Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
delles4 schreef:Nee hij is niet geschoren. maar hij heeft ook geen hele dikke wintervacht. buiten staat hij met 200 grams deken en binnen in de stal heeft hij nooit een deken op.
Nu had de staleigenaar hem dan gewoon een dun zweetdeken opgedaan.
Ik heb zondag voor het laatst gereden, hij was niet erg bezweet en op de weg terug met de trailer heeft hij ook zijn zweetdeken op gehad.
femmefatale1 schreef:delles4 schreef:Nee hij is niet geschoren. maar hij heeft ook geen hele dikke wintervacht. buiten staat hij met 200 grams deken en binnen in de stal heeft hij nooit een deken op.
Nu had de staleigenaar hem dan gewoon een dun zweetdeken opgedaan.
Ik heb zondag voor het laatst gereden, hij was niet erg bezweet en op de weg terug met de trailer heeft hij ook zijn zweetdeken op gehad.
Waarom alleen overdags een deken op?
Ok, de stal is warmer dan buiten, maar in de nachten is het wel weer kouder..
Ik zou dus gewoon de deken altijd op gooien..
Sonja schreef:Trillen wekt warmte op, paard was dus gewoon zichzelf aan het warmhouden. Trillen van een paard is niet te vergelijken met trillen van een mens
Evelyne80 schreef:Ik lees in dit topic dat je paard sloom wordt als hij het koud heeft. Nu heb ik juist het idee dat ze veel onrustiger en wiebeliger zijn door de kou. Mijn merrie was de laatste keer kou rond kerst erg ongedurig, ze had geen deken op en is niet geschoren. Ik heb getemperatuurd en die was lager dan normaal. Dus heeft ze sindsdien een deken op. Nu is het hier erg koud en veel wind. Ze heeft een goede bucas deken van 200 gram maar is toch onrustig en loperig. Ze hebben onbeperkt hooi maar daar nemen ze ook de tijd niet voor. Dus ik heb net even een fleecedekentje eronder gedaan, kijken of het helpt.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Loveskyra schreef:Een vrouw vertelde mij eens dat trillen voor een paard is niet erg ze wekken zo warmte op!