luxe probleem.... (bijrijder)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:09

Fitzroy schreef:
Ik zou zelf voor die meid van 26 gaan. Die klinkt iig serieuzer, ik heb het niet zo op van die jonge grietjes, die kennen hun verantwoordelijkheid vaak niet.


Dit vind ik totaal niet eerlijk.
Toen ik 13 was begon ik Marjon te verzorgen en dat was iedere week vaste prik. We wisten precies wat er gedaan moest worden, wat we mochten en wat niet en we deden alles braaf! Niets minder dan een zogenaamd volwassen iemand.
Wij hielden zelfs de wormenkuur, hoefsmid en alles data's van dekking en verjaardagen ed bij. Het is dat ze 20 km van ons af woonde en we dus echt maar 1 (soms 2) keer per week op het fietsje mochten of konden anders hingen we daar dagelijks. En NEE niet alleen voor de fun, ook om te mesten, vegen en op te ruimen.

Dus ik vind het oneerlijk dat jij alle jonge grietjes over 1 kam scheert.
(ondanks dat ik 18 ben met een eigen pony voelde ik me toch even aangevallen Schijnheilig )

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:33

haha ik snap Fitzroy absoluut wel het is toch een dierbaar bezit en je wil er alleen maar het beste voor (en inderdaad dat wil iedereen) en ja meerderjarig (met eigen vervoer etc) hebben nou een maal een voordeel maar vind ook dat je moet kijken naar welke leeftijd iemand zich gedraagd ... iemand kan op 14 jarige leeftijd zich best gedragen als iemand van laten we zeggen 18 en ontzettend veel verantwoordelijk gevoel omdat ze inderdaad tegen je op kunnen kijken en het allemaal goed willen doen...

prompter

Berichten: 11158
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:45

Ik snap Fitzroy ook helemaal, alleen kreeg ik zelf op mijn 14e een verzorgpaard, net 3, net ingereden.... ik ging er elke dag heen, poetste, deed de box, gaf water, en ik mocht net zo vaak rijden als ik wou. Eigenaar was zeer tevreden, kreeg er nog een verzorgpony bij van hem.... het kan dus wel degelijk goed gaan.

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:45

Zou ze gewoon allebei laten komen en dan kijken wie het betse bevalt!! Dat kan je vooraf nog niet zeggen. Succes!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:50

Het nadeel van iemand die ouder is, is weer dat hij of zij minder flexibel is als jij bijvoorbeeld op vakantie wilt of ziek bent.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 18:59

Ik denk nog steeds dat je het toch per persoon moet bekijken.
Voor oud en jong zijn alletwee wel nadelen en voordelen op te noemen.

Met jongeren heb je te maken met ouders, huiswerk, school, feestjes en geen eigen vervoer. Sommige zien een verzorgpaard als een knuffeldier en met de tijd gaat de lol er vanaf.

Met ouderen heb je idd hun eigen wil, meestal hebben jongere dit minder, alhoewel als je een puber hebt die zich "thuis" voelt dan heb je ook niet echt de lekkerste sfeer.
Ouderen kunnen te maken hebben met een man en kinderen maar hebben meestal wel eigen vervoer.
Maar ook voor oudere geldt, de lol kan er af gaan na een paar keer.
Dat ligt gewoon aan de instelling van de persoon zelf.

Ik heb genoeg voorbeelden gezien van jongere die dag en nacht bij hun *verzorg* paard zitten, en ook van meiden die eff snel langs schieten om vervolgens richting strand met vrienden te vertrekken.

Ook heb ik in de afgelopen paar jaren ouderen gezien *boven de 18 dus* die alles laten schieten voor een vriend of lekker stappen.

Ik ga niet over iemand "heen Knipoog "
Ik wil gewoon heel simpel iemand die mijn paard aan kan en waar het mee klikt.
En als die persoon toevallig 14 of 24 is kan me dan niet zoveel schelen.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 19:25

Ik was net 13 geworden toen ik een verzorgpony kreeg,in september was dat.Ik ging er elke avond meteen na school heen,en vaak s'ochtens als ik tijd had ook nog eventjes.Ik heb gaar zelf opgeleert en ingereden,met af en toe wat hulp van een vriendin en dat ging zonder al te veel problemen.Ze is erg slim en leert snel,dus we zijn op korte tijd erg ver geraakt.Als de eigenaresse haar had moeten opleren stonden ze nu denkik nog nergens,omdat ze vaak rare dingen doet (in volle galop over de harde weg naar huis laten lopen,bij een driejarige vanaf de eerste moment alle mogelijke hulpteugels gebruiken om die in de krul te krijgen,...) en soms onzeker is.Nu heeft ze haar pony verkocht maar mag ik haar nog steeds verzorgen en berijden.
Dit bewijst hopelijk toch dat een 14-jarige niet perse een pennymeisje dat uit de manegelessen is gehaalt moet zijn,maar best in staat is om zelfstandig dingen op te lossen?