Soort laarzenspanners??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lieke2
Berichten: 2129
Geregistreerd: 12-12-02

Soort laarzenspanners??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 20:24

Mijn leren laarzen beginnen aardig in te zakken en om nu te voorkomen dat ze er foeilelijk uit gaan zien, wil ik zoiets als laarzenspanners erin gooien. maar, je schijnt twee soorten te hebben, degene die je in de lusjes steekt en zo de laars ophoudt, en degene die je in de laars klemt.
Nu zijn degene die klemmen de meest verkochte, maar ik vraag me daarbij af of deze je laarzen niet gaan oprekken op den duur.

Mijn vraag dus aan jullie: welke gebruiken jullie en wat zijn de voor/nadelen?

alvast bedankt! Knipoog

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 20:50

Ik heb laarzenspanners die je zo je laars in klemt zoals jij het zegt. Ik heb ook laarzenspanners die je de lusjes door steekt, maar dat vind ik zulke rotdingen, daar kan ik echt niet mee overweg..

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 21:34

Ik heb houten laarzenspanners die uit 2 delen bestaan. Een deel dat je in de voet stopt en het andere deel klik je daar bovenop en haal je idd door de lusjes.
Is echt een perfect systeem, je laarzen zakken niet in.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 22:24

Bij de ruitersportzaak hier in de buurt adviseren ze de laarzen niet staand te bewaren. Of liggend of hangend aan die lusjes die je ook gebruikt als je ze aantrekt. Zo kunnen ze nooit inzakken en heb je ook geen laarzenspanners nodig.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 08:13

Ik heb die ijzeren,die je inknijpt en in je laars zet.
Ik had eerst die houten,met losse voet,maar een nadeel daarvan vind ik dat waneer je het staande gedeelte met die dingen voor de lussen te hoog hebt zitten (die van mij kon je in hoogte verstellen), je dit op den duur aan je laarzen gaat zien. En dat vind ik niet mooi !
Snap je het nog ??

Succes met je keuze

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 09:02

Die goedkope kunststof klemdingen (Blokker ofzo) vind ik prima voldoen en ik zie geen afdrukken o.i.d. op de laarzen.
Belangrijk is dat je je laarzen onderhoudt, ook als je ze een poosje niet gebruikt.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 09:50

ja, ik heb dat ook vaker gehoord, net als Kitty, dat je ze op moet hangen, op de kop. Dan zakken ze ook niet in.
Ik gebruik geen laarzenspanners, tenminste nog niet...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:19

ik hang ze gewoon op. De trekkers erin (aan de buitenste lus) en dan hangen ze aan de trekkers aan de deur... Werkt goed en goedkoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:31

Fitzroy schreef:
Ik heb houten laarzenspanners die uit 2 delen bestaan. Een deel dat je in de voet stopt en het andere deel klik je daar bovenop en haal je idd door de lusjes.
Is echt een perfect systeem, je laarzen zakken niet in.


Die heb ik ook, als staan ze meer werkloos niets te doen, dan dat ik ze gebruik Bloos met als gevolg dat mijn "oude" laarzen al flink ingezakt zijn. Ik heb nog een paar nieuwe staan en ik neem me voor om daar eens goed op te gaan passen