingereden)
1 fries (2 jaar)
1 KWPNmerrie
Alleen de KWPN wordt gereden, daar komt dan de haflinger nog bij.
ik vind rijden niet het belangrijkste. ik rijd 1 a 2 keer per week.
Ze loopt wel de hele dag buiten en wordt regelmatig gelongeerd en wat vrij springen.
totaal 16 + 5= 21 + drie grote= 24 (en nog 2 te verwachten) dus 26 in totaal. dus dat zijn er heel wat.
daarom zoek ik ook hulp voor de zomervakantie (zie EA)

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 01:29

Heb er 2, en eentje rijd ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 02:05

9 tweejarigen, 4 driejarigen, 7 vierjarigen, een vijfjarige.......en nog wat fokmerries. En wat veulens.

Dit doen we met 5 fanatieke meiden. De meeste doen een paard, op Saluut na...............die is klaar met der examens en is aan het werk gezet door mij!! Maar aangezien ze per dinsdag ook op kantoor voor me aan de slag gaat, weet ik neit hoelang ze dit volhoud.
Zelf doe ik een paard, maar soms red ik dat niet, daarom een jong dier zodat die niet iedere dag gereden hoeft te worden. Vroeger deed ik er altijd 2 a 3 per dag. Maar door een 40+ werkweek is het niet meer haalbaar helaas.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 08:21

Ik heb 2 fjorden,een ruin van net 3,dus die ben ik nu aan het inrijden,mijn fjordenhengst staat nu in de begrazing,in Chaam,hij is pas 2 geworden.
Aanstaande zondag ga ik voor een fjordenmerrieveulen kijken van een paar maanden oud.
Ik heb altijd 4 paarden gehad,en daarbij reed ik nog een stuk of 10 paarden van andere mensen erbij,ook wedstrijden.
Als je het goed uitkient dan lukt dat allemaal wel,en ik heb veel hulp van mijn man die dan op mijn zoontje let,en we zijn nu bezig met een boerderij in Belgie waar een buitenbak,weiland en stallen bijzit,dus dan is het ook wat makkelijker.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 08:53

Ik heb 2 appaloosa's, een 7-jarige merrie en een 2-jarige merrie. De oudste rijd ik zo'n 2/3 keer per week. Ze is nog maar een jaar onder het zadel, waarvan ik haar een half jaar heb en ik ben haar opnieuw aan het inrijden, omdat dat niet goed is gedaan. Die van 2 mag volgend jaar onder het zadel, nu poets ik haar zo'n 4 keer per week, we wandelen veel, en soms mag ze een paar rondjes draven in de longeerbak.
Mijn pony's staan trouwens 24 uur/dag buiten Haha!

Ohja, en Rachel is laatst gedekt, dus hopelijk volgend jaar nog eentje erbij. Knipoog

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:48

Ik heb er 3 Lodewijk,Orbaldo en Hinke.
Hinke is pas 2 dus die loopt alleen maar in de wei jong te zijn.
Lodewijk rijd ik 2 dagen wel 1 dag niet 2 dagen wel 1 dag niet etc.
Orbaldo is pas net onder het zadel en die rijd ik ongeveer 3 keer per week en verder longeer ik hem.
Ik probeer hem te rijden op de dagen dat Lodewijk niet gedaan word,of in het weekend als ik alle tijd heb om er 2 achter elkaar te rijden

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:30

Ik heb er altijd 2 gehad.
Sinds een jaar ongeveer is een van mijn Tinkers naar mijn zusje. Ik heb er nu dus nog maar 1.
Maar ben wel bezig met de aankoop van een tweede paardje, een veulen.
Rijden vind ik niet zo belangrijk, dat doe ik ook niet heel veel. Gewoon lekker tutten en de overige verzorging vind ik net zo leuk. Daar gaat dus ook de meeste tijd in zitten, maar dat heb ik er graag voor over.

Percy

Berichten: 12078
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:04

Ik heb er vier staan. De Tinker rij ik zelf alleen kom ik daar helaas ook te weinig aan toe op het moment. Een Welsh K wordt door mijn dochter gereden, de Shet door mijn andere dochter.
De tweede Welsh K staat een beetje werkeloos te zijn op het moment helaas. Ik moet met hem verder aan de gang gaan maar aangezien hij nog heel jong is en ik meestal alleen hier ben durf ik het niet zo goed aan om er op te stappen. Het is toch wel prettig als er dan iemand in de buurt is want ik kan het me niet permitteren uit te vallen met twee kleine kinderen.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 19:20

Bedankt voor jullie reacties!
veel hebben er dus wel meerdere paarden, maar rijden er maar 1 ( of geen )
Toch zie ik vaak mensen met meerdere paarden op wedstrijden uitkomen... Geen van die mensen zijn bokkers?

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:43

momenteel heb ik er 17, maar daarvan zijn er 4 veulen, 1 enter, drie twenters...
Ook gaan er nog een aantal de verkoop in (veulens) en staan er drie bij andere mensen.
Ik rijd er momenteel geen (mijn "rij"paard heeft net een veulen) en worden de meesten die bereden zijn gereden door hun vaste verzorgers...
Ik gebruik de paarden vrnl voor de fok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:45

Anne schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
veel hebben er dus wel meerdere paarden, maar rijden er maar 1 ( of geen )
Toch zie ik vaak mensen met meerdere paarden op wedstrijden uitkomen... Geen van die mensen zijn bokkers?

Ik reed er dus na werk 4 (staat ergens hierboven)
op wedstrijd 2, maar 1 was er maar van mezelf Lachen

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:56

Ik heb er ook twee. Twee shetties en ik verzorg ook nog een pony. Haha!

Belker

Berichten: 15314
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:33

Ik heb er 2,5 Haha! 1 staat werkloos Slapen te wezen in friesland, die mag vakantie vieren tot zijn echte werk gaat beginnen. De halve fokmerrie staat fokmerrie te wezen in friesland en wordt daar door een meisje gereden. Dromen
en 1 op stal. Die is 3 en wordt nu ingereden en klaar gemaakt voor de keuring. Als zij verkocht is komt nr.1 naar stal toe.

In principe dus maar 1 op stal die gereden wordt. Volgend jaar kan dat veranderen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:01

Ik heb er anderhalf. B'elanna zelf, en haar veulen Wizkid. Maar de jongste is op het moment het meeste werk. Opvoeden kost tijd. Verder heb ik er ook al een tijdje Seven bij (de pony van mijn vriendin, die op dit moment ziek is, en daardoor al enige tijd niet ovor Seven kan zorgen).

Het is veel werk, zo naast een baan, maar met goed plannen is het te doen.

Jaco
Berichten: 11
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:51

Ik heb 2 KWPN ruinen. De ene is 8 en de ander 16. Op die van 8 rijd ik het meeste, die oude heeft niet zo'n beste rug meer...