Hoe liksteen droog houden bij 24/7 wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Hoe liksteen droog houden bij 24/7 wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 20:29

Mijn pony staat 24/7 in de wei, zonder schuilstal.
Ik wil graag een liksteen in de wei hebben, maar ben bang dat hij snel weg regent (of sneeuwt) met nat weer.
Er zijn natuurlijk speciale houders voor likstenen, maar die houden ze niet droog.

Mijn oplossing was dat ik em aan de bomenrand in de wei neerleg, zodat ie nog een beetje droog blijft.
Maar misschien heeft iemand hier op bokt wel een super oplossing voor ;)

Sabinee__

Re: Hoe liksteen droog houden bij 24/7 wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:30

Parapluutje er boven :D .

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 20:33

hahha, ja das een goeie :D

Jadys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:46

ik denk dat je die niet droog kunt houden? Als je er al een dakje op bouwt (wees creatief met een halve emmer ofzo) moet je wel een opening houden waardoor ze kunnen likken. Dus kan het altijd inregenen. Je kunt het natuurlijk wel minder nat laten worden zo maar mocht je het antwoord vinden hoor ik het ook graag :)

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:02

Dit issue hebben wij ook gehad, met die rode stenen maakt het niet uit of ze droog hangen of niet :+ Ze smelten anyway... Zijn net sponzen die dingen, zuigen helemaal vol met water...
Nu hebben we van die himalaya dingen, hangen ook in de regen/sneeuw, maar smelten een stuk minder!
Afgelopen zomer hebben onze paarden (6 stuks) de hele weideperiode met 1 groot rood blok gedaan en die is nog steeds niet helemaal weggesmolten, dus op zich gaat het niet zo snel hoor!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:12

Die rode stenen hangen hier gewoon aan een paal en dat gaat beter dan op de grond. Hier werkt het ook in de nattigheid prima. Hij is niet binnen no time weg. Hij hangt er nu al 2 maanden. Er wordt weinig gebruik van gemaakt, maar ook door het weer is hij niet echt geslonken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:15

Wij hebben himalaya stenen, daar zit een gat in. Touwtje erdoor. Dan een plankje wat je tegen een paal of boom kan maken. Haaks op dat plankje, nog een plankje zodat je als het ware een dakje hebt. Daar touwtje van de steen doorheen, en klaar :) .

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 21:18

eilleen333 schreef:
Wij hebben himalaya stenen, daar zit een gat in. Touwtje erdoor. Dan een plankje wat je tegen een paal of boom kan maken. Haaks op dat plankje, nog een plankje zodat je als het ware een dakje hebt. Daar touwtje van de steen doorheen, en klaar :) .

danku :D

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 21:19

Grobegni schreef:
Dit issue hebben wij ook gehad, met die rode stenen maakt het niet uit of ze droog hangen of niet :+ Ze smelten anyway... Zijn net sponzen die dingen, zuigen helemaal vol met water...
Nu hebben we van die himalaya dingen, hangen ook in de regen/sneeuw, maar smelten een stuk minder!
Afgelopen zomer hebben onze paarden (6 stuks) de hele weideperiode met 1 groot rood blok gedaan en die is nog steeds niet helemaal weggesmolten, dus op zich gaat het niet zo snel hoor!

Ja laat ik nou net zon rode steen hebben gekocht haha :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:20

Rode steen kan ook, moet je even met bv strotouw een tuigje maken :P .

Def

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 21:24

Jaa dat gaat goedkomen :D