wie weet er nog leuke beroepen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 20:12

Ferretangel schreef:
Hmm alleen die reacties van sommige mannen die je dan krijgt he...
Aan een kennisje van me vroeg er één: kan je mij zoderekt ook ff beslaan of 'voor wat extra geld,doe je het dan ook in een mini-dress?' Tong uitsteken


Idd, zulke flauwe grappen zullen er echt wel tussen zitten ja..T is dan ook nog een 'mannen'beroep he... Maargoed, ik hoop dat ik nog niet te laat ben om me in te schrijven,dat wil ik morgen gaan doen...Alleen ffe kijken wat het dichtste bij is,Deurne of Barneveld..
Nou, duim allemaal ffe dat het nog niet te laat is,en betreft die strassermethode en die andere, dat ga ik over 4 jaar zeker doen haha!

Nou, duim allemaal ffe voor me he!

Groetjes!

Chino
Berichten: 9
Geregistreerd: 31-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:09

Hoi, ik zag dat je aan de opleiding hoefsmid in amerika zit te denken. Ik zit er ook over te denken om dat te gaan doen. Maar dan natural balance. Deze opleiding duurt 3 maanden en er schijnt inderdaad veel vraag naar hoefsmeden te zijn. En ik heb hetzelfde als jou, wil ook liever niet alleen.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 21:12

3 maanden maar? Das niet lang,maar dan kan je toch niet alles zeg maar.
Van bekappen en correctie dinges en ijzers zetten etc.?

En idd,alleen ga ik echt niet,lijkt me zo ontzettend eng in zo'n vreemd land en dan nog met een vliegtuig!Heb nog nooit een vliegveld van binnen gezien,laat staan een vliegtuig...Bah!

En wat houd natural balance in?en moet je dan niet al ervaring hebben?

Groetjes!

Chino
Berichten: 9
Geregistreerd: 31-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:16

jaa 3 maanden, ik heb een vrouwelijke smid voor mijn paardje en zij heeft die opleiding gedaan. Hij is erg intensief maar is goed te doen zij ze. Natural balance is een manier van bekappen gebaseerd op de natuurlijke hoef. Er staat een hele uitleg op de site van mijn hoefsmid. Weet even niet meer welke dat precies is. Ze heet Joke Nibbelink en die site staat onder het kopje hoefsmeden op startpagina.nl.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 21:18

oh ja, ik weet wat je bedoelt.
Dat is iets van dat ze hebben gekeken hoe hoeven slijten in het 'wild' en dat na gaan bekappen toch?
Heb ik ook weleens gezien jah,lijkt me erg leuk..
Maar om nu alléén dat te gaan doen? Ik denk niet dat je op die opleiding leert ijzers zetten enzo..Of dat misschien in een vervolgopleiding..

Groetjes!

Chino
Berichten: 9
Geregistreerd: 31-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:24

je leert dus wel alles in die 3 maanden!!! van bekappen en ijzers zetten tot het behandelen van probleemhoeven. Ook leer je manieren om probleempaarden te bekappen of beslaan. Ik vind het een beetje lastig om het uit te leggen zo dus je kunt beter op die site kijken denk ik.

Chino
Berichten: 9
Geregistreerd: 31-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:26

oja in nederland worden er wel workshops gehouden door een engelse hoefsmid. is misschien leuk om een keer te gaan kijken. de eerst volgende zijn op 5 en 6 juli

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 21:26

Hey, wow, zullen we gaan??!!!

ik ga vanavond nog op de site kijken,maar als dat echt zo is,heb ik er wel 3 maanden amerika voor over hoor!! En als jij toevallig ook mee gaat haha,hoeven we allebei niet alleen!!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 21:28

Chino schreef:
oja in nederland worden er wel workshops gehouden door een engelse hoefsmid. is misschien leuk om een keer te gaan kijken. de eerst volgende zijn op 5 en 6 juli


Ja idd,ik ga er achteraan!

Chino
Berichten: 9
Geregistreerd: 31-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:33

jaa das zeker een idee, kijk eerst maar wat je er van vind! en dan moet ik nog centjes sparen!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 21:36

ja inderdaad, ik ga nu meteen eens zoeken.
Maar jammer dat je het zelf moet betalen,gelukkig betalen mijn ouders de opleiding(en).Maargoed, sparen kan idd geen kwaad en dat ga ik ook doen.Deze zomer veel werken..
Maar,ben je ook dit jaar geslaagd? En waar kom je vandaan?

Groetjes!

Chino
Berichten: 9
Geregistreerd: 31-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:39

ik heb vorig jaar examen havo gedaan, dit jaar heb ik PTP gedaan maar dit was niet zo'n succes. ik weet nog niet zeker of ik alles zelf moet betalen(weet ook nog niet hoe duur de opleiding is).ik kom uit deventer

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 23:38

ah zo, ik ga ook uitzoeken hoe het kost enzo..
Heb naar die vrouw (joke nibbelink) een mailtje gestuurd of ze wat meer kan vertellen enzo over die opleiding..
Hopelijk stuurt ze me iets terug,en dan laat ik het jou ook weten.
Maar ik zoek gewoon verder,ze verteld op haar site namelijk ook hoe die school heet.(ben het nu ffe kwijt) maarre, ik ga der iniedergeval serieus mee aan de slag!

Groetjes!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 16:50

Wel,de aanmeldings formulieren voor de hoefsmidopleiding te Deurne komen mijn richting uit...Ben net te laat met inschrijven maar heb contact met iemand die er werkt en hij zegt dat ik nog net op tijd ben haha!

Nou, dat wordt drie jaar hard leren,maar dat is niet voor niets!

Dus natasja, Misschien kan ik volgend jaar al bij je komen bekappen Tong uitsteken


Groetjes!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 23:40

Wat ontzettend tof, Kelly!!!!!
Ga je echt ervoor?
Echt leuk.
Probeer ervaring op te doen bij een ouder iemand.
Ik hoor het nog!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 10:52

Ja tuurlijk! Ik wil wat gaan doen met paarden,dus doe ik dat ook!!!
Een stage plek heb ik als het goed is al bij een kennis!

Nou groetjes!