Watertrens of bustrens???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat gebruik jij: Watertrens of Bustrens

Watertrens
26 (60%)
Bustrens
17 (39%)

Totaal aantal stemmen: 43


patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Watertrens of bustrens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 19:42

Ik weet dat het onderwerp bitten al duizend keer langs is gekomen , maar een ding wordt mij niet helemaal duidelijk: ik ben van plan om een dubbelgebroken K&K te gaan kopen ( k ben trouwes geen type dat met bitten experimenteert, k rij al 9 jaar met simpel watertrensje )

Maar wat ik me dus afvroeg, wat is beter, bustrens of watertrens? Bustrens is beter voor de mondhoeken, maar watertrens is weer smaller aan de uiteinden... Wat zijn jullie ervaringen en meningen, Bustrens of Watertrens?

Voor het gemak laat ik hier alle andere soorten bitten buiten beschouwing, want die neem ik waarschijnlijk toch niet.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 19:48

Ikzelf rijd altijd met een watertrens, een aurigan van 18 mm. Tenzij ik een paard heb wat zijn mondhoeken snel stuk heeft of een paard wat niet fijn loopt op mn watertrens dan gebruik ik een bustrensje.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 20:12

Ik heb een bustrens,en als ik een watertrens zou nemen,zou ik er ook bitringen aan doen.Knijp in je eigen lip maar eens een velletje,auw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 15:11

Bustrens!
Nova heeft haar mondhoeken nl. erg snel stuk ...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 15:17

Lindy schreef:
Ik heb een bustrens,en als ik een watertrens zou nemen,zou ik er ook bitringen aan doen.Knijp in je eigen lip maar eens een velletje,auw!


Als je een GOEDE watertrens hebt, is de ruimte tussen het bit en de ring te klein om er echt tussen te komen

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 15:39

ik heb een aurigan watertrens van KK. noury heeft maar een klein bekkie, dus deze ligt veel beter dan een bustrens. ik heb er geen bitringen aan en hij heeft nog nooit last van zijn mondhoeken gehad.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 15:46

Ik heb een jong paard, en met jonge paarden gebruik ik liever een bustrens

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 16:08

Citaat:
ben van plan om een dubbelgebroken K&K te gaan kopen ( k ben trouwes geen type dat met bitten experimenteert, k rij al 9 jaar met simpel watertrensje )



Nu moet je je zelf eens de vraag stellen waarom je na 9 jaar op een ander bit wil overstappen. Tenzij je natuurlijk een ander paard hebt gekregen die op je trens niet lekker loopt.

Ik heb zoiets als het zo nou goed gaat waarom dan een ander bit.
Ik heb in 9 jaar ook wel het een en ander geprobeert maar kom steeds weer uit op mijn dubbelgebroken trensje.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 21:55

ik ben sinds kort overgestapt van bustrensje naar dubbelgebroken watertrensje omdat de combi massieve busstrens en tanden wisselen en een klein bekkie niks is. heb als tussenstap een rubberbitje geprobeerd maar dat was niet wat.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 22:28

Een watertrens ligt toch stiller in de mond dan een bustrens?
Gewoon even een vraagje, want dat heb ik namelijk op school gehad.
Doordat de ringen van de watertrens kunnen meedraaien, ligt het toch stiller in de mond?

Wij gebruiken een watertrensje.

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:04

Melissa schreef:
Een watertrens ligt toch stiller in de mond dan een bustrens?
Gewoon even een vraagje, want dat heb ik namelijk op school gehad.
Doordat de ringen van de watertrens kunnen meedraaien, ligt het toch stiller in de mond?

Wij gebruiken een watertrensje.



nu ben ik ook wel heel benieuwd .....omdat ze hier in de ruitersportzaak zeiden dat juist de bustrens stiller in de mond ligt Verward

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:34

Ik heb 2 bitten: een enkel gebroken Robart bustrens en een dubbel gebroken watertrens. Omdat Baduh nogal wat problemen met zijn mond had heb ik de watertrens gekocht om te kijken of dat stiller in zijn mond lag. Dat is ook wel zo, maar de Robart zorgt er weer beter voor dat ie zijn tong in zijn klep houdt. Ik heb gekozen voor bustrens, omdat ik die op dit moment gebruik.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 21:08

stef"]
[quote="Lindy schreef:
Ik heb een bustrens,en als ik een watertrens zou nemen,zou ik er ook bitringen aan doen.Knijp in je eigen lip maar eens een velletje,auw!


Als je een GOEDE watertrens hebt, is de ruimte tussen het bit en de ring te klein om er echt tussen te komen
[/quote]

Ehm nou ik heb een kk ultra dubbelgebroken watertrens, en Flair krijgt er toch echt van die knijpvelletjes van in haar mondhoeken zonder bitschijven. Ik mag van kk toch wel verwachten dat deze goed is?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 21:15

Ik heb een watertrens. Is voor mijn pony veel prettiger, op een bustrens loopt hij niet lekker. Bij mijn pony heeft er nog nooit een velletje tussen gezeten, terwijl ik helemaal geen duur bit heb. Ik zal niet weten welk merk, ik kijk altijd in de winkel wat me fijn lijkt. Ik heb ondertussen al heel wat bitten gehad, want ben begonnen met een heel kleintje en zit nu meer als 1cm groter.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 17:58

Cowgirl. nog ff reactie op jouw vraag: ik heb idd altijd n enkelgebroken watertrens gebruikt, maar bij de verzameling wordt dit paard erg onrustig in haar mond, in combinatie met verhalen over enkelgebroken trensen die werken als notenkrakers, gaf dat de aanleiding om van iemand een dubbelgebroken watertrens te lenen, da werkte erg goed, alleen vroeg ik me nu dus af of ik een water of een bustrens moest nemen.