zweetdeken wanneer en waarom??

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

shiana

zweetdeken wanneer en waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 09:00

Hoi ik vroeg me af wanneer je een zweetdeken gebruikt en waarom . dus alleen na het werk of na het afspoelen en dan alleen in de winter of ook in de zomer , en wat is het vershil tussen een zweetdeken en een wollen deken ( zie ook dat ze deze gebruiken na het afspoelen) .
Ik vroeg het me even af en of het echt nodig is of dat afspoelen even drogen en dan weer het land in voldoende is .

groetjes

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 09:13

S'winters: Paard staat met een wintervacht en zweet veel en overvloedig met rijden als het niet vriest. Ik stap goed uit zodat ze afgekoeld is en daarna zet ik haar met een (wollen) zweetdeken (met hals) op stal. Beetje hooi erbij zodat ze zichzelf weer droog eet.
Na een ong. een half uur is ze droog, dan borstel ik de aangekoekte haren weer los en gaat ze weer naar buiten.

Zomers: Nooit een zweetdeken.
Met dit weer (20 graden en meer) zweet ze ook wel behoorlijk. Ik zet een emmer water klaar voordat ik ga rijden en als ik terug kom is die lekker lauw. Daarmee spons ik haar helemaal af, zweetmes erover heen en het land in.
Als ze alleen onder het zadel bezweet is en het is niet zo warm dan spons ik alleen dat af en gaat ze weer het land in.

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 09:17

bedankt dit was net wat ik wou weten , ik dacht het al , maar wist het niet 100% zeker

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:58

Dan hoef ik het ook niet meer uit te leggen!
groetjes !

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie