Ik ben zwanger en heb een vraagje !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 11:07

Hahaha, Ilindra... je mag gewoon rijden, had het toen ook aan de huisarts gevraagd, je mag niet leren rijden Knipoog
Ik heb beide zwangerschappen op brave paardjes tot week 26 gehobbeld,
zelfs een klein sprongetje, ik heb echter ook weleens half kokhalzend na een galop gezeten Knipoog had last van misselijkheid tijdens de zwangerschap en toen ik de reis naar stal niet kon afleggen zonder over mijn nek te gaan ben ik gestopt *LOL*

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 13:35

Volgens mij moet het wel kunnen maar zelf zou ik het denk ik ook niet durven. Maar je moet doen wat je zelf goed acht. Proficiat met je zwangerschap trouwens.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 13:55

Gefeliciteerd, lijkt wel een bokt-virus *LOL*

Ik heb tot ca 28 weken gewoon getraind en ben er toen ook een keer afgevallen. Natuurlijk is dat niet aan te raden maar dat het ook goed kan aflopen is toen wel gebleken (alleen een beetje stram).

Daarna ben ik het gaan afbouwen en heb het aan mijn bijrijder overgelaten. Ik heb er af en toen nog wel eens opgezeten maar niet meer intensief gereden. Niet omdat ik er last van had maar meer uit tijdgebrek (moet heeeel veel slapen Slapen ) en omdat het met mijn bijrijder hartstikke goed gaat. Heel veel plezier met je zwangerschap.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:23

ik ben ook jong moeder geworden ( was 18 toen ik zwanger wasz van de 1e en 20 van de 2e)

ik kreeg elek keer steken in me buik als ik reed., en voor mijn gevoel klotste me buik tegen het zadel. Wel reed ik op offie buitenritjes. Maar als ik per ongeluk moest draven kwam Chayenne ( 1e) echt omhoog me keel uit HAHAHAHAHHAAH


nou luister naar je lichaam is de beste tip!!!

gr nadine

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 19:55

Bedankt allemaal voor de reacties !

Ja, naar je lichaam luisteren is wel het belangrijkste ja, maar toch he.. dat gevoel om eraf te donderen....
Nou is Peru erg braaf, dat scheelt. Hij is 1.74 en het moment dat ik er niet makkelijk meer opklim zal niet zo heel erg lang duren denk ik.

Ik zal eens eerst hopen dat ik de eerste 3 maanden doorkom....toch altijd beetje spannend he...... verder voel ik me kiplekker !

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 21:41

Gefeliciteerd!!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30645
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 09:40

Gefeliciteerd.
Op dit moment is iemand die ik heel goed ken zwanger. Haar paard is echt een eigenwijs beest, die nog weleens gek kan springen. Steigeren en bokken doet hij ook nog weleens. Zij is toen ze een maand of 2 zwanger was gestopt met rijden, voor de veiligheid. En nu moet ze nog een paar maanden.
Iemand anders rijd het paard nu.

Nanya

Berichten: 181
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 15:00

Hartstikke gefeliciteerd, wat leuk! Ik kan geen antwoord op je vraag geven omdat ik nog geen moeder ben (en daar ook nog ff mee wil wachten). Maar de eigenaresse van de pony die ik verzorgde, stopte ongeveer 3 mnd voor de bevalling. Ze stalde haar paard bij een vriendin voor 6 mnd.

_mistique_

Berichten: 2968
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 16:19

gefeliciteerd!!!!
maar volgens mij tot je 3 kwart van je zwangerschap!
groetjes,
marielle

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 20:56

he Tamara, nogmaals gefeliciteerd, Met Yankee heb ik tot 7 maanden doorgereden, ik was wel behoorlijk dik (buik) Met middendraf brak zo mijn beugel, deze viel tegen Yankee zijn been en hij schrok en heeft de lange en korte zijde aan een stuk doorgebokt, ik bleef zonder beugels gelukkig wel zitten, ben afgestapt, heb nieuwe beugels gekocht en de volgende dag weer gaan rijden, tip, je kunt denken dat je goed rijdt maar deze dingen kunnen dus ook gebeuren, ik had een engeltje die me op het paard hield, waar je rekening mee moet houden is dat je evenwicht (zwaartepunt) wat anders wordt, ennuh, een paard is een dier, hoe eerlijk, hij kan schrikken of wat ook, je zult je zelf nooit vergeven als je door zoiets je kindje verliest (dit dacht ik terwijl Yankee aan het bokken was)
Een week later gestopt met rijden voor het geval...ging ik hem in de paddock poetsen en sprong hij ongelukkig opzij en gooide mij om, resultaat: 2 maanden plat! schaambeen gescheurd.
Met mijn 2de zwangerschap was ik een hengst aan het inrijden en ben toen met 10 weken zwangerschap gestopt, ik neem geen risico.

Maarre, tja, de keus is natuurlijk geheel aan jezelf, gewoon blijven rijden als je niet valt of zo kun je dus best lang.

Succes en hou me op de hoogte!
Groetjes,

Tas

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 22:17

annegti schreef:
Als moeders en schoonmoeders gaan zeuren moet je ze maar vertellen van Maria... die zat de dag voordat Jezus geboren werd nog op een ezel....


Haha geen goed excuus, want de bevalling kwam diezelfde nacht op gang Haha!

Proficiat !!!!!!!!

Je moet gewoon je gevoel volgen. Als je je angstig voelt moet je het denk ik niet doen.
Hoewel het in de eerste tijd niet zo heel veel kwaad kan als je valt.

Denk maar eens aan wat allerlei vrouwen door de tijd heen geprobeerd hebben om hun kind kwijt te raken!!!!!!! Vallen en hobbelen was geen optie om een miskraam te forceren Haha! Dus daar hoef je niet zo bang voor te zijn. Als het goed genesteld zit hoef je je niet druk te maken.

Als je buik echt dikker wordt is er wel het risico dat er iets fout gaat als je erop valt!

Persoonlijk kreeg ik teveel last van mijn rug in de zwangerschappen, dus dan laat je het wel Haha!