leren laarzen, zondercoating,zonder rits,maatwerk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

leren laarzen, zondercoating,zonder rits,maatwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 10:28

Ik baal inmiddels zo van m'n Petri laarzen dat ik eigenlijk wat anders wil.
Ik heb ook nog laarzen van Rectiligne met rits, over de rits ben ik niet tevreden.
Dus nu zoek ik iets voor dagelijks gebruik, wat lang meegaat en vooral ook prettig zit.
Ik wil GEEN coating over de laarzen, dat wordt snel lelijk. En ook geen rits.
Bij cavallo is de schacht rond de enkel vaak te smal, ik kom er eigenlijk nooit in. Ik wil dus ook nog een model waaar ik met trekkers en laarzenknecht fatsoenlijk in en uit kan komen.
Ik heb dus al even rondgekeken bij de plaatselijke ruitersportzaak, maar daar hebben ze totaal geen verstand van laarzen. Ze probeerden mij een paar rectilignes aan te smeren met dressuurboog. Ze zagen er leuk uit hoor, maar waren net zo stug als die van Petri en ik zou er nooit mee op een paard van 1.80 kunnen komen. Ze zouden nog wel inzakken. Jaja, dat geloof ik dus niet meer. Bij mijn Petris is dat ook nooit genoeg gebeurd, en dressuurrijden gaat, maar met springen heb ik altijd m'n knieholtes kapot.
Daarna nog Derby's geprobeerd, maatje 41, 40,53, en die zaten eigenlijk perfect. Ik hoefde ze niet in te lopen volgens mij, en eigenlijk stonden ze mij volledig aan. Ik had ruimte over bij de knieholte. Die verkoopmiep vond ze mij niet goed staan, ze waren volgens haar net te laag, zeker als ze ook nog een cm in zouden zakken. Hoe kunnen laarzen nu inzakken als er geen druk vanaf de knieholte op zou komen? Lijkt mij dus onzin, omdat er ook balijnen inzitten. En waarom waren ze volgens haar te laag? omdat voor dressuur een cm of 3 over hadden bij de knieholte. Ja, maar ik wil er OOK MEE SPRINGEN!! en daarvoor zaten ze volgens mij perfect.
Vanwege de prijs (357 euro) heb ik ze eerst nog maar even laten liggen.
Het waren rundlederen laarzen, maar het model weet ik zo niet. En deze zaak is in het algemeen te duur (183 euro voor REctiligne laarzen die ik 30 km verderop voor 150 euro kan kopen).
Zijn er nog meer goede merken behalve Derby (Petri en Cavallo wil ik niet)? Het gaat om rundleer of kalfsleer zonder coating voor dagelijks gebruik. Ze moeten ook nog lang meegaan (dus niet zoals Petri na 1.5 jaar uit elkaar vallen en dat bij alleen maar gebruik op wedstrijden).
Zit er in het noorden van het land (zeg maar gelderland, drente, overijssel, groningen, Friesland (het liefst in GRoningen of Friesland)) nog ergens een zaak die maatwerk levert? (of waar ze de boel GOED op kunnen meten?) Overige maatwerk, wie heeft dat laten doen? wat was de prijs? en hoe was de kwaliteit?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brittneyx en 124 bezoekers