Kosten KWPN paard:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat kost nou presies een KWPN paard die hieronder beschreven is!?

2000 - 4000
11 (44%)
4000 - 6000
13 (52%)
6000 - 8000
1 (4%)
8000 - 10.000
Geen stemmen
10.000 - 12.000
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 25


Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Kosten KWPN paard:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 18:20

Hallo mensen,

ik heb een vraagje, ik wil mettertijd een KWPN paard kopen die op de eerste plaats dressuur gereden kan worden maar waar ook mee gesprongen kan worden. Ik zal voornamelijk buiten rijden op het paard, maar ik zal me wellicht ook richten op de dressuur en een beetje op springen.
Nou ben ik zelf nog niet zo'n held in dressuur, maar dit wil ik zegmaar samen met het paard gaan leren. Ik kan zelf met gemak een B-dressuur proef rijden. M dressuur zal waarschijnlijk nog net aan te hoog voor me gegrepen zijn.
Ik ben dus op zoek naar een KWPN paard die met gemak een B proef kan rijden.

Mijn voorkeur gaat uit naar een merrie waar ook mee gefokt kan worden.
Een vrij groot paard, ikzelf ben 1.80, dus een paard van 1.65 is eigenlijk het minimale.

Nou is uiteindelijk mijn vraag, hoeveel kost zo'n paard ongeveer.

Groetjes Tessa Geniets Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 18:41

Als je een merrie wilt waar je ook mee wilt fokken kom je al weer een stuk hoger uit. Een fok-merrie moet een interessant papier hebben en dat is natuurlijk duurder dan een paard waarbij de bloedvoering niet belangrijk is.
Ik denk dat je tussen en 2000 - 4000 wel een leuk recreatie paard moet kunnen vinden wat ook een wedstrijdje kan lopen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 19:42

Het is maar wat de gek ervoor over heeft.
Wil je een merrie wat al een predikaat heeft dan is de prijs al hoger. En wat Jippie zegt, de bloedvoering telt ook mee!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 20:03

Ja, ik snap het, maar mijn gedachte achter deze vraag is..
Ik had een merrie op het oog die aan deze beschrijvingen voldoet, helaas was ze al verkocht. Deze merrie stamde af van Belisar x rossini.
Gezien een aantal redenen mocht ik haar voor 4500 euro meenemen, maar een ander mocht haar pas hebben als er 7000 euro voor betaald werd. Ik vind het zo moeilijk om te zeggen hoeveel men nou voor een dergelijk paard kan vragen die aan deze beschrijvingen voldoet. Toen ik met de eigenaar sprak over dit paard zei hij dat ik sowieso met het paard moest gaan fokken als ik dr zou kopen. (Vind ik zelf ook leuk) en dat je de jaarlingen dan voor zo'n 3000 euro kon verkopen.
Maar ik wil gewoon een paard hebben die echt aanleg heeft voor de dressuur, zodat mocht het me echt bevallen met een eigen paard dat ik hier in verder kan. Het fokken is gewoon omdat ik het leuk vind veulens op te voeden, ik kan ze helaas niet voor langere tijd houden, maar als ze dan toch verkocht moeten worden wil ik er ook wel wat aan hebben als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik hoef niet een paard die helemaal in de top zit qua veulens. Maar als ik 3000 euro kan vragen voor een 1-jarige dan vind ik het de moeite waard.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:05

Prijs van de veulen wordt ook bepaald door de ouders, dus welke hengst zet je erop. En een goede hengst is ook niet gratis.
Als je wilt verdienen met veulens dan wens ik je veel sterkte, echt makkelijk is dat niet!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 20:40

Ik begrijp dat het niet makkelijk is, het is ook niet mijn bedoeling om winsten erop te draaien, dat ben ik niet van plan, ook besef ik dat de bloedlijn van de moeder goed moet zijn en dat er dan een goede hengst op de merrie zal moeten. Maar ik denk nog dat de verkoop van het veulen het moeilijkste gaat worden Haha! daarom wil ik ze ook met 1 jaar verkopen, dan heb ik nog weinig contact met ze gehad in de zin van beleren. Dus dat zal nog het grootste probleem worden Lachen nee, maar ik begrijp wat je bedoelt kleintje. Het zal ook vast niet makkelijk worden. Maar ik heb hulp van een aantal mensen die mij goed kunnen helpen en adviseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:23

lunatje schreef:
Toen ik met de eigenaar sprak over dit paard zei hij dat ik sowieso met het paard moest gaan fokken als ik dr zou kopen. (Vind ik zelf ook leuk) en dat je de jaarlingen dan voor zo'n 3000 euro kon verkopen.


Daar mee ben je niet uit de kosten dat is echt een illusie. En niemand kan je garanderen wat de verkoop prijs van je veulen zal zijn. Fokken geeft veel risico's.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:47

mijn paard was 4 jaar toen ik heb kocht.
Licht aangereden en 1,73 hoog!
Na een half jaar kon hij makkelijk een b proef lopen!
En mijne zat rond de 3500!!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 22:12

mijn kwpn was maar 3200 euro

1.62 ze heeft een zeer goed papier en is m dressuur met 8 wp. en l springen.
buiten super en zeer lief karakter dus ik dnek dat je ronde 3 tot 4/5 duizend euro wel een mooi leuk beestje kan kopen

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 22:29

Ik heb twee merries die voldoen aan je beschrijving, eentje kwpn, de ander soortgelijk gefokt. alelbeide met een prima papier, niet bijzonder maar zeker neit slecht. Ik heb voor de duurste merrie indertijd (3 jaar geleden) minder dan 3.000 euro betaald.
Moet erbij zeggen dat beide nog redelijk onervaren in het rijden waren, ik heb ze zelf doorgereden tot een acceptabel B/L-niveau. Ik ben nu bezig met wat hoger niveau, maar heb geen haast.
Ik denk dat het paard wat jij wilt kopen, met jouw doel, ongeveer 4.000 euro kost. Ik zou er als ik jou was niet meer voor betalen. Er zijn echt plenty leuke paarden te koop voor dat geld. Kan je ze nog op kleur uitkiezen ook...