Advies gevraagd voor het opknappen van weiland

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

iniak

Advies gevraagd voor het opknappen van weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 17:10

Ik heb een prachtig stukje land gehuurd waar voorheen altijd paarden op hebben gelopen. Nu is het helemaal verwilderd, dus ik ben van plan om het op te knappen. Waar moet ik op letten wat betreft gevaarlijke groeisels? Wat kan makkelijk blijven staan en wat moet beslist weg? ik krijg wel hulp van een hovenier, maar die weet ook niet van alles wat er groeit of het kwaad kan.

LavaTwilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:15

uuuhm op internet naar giftige planten kijken..
maar als er altijd paarden op gelopen hebben, kun je beter een deel omploegen en inzaaien, maar ik weet niet wanneer dat moet gebeuren..
maar in elk geval op het internet en boeken zoeken met giftige planten

When I Pretend, Evereything Is What I Want It To Be....
I Look Exactly What Everyone Wants To See

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:22

Ik weet er ook niet zo heel veel van. Maar kun je geen advies vragen bij een boer in de omgeving?

* To Belg, or not to Belg *

LavaTwilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:33

uuuhm kan moeilijk worden ken er nauwelijks mensen, het is mijn verzorgpaard daarom, maar ik heb wel opgevangen dat je nu te laat bent Lachen in begin lente moet dat gebeuren geloof ik..

When I Pretend, Evereything Is What I Want It To Be....
I Look Exactly What Everyone Wants To See

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 17:35

Jawel, die boer kan ik wel vinden in de buurt maar ik dacht op deze manier meerdere deskundigen tegelijk te bereiken!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:24

onkruid spuiten ?
pas in de wei van sharir is er onkruid gespoten, het gras blijft vrolijk overeind staan, en brandnetels, distels, en rare planten zijn allemaal dood gegaan.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:40

Loky schreef:
Jawel, die boer kan ik wel vinden in de buurt maar ik dacht op deze manier meerdere deskundigen tegelijk te bereiken!

Vraag dan wel een (ECHTE) paardenboer (geen omgeschakelde), want een koeienboer heeft heel andere kennis + opvattingen over weiland
(en nog geen beste ook, want alle Nederlandse koeien zijn chronisch aan de diarree, maar da's weer een ander onderwerp).

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:46

Mocht je besluiten het opnieuw in te zaaien, kijk dat uit welk graszaad je gebruikt. Tegenwoordig is er in de handel veel graszaad te koop wat een stof bevat "B Lolitrem" en daar krijgen ze grass-sickness/staggers van: verlammingsverschijnselen in de achterhand. Toen ik op een manege werkte kregen wij eens (zonder dat wij het wisten) hooi van dit soort gras, resultaat: verlammingsverschijnselen in de achterhand, Utrecht erbij die dachte dat het Rhino was, uiteindelijk van de 42 paarden 15 paarden dood/in moeten laten slapen.
Onlangs had een vd assistentes van mijn DA ook nieuw gras ingezaaid, haar veulens een paarden liepen te wankelen op de benen: B Lolitrem. Gelukkig was mijn DA door mijn verhaal van die manege (wat buiten zijn gebied lag maar wij hebben altijd contact gehouden) gewaarschuwd. Die paarden hebben het wel overleefd, gelukkig

In the real world as in dreams, nothing is quite what it seems. (the book of counted sorrows)

Jeep Cherokee 2.8CRD grijs kenteken te koop : http://www.bokt.nl/markt/ad/430015/jeep ... s-kenteken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie