Ervaringen vliegenmaskers (zie paardendrogist)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Ervaringen vliegenmaskers (zie paardendrogist)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 14:18

Naar aanleiding van het berichtje van Gaitkeeper: wie heeft er ervaring met vliegenmaskers? Mijn merrie staat buiten met haar veulen en heeft erg snel last van ontstoken ogen (het was na 1 dag al prijs). Ze heeft dan ook niet meer dan een babykrul als voorpluk Scheve mond . Nu heb ik zo'n sliertennetje (zo'n hoelarokje Haha! ) gekocht dat aan het halster vastgaat, en dat helpt prima. De eerste uren vindt ze het ook geen probleem, maar na een tijdje vindt ze dat ding vreselijk irritant. Bovendien gaat ze met dit warme weer zweten onder haar halster en dat jeukt natuurlijk enorm. Nou keek ik naar het vliegenmasker van de paardendrogist, en dat leek me wel een handig dingetje. Deze dus:
Afbeelding
Wie heeft er ervaring met dit vliegenmasker? En wat zijn jullie ervaringen met andere vliegenmaskers? Zweten die dingen net zo erg als een halster?


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:29

Ik gebruik hem ook en ik vind het ideaal.
Je schrijft dat ze dat ding wat ze nu heeft zo irritant vindt. Als ze dat van dat vliegenmasker ook vindt, dan heeft ze hem zo gesloopt denk ik.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:35

ik heb hem ook voor kviek. ze heeft ook best vaak last van traan ogen enzo.
meestal houd ze hem netjes om maar soms ligt tie ineens ergens aan de andere kant van het land. om doen vind ze prima en doet er ook gewoon aales mee.
ik vind het dus ook een prima ding!!
nu heb ik wel verhalen gehoort over vliegen en bijen die in dat netje terecht waren gekomen enzo. , maar eigelijk nog nooit echt van iemand zelf gehoord dat dat gebeurt is. volgens mij dus banketstaaf.

tja....

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:37

Die van mij vind beide super irritant, dus dan maar zonder

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:49

Ik ga hem denk wel aanschaffen, ik dacht eerst zo'n vliegenfrontriem maar ik hoorde dat dat meer irritaties gaf?

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:57

geen ervaringen met vliegenmasker, maar Nic heeft een vliegenfrontriem en daar is ie echt verschrikkelijk happy mee!!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:32

Bij ons op de vereniging hebben heel veel paarden zo'n masker en ze zijn er allemaal blij mee.
Ik zit er ook over te denken om er eentje aan te schaffen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 18:09

Wij hebben ze ook voor onze paarden en ik vind ze ideaal. Die vliegennetjes zijn ze altijd binnen een dag kwijt of ze trekken ze er bij elkaar vanaf.
Ook gaan deze maskers echt een paar jaar mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 18:22

Ik geloof dat ie bij de Paardendrogist rond de € 25,- is.
Bij Agradi heb je ze voor € 10,-

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 18:41

pepper's oren pastten er niet in Lachen

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 18:54

Ik heb voor Viking vandaag ook een vliegenkap gekocht bij hypdrama,een baby-blauwe,want hij had gisteren zoveel vliegen bij zijn ogen zitten dat het net leek of hij druiventrossen onder zijn ogen had hangen,hij vond het helemaal niet erg om hem op te krijgen,alleen moest ik wel lachen,want hij heeft hele kleine oortjes,en die van de vliegenkap pasen ook op ezelsoren volgens mij,dus dat was best wel een komisch gezicht,ben daarnet nog wezen kijken maar hij stond lekker te eten met zijn kap op.

Paardentaxi Zeeland

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 18:57

Ies heeft hem ook. Ze heeft nu echt een stuk minder last van traanogen en ze is er volgens mij ook echt super blij mee!! Echt een aanrader dus..

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 19:52

Ik heb ze ook voor mijn paarden, zelfs twee voor de veulens. Relrite heeft er vandaag voor het eerst één om gehad. Ze vond het omdoen eng, maar toen ie eenmaal zat, vond ze het niet erg meer.

Helaas dit jaar geen veulens om ze bij te gebruiken, maar de veulens van vorig jaar hadden er ook geen problemen mee. Het werkt goed en staat wel stoer om die kleine koppies Cool.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 20:39

bevalt mij ook prima!!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 21:53

Ik gebruik die van mij ook al een paar jaar. Je moet bij aanschaf alleen wel opletten dat het "afstaat" van de ogen. Ik heb er eentje gekregen nml met oortjes eraan omdat dat paard alles afplukte. Het blijkt dat deze dus op de ogen ligt en dat irriteert. Mijn andere masker doet dat niet, dat laat de ogen vrij. Mandy vindt het prima. vooral als het halverwege de dag ineens warm wordt en ik met het masker aan kom, loopt ze me tegemoet. Ze weet dus de werking ervan. Geen tranende en ontstoken ogen meer en geen rotvliegen op je ogen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:30

desillies schreef:
pepper's oren pastten er niet in Lachen


Had je er eentje mét oren dan? Ik heb er eentje zonder, dat past volgens mij bijna altijd.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 23:06

Ik heb een vliegenmasker maar dan een andere, 1 dag had mijn paard het aan en het ding was al kappot. Nee vind het niet ideaal, en niet elk paard laat het zomaar over zijn oren doen. (mijn paard is nogal bang aan zijn oren)

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 23:19

Jij hebt waarschijnlijk een flutding gehad Lientje, ik heb hier ook een keer een goedkopere versie uitgeprobeert en dat ding was ook met 1 dag kapot.
Ik heb voor mijn fokmerrie nu de versie van de paardendrogist, na afgelopen seizoen heb ik hem gewassen en hij ziet er nu weer als nieuw uit.
Mijn merrie had ook snel geirriteerde ogen van felle zon en vliegen, ze heeft dat ding volgens mij ook graag op, ze gaat er gewoon netjes klaar voor staan.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 23:27

ok ik ga nu denk ik een hele stomme veraag stellen... maar hoe kijken ze dan nog???? Bloos ik ken die dingen nog niet echt en ik ben wel beniewd...

Dag lieve mama...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 23:38

Het heeft een beetje een zonnebril effect...
Je kijkt er gewoon dwars doorheen.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 23:39

Sjuimpje schreef:
Het heeft een beetje een zonnebril effect...
Je kijkt er gewoon dwars doorheen.
haha zoiets dacht ik al wel Schijnheilig bedankt! vind het werkelijk geen gezicht maar als je een paard met gevooelige ogen hebt, of veel last van vliegen is het natuurlijk ideaal!!!!

Dag lieve mama...

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 12:23

Citaat:
en die van de vliegenkap pasen ook op ezelsoren


ja ! en bedankt........
zoals boven jou bericht te lezen,peppers oren passen er dus NIET in
hahahahahahahahahahahaa Haha!

pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 13:04

Het vliegenmasker van stevig gaas , dat in een punt gevormd is boven de ogen , zodat die alle vrijheid hebben , is een geweldig ding !
Ik heb er voor Rena 1 uit Duitsland , van Kraemer Pferdesport.

Ik vind het alleen wel een eng idee dat er idd een wesp ofzo onder zou kunnen komen , dat is een erg vervelende gedachte.... maar het is mogelijk , want een paard graast immers en daardoor malen de kaken en gaat het masker dus wat van het hoofd af.

Gelukkig heb ik het nog nooit gezien dat het gebeurd is.

Een concreter nadeel vind ik wel het zweten eronder , het masker is vaak met een laagje nepbont omwonden bij de neus en oren , tegen schuren van het materiaal , maar dat zweet natuurlijk behoorlijk... dit jaar heb ik het vliegenmasker nog niet bij Rena omgedaan , ze heeft nog niet zo gek veel last van vliegen gehad.
Als ze dat wel krijgt zal ik net als vorig jaar afwisselen : de ene dag wel , dan weer een dag een paar uurtjes , dan weer ee dag niet...dan heeft ze niet altijd dat ding aan haar hoofd , maar krijgt toch regelmatig even rust van de vliegen Lachen

Dit is die van Rena :
Afbeelding

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:15

Die van de paardedrogist is zeker aan te raden, zitten perfect en zijn superstevig. Guinness heeft ook snel last van geirriteerde ogen, maar met het vliegenmasker heeft ze nergens last van. Mijn beide paarden dragen ze heel graag en doen geen enkele moeite om ze af te krijgen of ze te slopen. Guinness gaat er zelfs voor klaar staan bij het omdoen.
Die van Guinness gebruik ik nu voor het tweede seizoen en vertoont nog geen gebreken.

Afbeelding

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:34

gave kleurtjes hebben die maskers zeg! Haha!

Ik wilde voor Ivanka eigenlijk gewoon de frontriem aan gaan schaffen, maar dan MOET ze dus een halster aan? Of denken jullie dat ik het met wat geknutsel ook aan dr boettdeken vast kan maken? Schijnheilig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: akishino, bonnielau, IASCrawler en 31 bezoekers