Zou jij je paard uitlenen voor bijv. 1 jaar ofzo?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Zou jij je paard uitlenen?

ja, maar wel onder strikte voorwaarden en een contract
19 (14%)
nee, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt!
79 (60%)
alleen aan een goede bekende
25 (19%)
alleen als hij bij mij of in de buurt blijft staan.
7 (5%)

Totaal aantal stemmen: 130


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:05

ik zou het niet doen, simpelweg omdat de ander toch niet goed genoeg is voor m'n paardje.
eigelijk een stomme reden, want zo moeilijk is het niet om iemand te vinden die beter is dan mij Haha!

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:10

Ik heb maar niet gestemd want ik kan niet goed kiezen eigenlijk.

Ik zou Rissaz wel uit willen lenen, het liefste zou ik hem dan in de buurt willen houden en een goed contract is ook geen overbodige luxe. Maar dat is weer een andere situatie want over een jaar of 3 hebben we hier een perfect doel voor hem alleen heb ik op dit moment eigenlijk helemaal niets aan hem.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:46

Alleen als er de keus is tussen verkopen (vanwege tijdgebrek) of uitlenen. Dan kies ik voor uitlenen. Het moet dan echt klikken met die persoon, en die moet op de zelfde manier met paarden omgaan als ik. Ook wil ik wel contact houden.

Esther

Berichten: 4145
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:46

Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik hem denk ik laten rijden door een ander maar wel onder bepaalde voorwaarden. Bijvoorbeeld dat hij blijft staan waar hij staat en dat er normaal mee omgegaan wordt.
Ik wil wel eindverantwoordelijk blijven, dat betekend niet dat die ander geen verantwoordelijkheid heeft, maar de uiteindelijke beslissingen neem ik zelf.

Het is dan toch nog mijn paard die ik nog eens kan poetsen en bijvoorbeeld andere dingen mee kan doen (bijv. vrijheidsdressuur) op de dagen dat er niet gereden wordt. In overleg is er natuurlijk veel mogelijk.

En je maakt waarschijnlijk iemand blij die goed kan rijden maar misschien niet de mogelijkheden heeft een eigen paard te houden.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 15:12

ja, ik zou mijn paard uitlenen of weggeven als ik hem door omstandigheden niet meer zou kunnen rijden of door simpel geldgebrek. er is echter maar 1 persoon die hiervoor in aanmerking komt. ik zou niet willen dat hij overvraagd wordt of dat er te lang op doorgereden wordt terwijl hij pijn lijdt of doorverkocht aan een handelaar zodat ie het einde van zijn leven in manegelessen moet slijten. degene aan wie ik hem dan zou geven is dan ook een fysiotherapeute en ook erg gek op m Lachen

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:05

Ik heb enkele malen paard "geleend' met contract en goede afspraken maar zou dat nu nooit meer doen, en dus mijn paard ook niet op die manier uitlenen. In beide gevallen ging het mis omdat de eigenaren van de paarden zich bedachten en zonder pardon ineens afspraken wijzigde of gewoon op een dag het paard op kwamen halen.(i=contract breuk, maar wat doe je er aan) Het probleem is denk ik dat je het toch nooit zo kan doen als zij het thuis doen. Als je dus overweegt om uit te leasen bedenk dit dan van te voren, heb je vertrouwen in de genen met wie de de afspraken gemaakt hebt dan lijkt het me beter om vervolgens voor de duur van het contract geen contact meer te hebben (noodgevallen daargelaten), maar ja dat is eigenlijk ook zo sneu Party!! Party!!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:09

Als ik zelf niet meer zou kunnen rijden, dan zou ik denk ik wel iemand anders zoeken die op Sher kan rijden. Ik heb wel een aantal bekende aan wie ik haar zou toevertrouwen. Maar dat zou dan alleen voor het rijden zijn zeg maar, ik wil ook zelf nog dingen met Sher doen. Anders kan je hem idd net zo goed verkopen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 23:58

Ik heb sinds vandaag een meisje gevonden die haar elke dag komt verzorgen. Alleen niet rijden. Ze heeft jammer genoef het niveau niet.
de meesten die goed rijden hebben het te druk met hun eigen paard(en) of rijden al andermans paarden.

