Afstand tussen twee hindernissen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Afstand tussen twee hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 22:50

Komende zondag ga ik weer eens proberen of Jasper (KWPN-er van 1.63m) en ik gezamenlijk over een hindernis kunnen komen zonder hals, nek en nieren te breken. Het is al minstens twaalf jaar geleden dat ik springles had, dus ik ben een beetje vergeten hoe ver cavalletti en twee hindernissen uit elkaar moeten staan.

Eerst wil ik wat cavalletti neerleggen en daarna wil ik een stijltje neerzetten en nog een dubbelsprongetje met een stijltje en een oxertje (ja ja, alles "tje", anders lig ik er al af voor ik begonnen ben Haha! ).

Ik begin natuurlijk vanuit draf en later rijd ik aan vanuit een galopje.

Kan iemand aangeven hoe ver alles uit elkaar moet liggen/staan ongeveer Lachen ? (Er zijn misschien al tig topics over geweest, maar ik kan ze zo niet vinden Clown ).

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:56

Je kunt het beste beginnen met balkjes in stap 1.10m. uit elkaar; in draf 1.35m. Daarna een drafbalk en een kruisje op 2.50 m.. Tussen de hindernissen daarna 6, 9 of 12 meter. En als je uit galop aankomt moeten die afstanden 7.5, 10.5 enz. zijn. Succes
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 26-10-04 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 22:58

Dank je OK dan! ! Ik zal iemand een berichtje laten plaatsen als ik in het ziekenhuis lig... Schijnheilig

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:01

Gwen schreef:
Dank je OK dan! ! Ik zal iemand een berichtje laten plaatsen als ik in het ziekenhuis lig... Schijnheilig

hoezo?

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 23:06

Nou, Jasper kan best wel een springen, hoewel hij in het begin altijd een beetje loopt te klungelen met z'n benen, maar ik zelf ben niet zo'n natuurtalent geloof ik *LOL* . Maar ik vond het vroeger altijd wel heel erg leuk, vooral omdat we heel veel in-uitjes sprongen in allerlei variaties en mijn (bijrijd)paard in de springles altijd super liep.
Ik heb in elk geval al heel veel zin in zondag .

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:57

nina62 schreef:
Je kunt het beste beginnen met balkjes in stap 1.10m. uit elkaar; in draf 1.35m. Daarna een drafbalk en een kruisje op 2.50 m.. Tussen de hindernissen daarna 6, 9 of 12 meter. En als je uit galop aankomt moeten die afstanden 7.5, 10.5 enz. zijn. Succes



Ik kan me niet vinden in deze afstanden. Drafbalkjes liggen op 1.20 tot 1.30.

Een drafbalk voor een hindernis ligt op 2.20 - 2.50. De afstand tussen 2 hindernissen met 1 galopsprong als je vanuit draf komt is 6 meter.
Vanuit de galop (dus zonder drafbalk) is dat ongeveer 7 meter, maar op wedstrijden soms zelfs 7.20.
Voor 2 galopsprongen moet je op 10.50 meter tellen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:10

sluit me helemaal aan bij Scum. Gwen, zitten blijven doe je het beste door alles op goede afstanden te leggen, evt de martingaal vast te pakken en het hem zelf laten uitzoeken. Niets doen als je nies ziet dus Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 18:12

Scum, dank je wel Lachen .

Lielle, Jasper heeft geen martingaal, dus dat wordt vallen... Nagelbijten / Gniffelen Haha!
Nee, hoor, Jasper is heel braaf en ik heb vroeger toch wel vaak genoeg gesprongen om nog een heel klein beetje te weten hoe het moet. En verder laat ik het meneer inderdaad lekker zelf uitzoeken, zo hoog zijn die hindernisjes toch niet *LOL* . Heike komt mee om te helpen en aan te moedigen (eigenlijk om te lachen >;) ), dus het gaat helemaal goedkomen .

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 00:27

Scum schreef:
Ik kan me niet vinden in deze afstanden. Drafbalkjes liggen op 1.20 tot 1.30.

Een drafbalk voor een hindernis ligt op 2.20 - 2.50. De afstand tussen 2 hindernissen met 1 galopsprong als je vanuit draf komt is 6 meter.
Vanuit de galop (dus zonder drafbalk) is dat ongeveer 7 meter, maar op wedstrijden soms zelfs 7.20.
Voor 2 galopsprongen moet je op 10.50 meter tellen.

Jaha, dat maakt een hoop verschil

japsie

Berichten: 507
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:34

eye,
hoe is het afgelopen met je springen??

Ik wilde ook nog wat vragen. Mijn paard loopt een beetje snel en ik heb gemerkt op les dat hij het beter doet met: in draf aankomen: balk, kruisje, 1 galopssprong, balk, 1 galopsprong, stijltje. Maar hij loopt te hard dus als ik het te dicht bij elkaar legt dan heeft het een soort 'verhoogde sloot'effect Scheve mond , en als ik ze te ver uit elkaar leg gaat hij nog ruimer springen!!
majah, daarvoor leek deze opstalling me wel handig, maar dan moeten ze wel precies goed liggen.
Ik probeer maar wat uit, en deze afstanden ga ik overmorgen ook even testen:)