ik krijg haar al dagen niet te pakken uit de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 15:17

ik zou dan toch nog een keer probren uit te vinden wát er is gebeurd daarmee kan je het misschien oplossen.

het is vervelend als je dit niet weet ze word denk ik dan alleen maar banger.

maak je anders net zoals roosje 84 zei klein en dan daar op een vrije dag gaan lezen ofzo net zolang wachten todat ze niet meer zo bang voor je is.

veel succes en volhouden , de aanhouder wint!

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 15:39

Staat er stroom op het weiland? Zo ja sluit haar in een hoek met een stroomdraadje daar loopt maar 1 X tegenaan hoor.

En voor de rest geduld is een schone zaak dus ga maar ergens zittern zorg dat ze alleen is met jou in het land.

(wat ben ik blij dat mijn paarden altijd heel snel naar me toe rennen)

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 15:50

daar ging ze dus toen we haar insloten gewoon nog doorheen!!!

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 16:00

Nou, zo te horen zijn er geen tips bij die werken *LOL* . Dus is de enige oplossing om haar te laten lopen Knipoog .

Wat je ook nog kunt proberen is het weitje in 2-en delen met schrikdraad zodat ze een stukje heeft dat binnen een paar dagen kaal is. Dan kun je haar elke dag een beetje voer brengen. Gewoon in een voerbak gooien, of op de grond en erbij weglopen. Ze krijgt dan vanzelf in de gaten dat je niks van haar wilt. Ze zal dan vanzelf wel met voeren naar je toekomen.

Het achter haar aanlopen is ook een goede methode. Alleen moet je ervoor zorgen dat ze het nooit van je wint. Dat is al een paar keer gebeurt en elke keer dat ze van je wint zal ze de volgende keer moeilijker te pakken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 16:08

Misschien is dit wel een optie?
Ik ga er nu even vanuit dat jou weide rechthoekig is. Stel jou paard loopt in de ene helft van de wei... dan zorg je dat je schrikdraad bij je hebt en dat je dus het andere helft van de weide kan afzetten.
Zo laat je haar 1 dag staan... de volgende dag geef je haar 1/4 e van de wei..... en hier laat je haar vervolgens weer een dag opstaan..... En zo maak je de weide steeds kleiner en kleiner... vervolgens is het wachten geblazen... want jou paardje krijgt vanzelf wel een keertje honger hoor geloof mij !! Vork Je zorgt op een gegeven moment dat de weide niet groter is dan 1,5 longeerton dus hooguit 15*20 meter. Vervolgend laat je haar hier dus weer een dagje opstaan..... en je zorgt dat je de volgende dag komt met wat lekkers (bix waar je mee kunt rammelen) en tadaaaa uw paard is gevangen.. zonder hem op te jagen of wat dan ook..... het is misschien wel veel werk, maar dan krijg je er ook wel wat voor terug. Veel succes!

P.s. gaat je paard telkens door het draad heen? Zorg er dan voor dat er RUIM voldoende stroom op staat.... leg wat tegen het draad aan (bloempje) waardoor het begint met tikken... Zodra je paard het tikken hoort van t stroomdraad laat ie het wel uit zijn hoofd om erdoorheen te gaan Knipoog

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 16:11

de wei waar ze instaan is al erg klein en ik mag het niet afzetten
van mijn stalbaas,lijkt me ook niet zo n goed idee.

helaas ik weet ook niet wat ik nog kan proberen,
het enige wat ik kan verzinnen is dat ze bang is geworden van de tractors
die op het land bezig waren vorige week.
maar als ik met haar wandel dan geeft ze er niet veel om als er een voorbij komt.

ik kan wel haar maatje mee nemen en haar los er achter laten lopen maar het erf is niet afgezet,en er loopt een drukke weg langs,dus dat durf ik niet.

poeh poeh... Verdrietig

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 16:12

ons draad tikt al en ze ging er toch echt door.
nee, de wei is vierkant.maar ik kan het niet afzetten.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:14

Zo te lezen, lijkt geen een tip voor je te werken. Maar volgens mij staan er hele goede bij!
Je moet haar anders gewoon een paar dagen geen aandacht geven, ze zal zich gaan vervelen of e misschien gaan missen. Na een paar dagen probeer je het en ga je door tot je d'r hebt. Dus NIET OPGEVEN! Desnoods probeer je het met een stel mensen, met voer, afzetten, opjagen. Alles wat je maar kan bedenken. Ik kan me niet voorstellen dat je haar dan nog steeds niet kan vangen.

Ga nou niet zeggen dat je het al geprobeerd hebt, maar probeer het gewoon nog een keer. Jij bent de baas.
SUCCES.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 17:47

tuurlijk morgen weer een dag!!!
maar die tips had ik al wel geprobeerd.

af en toe heb je er niet eens meer zin in om naar toe te gaan......
maar ik geef niet op hoor!

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:25

en als je dan geen drinken meer in het weiland zet dan komt hij misschien wel als hij dorst heeft .
Die van mij komen dan echt wel.
en als iemand anders hem dan proberd te pakken helpt dat niet dan.
Je moet gewoon even door vechten totdat hij komt want zo wint hij wel de hele tijd en blijft hij je uitproberen.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 18:26

hahaha dan moet ik eerst de sloten droog leggen en dan heeft de rest ook niets Knipoog

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:42

ik zou toch ook voor het opjagen gaan gewoon heel relext , zweepje erbij jezelf niet te moe maken alleen als ze langzamer wil gaan of stil wil gaan staan even weer het zweepje erbij , als je dan doorhebt dat ze wat moe begint te worden ga je in het land zitten met je rug naar haar toe schouders laten hangen en dan met een zakje gaan rammelen neem ff wat te lezen mee en lekker een uurtje blijven zitten , en haar vooral niet aankijken , doe maar net of ze er niet is als ze dan nog niet naar je toekomt , dan weet ik het ook niet meer , succes

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 10:57

zo ben net terug van ebony en ik liep naar haar toe en kreeg haar gelijk te pakken!!!!
he... he.....
ze is echt ontzettend hengstig en ik denk dat dat er wel mee te maken kan hebben gehad.ze was wel iets angstig nog maar na het wandelen hebben we nog even in het paddock gespeeld en was t over.

er zijn 2 nieuwe paarden aan de overkant van de wei gekomen,denk dat ze die wel erg leuk vind.
maar goed ik heb haar gevangen en heb nu een lekkere pis merrie...haha

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:47

goedzo en heb je er wel goed beloond, dan gaat het de volgende keer ook wat makkelijker

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 11:48

tuurlijk!!!