MAAR: er komen deze zomer bokkers logeren (en volgens mij een hele bende) dus eens zien of iemand haar dan goed kan rijden.....
Ik denk inderdaad dat ik van dat uitlenen terug kom.....weet dan niet hoe het met haar gaat en ze is helemaal weg.....dan is verkopen nog beter. Je weet immers niet hoe je het paardje terug krijgt.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:18

even buiten het wel of niet uitlenen, als je toch zou besluiten je paard aan naiada uit te lenen kan ik je wel verzekeren dat ie op een goed plekje terecht komt, (mijn pony heeft daar 2 maanden gestaan) en zij zelf goed weet waar ze mee bezig is.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 00:28

Bij naiade is een heeel eind bij mij vandaan en ik toch nogal aan Sigy gehecht ben......zucht.
Ik moet nu alleen nog iemand vinden die haar goed kan rijden (totdat ze verkocht wordt......)Ach wat een keuzes allemaal......
Maar het is zo moeilijk omdat we ook nog;
HAFLINGERvan 3 hebben die nu ingereden moet
en
FRIES van twee
en aangezien ik dus niet meer zo fanatiek kan rijden, kan ik max. 2 paardjes houden om te rijden.......dus een moet echt weg!
Als ik dit geweten had (dat het niet meer zou lukken lichamelijk) had ik nooit Folke en Sigy gekocht........, maar ja ik kon ook niet in de toekomst kijken.
ik denk dat het beste is als ik er twee verkoop en eentje houd voor rcreatief te rijden......
Sigy is daar niet geschikt voor.....zou zonde zijn van haar talent!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 07:19

Ik wil al niet eens een verzorger/ster hebben. Laat staan dat ik hem uitleen. Geen haar op ons hoofd dus die eraan denkt onze kids uit te lenen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 07:31

Diegene die goed genoeg is om haar echt verder te helpen zal toch wel wijzer zijn?
Zij moeten geld betalen om op jouw paard te mogen rijden en jij verkoopt hem vervolgens goed door omdat hij getraind is?
Daar zou ik mij niet voor lenen, of je zou een afspraak moeten maken van ook nog eens zoveel % bij verkoop.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:44

Ik heb twee jaar geleden mijn paard verkocht omdat ik er geen tijd meer voor had en eigenlijk ook even geen zin meer in paarden had. (Ja daar heb ik heel erg spijt van gekregen) Toen is er een meisje van 13 wezen kijken die z2 dressuur reed bij de paarden. Zij wilde mijn merrie voor 2 jaar lenen en haar ook naar het Z rijden. In de tussentijd was haar veulen dan oud genoeg om bereden te worden en kreeg ik mijn merrie weer terug. Dit vond ik een heel goed plan. ik was uit de kosten en van de verantwoordelijkheid af, mijn paard werd goed bereden en ik bleef wel eigenaar. Uiteindelijk is dit niet doorgegaan omdat mijn ouders dit geen goed plan vonden. Maar ik vond het een hele goeie optie.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:16

Ik zou haar niet zo snel voor een jaar uitlenen, want wat als ze weer terug komt? Dan zit je weer met hetzelfde probleem....
Maar volgens mij had je dat zelf ook al besloten.
Wel fijn dat je nu iemand gevonden heeft die iig met haar bezig gaat.

*ik probeer haar graag eens uit van de zomer*

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:20

Sjuimpje schreef:
Diegene die goed genoeg is om haar echt verder te helpen zal toch wel wijzer zijn?
Zij moeten geld betalen om op jouw paard te mogen rijden en jij verkoopt hem vervolgens goed door omdat hij getraind is?
Daar zou ik mij niet voor lenen, of je zou een afspraak moeten maken van ook nog eens zoveel % bij verkoop.


dat zou me nou echt totaal niet kunnen interesseren. ik zou het natuurlijk leuk vinden om een stukje van de winst mee te nemen, maar de lol lijkt mij juist om hem te rijden en heel te houden en verder te krijgen. maar ik ben dan ook a) geen professional en b) zou niemand zijn paard aan mij uitlenen om hem verder in de sport te krijgen omdat ik vrijwel geen wedstrijdervaring heb. (en c) heb ik die mazzel gewoon niet Knipoog )

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:44

Alleen aan hele goede bekenden! Anders absoluut niet
En dan nog ook vanwege een reden dat ik haar echt niet meer zou kunnen verzorgen (laten we zeggen, tijdelijk naar het buitenland verhuizen ofzo en ik kan haar niet meenemen).
Mocht ik geen bekende bereid vinden dan zou ik haar tijdelijk terugbrengen naar de opfokstal waar ze heeft gestaan. Laat haar dan maar lekker op de wei lopen en de boel daar op stelten zetten Haha!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 23:22

Zij moeten geld betalen om op jouw paard te mogen rijden

Hoezo betalen? (ik betaal alle kosten, doe ik nu ook)

Het mag totaal gratis het enige wat ik vraag is iemand die haar zo rijdt dat ze er zelf van vooruit gaat, dat hoeft niet op topniveau.
ik kan links prima rijden, maar rechts niet, waardoor die kant vast gaat zitten.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 23:24

Maar goed het uitlenen is helemaal van de baan.

Ik houd twee opties:NU verkopen of bijrijder (zonder kosten!)

Alja

Berichten: 25615
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 23:29

en wat gaat naide nu doen want ik had ook gereageerd op haar advertentie maar heb er niks meer van gehoord.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 23:31

Ze wist er eentje dichter bij van mensen die het paardje graag op wedstrijden zagen.....geloof ik......

tamary

Berichten: 29192
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 23:45

Anke schreef:
ik denk dat het beste is als ik er twee verkoop en eentje houd voor rcreatief te rijden......
Sigy is daar niet geschikt voor.....zou zonde zijn van haar talent!


Of je paard veilig recreatief te rijden is (aka in je eentje door het bos,etc.) kan ik vanaf hier niet zeggen, maar voor je paard is het echt niet nadelig om geen gebruik te maken van haar talenten.
Als ik bijv. een super springpaard zou hebben waarmee ik nooit zou springen (in elk geval niet op wedstrijden) is dat absoluut niet slecht voor dat paard. Dat andere mensen dat zonde vinden van het talent is iets heel anders.

Dat je twee paarden goed denkt te kunnen verzorgen en daarom zegt deze heeft de beste kans op een goed tehuis en daarom verkoop ik die is een heel ander verhaal.

Sterkte met je beslissing

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 23:51

Mijn eerste reactie is nee. Maar ik heb toch voor alleen aan goede bekenden gestemd. Ik zou me namelijk wel kunnen voorstellen dat Nuala dan tijdelijk als fokmerrie zou worden uitgeleend, en dan weet ik ook al aan wie ik dat wel of niet zou doen.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 00:42

Anke schreef:
Maar goed het uitlenen is helemaal van de baan.

Ik houd twee opties:NU verkopen of bijrijder (zonder kosten!)


zou graag willen, maar limburg ligt een beetje uit de route Knipoog en voor een paard erbij heb ik het geld niet... weet atm zo ook niet iemand die op zoek is helaas

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 08:42

Ik heb zelf mijn engelse volbloed een jaar uit handen gegeven toen ik in Amerika ging werken..........Het was best een gepuzzel maar ik ben met de juiste persoon in contact gekomen en die heeft heel erg goed voor het dier gezorgd.........Was een hele beste oplossing voor mij

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:58

Nou nee geen goed plan eigenlijk!

Ik ga daluk 14 dagen met vakantie en dan heb ik het geloof ik heel erg zwaar!!! na een dag ook al!!