Huh.. vierkante volte?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 20:50

Lees ik dat berichtje hieronder met ZZ-L proef etc. en daar zitten vierkante-voltes in... Wat zijn dat? Vroeger kreeg ik dat altijd als commentaar tijdens de pony-les... nooit een dressuurcrack geworden, helaas. Wie wil uitleggen wat het is! Dank!


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 08:54

Ik heb het nog maar een keertje overgelezen maar kom nergens een 4 kante volte tegen???

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 09:46

Een vierkante volte is een combinatie van kwart pirouettes. Je rijdt bijv. bij B een kwart pir. richting E, op de tweede hoefslag vóór E (dus op de B-X-E lijn) rijd je een kwart pir. richting K, je blijft op de 2e hoefslag, ter hoogte van K een kwart pir. richting F, ter hoogte van F weer een kwart pir. richting B, op de 2e hoefslag blijven en bij B weer de hoefslag volgen.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 12:23

Dank dat je het uitgelegd hebt! Ik had hier echt nog noooooit van gehoord, niet dat ik er wat mee kan hoor.. maar wel even leuk om te weten!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 18:19

Ik had hier ook nog nooit van gehoord. Wordt dit echt gevraagd tijdens een proef?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 18:24

Komt in een paar van de ZZ-L proeven voor, en is dus pas aan de orde als je serieus nadenkt om NVDR te gaan starten. Overigens, die proef die Nimber neerzette

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... orum=13&11

is een intermediaire II proef, dus de klasse net onder de Grand Prix. Dat is nog wel een verschil de ZZ proeven hoor!!

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 23:46

Zep heeft helemaal gelijk hoor !
Deze kwart-pirouettes worden gevraagd als "voorbereiding" op de halve en hele pirouettes, die in de hogere klassen gevraagd worden.
Het wordt steeds iets moeilijker, net zoals bijv. in de L-klasse begonnen wordt met "enkele passen achterwaarts".
In de M wordt al een aantal passen genoemd (bijv. 5), en zo wordt het steeds iets moeilijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 23:48

Alleen is het gat tussen ZZ-L en Grand Prix wel wat groter dan het gat tussen B en Z, maar verder klopt je vergelijking helemaal!! Vergelijk het eigenlijk maar met de wending om de achterhand uit de M1 en de keertwending uit de Z. Dat zijn ook kwart en halve pirouetten, alleen dan in stap. In een Z2 kür zie je heel af en toe iemand die een volledige stappirouette laat zien.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 11:54

ik had er nog nooit van gehoort.
maarja, ik rij ook nog geen zz-l, dus...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers