Ruiterroutes Loonse en Drunense Duinen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Ruiterroutes Loonse en Drunense Duinen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 13:00

Wie kan me vertellen hoe ik aan ruiterroutes kom voor de Loonse en Drunense Duinen? We willen met stal en met de vereninging een buitenrit gaan maken, maar ik kan nergens routes vinden voor dit gebied. Verward Een routebeschrijving naar een parkeerplaats, waar je kunt opstappen e.d. is ook goed.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:28

Je kan daar ook lang zoeken naar paaltjes voor het ruiterpad Haha! Soms kom je d'r een paar tegen, en dan zijn ze weer foetsie *LOL*
In principe geldt: niet op voet- of fietspaden rijden en in de heidevelden etc de paden aanhouden. dan mag je overal rijden.
Dat je niet gaat verdwalen durf ik je echter niet te beloven *LOL* Ik rij er al 15 jaar op de stand van de zon (en ja, dat kan ook als het bewolkt is Haha! )

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 13:31

Dat vage vermoeden had ik inderdaad al, maar waar kunnen we het beste parkeren?

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:31

Bij de lokale VVV, en dus ook bij jou in de buurt, kun je kaarten van het gebied kopen. Deze kaarten kloppen vrij goed, al zijn er meer paden dan op de kaart staan.
Denk eraan dat je een dagkaart moet kopen, ze controleren hier ook op. Gewoon bij de boswachter af te halen/bestellen en voor de prijs van 1 euro per dag kun je er ook niet dood onder vallen.
Buiten de ruiterpaden rijden vindt de boswachter niet leuk, er zijn er ook voldoende, dus er is ook geen reden voor om te doen. De aanduiding klopt ook vrij goed, al is er hier en daar natuurlijk wel eens een paaltje weg.
Houdt je aan de regels, bedenk dat de Drunense Duinen van Natuurmonumenten is en deze club staat niet als paardvriendelijk te boek, met de Drunense Duinen als bekende uitzondering op de regel. De boswachters zijn er zeer vriendelijk en behulpzaam, kleine moeite om je als tegenprestatie aan de regels te houden. We willen er met de NVVR nog vaker komen en ik zie die kans niet graag voorbij gaan omdat er weer zonodig een stelletje malloten zich niet aan de regels houdt.
Goede rit, het is de moeite zeker waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:54

Talitha15 schreef:
Dat vage vermoeden had ik inderdaad al, maar waar kunnen we het beste parkeren?


Ik start altijd bij Jan van Loon, aan de Kloosterstraat in Loon op Zand. Maar je kunt ook vanaf de Roestelberg of de Rustende Jager gaan. Of gewoon ergens aan de rand van het bos vanaf een parkeerplek. The sky is the limit daar!
Maar als je op een manege begint, kun je daar meteen je dagvergunning kopen.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 17:03


Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 11:12

Allemaal bedankt voor jullie hulp, dat gaat helemaal goed komen!!!