Kleur is nu weer verandert :? :?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Kleur is nu weer verandert :? :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 10:57

Wij hebben een jonge merrie die bij ons op stal is gekomen toen ze 6 maand oud was, toen was een een koffievos, later werd ze lichter een was ze een gewone vos, maar nu is ze twee jaar oud en is een ze een zweetvos Verward Verward
Wie heeft net zulke kleur veranderingen mee gemaakt bij een paard en wie weet of ze nou in deze kleur blijft of dat ze blijft veranderen Verward Verward

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 11:01

Mijn veulen is heel licht geboren (palomino) en werd steeds donkerder. Op dit moment is ze een peper en zout kleurtje, en erg vlekkerig.
Een andere palomino op stal is van de winter helemaal wit geweest, en heeft nu een koffie-met-melk kleurtje. Het zijn en blijven toverballen...

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 11:18

Maar dit is niet ons palomino veulen, ik heb het nu over een van onze jonge merrie's

Afbeelding
Dit was afgelopen najaar waar ze nog vos was
hoe ze was als koffievos hebben we alleen op video staan en foto's van nu zal ik binnenkort maken

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 16:03

Ik heb ook wel eens paarden van kleur zien veranderen ja, maar bij mijn weten kan het geen kwaad. Dus wat maakt het uit??? Anders kan je hem altijd nog verven...
(kweet niet of het zo een beetje kwaad klinkt, maar das niet de bedoeling...*LOL*)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 16:20

Ja hoor, die koffievos/donkerbruine in mijn profiel (een na laatste foto) deed dat ook. Die kochten we toen hij net 3 was, bijna zwart was hij toen. In de winter werd hij vossig en het voorjaar erop was hij ineens roodschimmelig. In de zomer werd hij weer vossig (verkleurd door het zonlicht) en tegen de winter werd hij dan weer donker. 'Toverballetje' noemden we hem. O ja, en als hij geschoren was, was hij de eerste tijd muisgrijs.

Rond zijn 7e bleef hij wat constanter, toen konden we pas de conclusie trekken dat hij min of meer koffievos was Haha!.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 20:36

Mijn shetje veranderd ook van kleur.
's winters is hij helemaal vos met blonde manen en staart.
In de lente valt bijna al het voskleurige eruit en heeft hij gemixt vachtje van wit met vos. voornamelijk wit. hoofd en benen blijven altijd vos.
van de zomer als z'n wintervacht eruit is, is hij roan. (behalve hoofd en benen)

heb al een paar x te horen gekregen of ik ALWEER een nieuwe pony gekocht had.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 00:05

Mijn veulen werd hitzwart geboren, verkleurde naar vos, werd toen donkerbruin en is nu op hoofd en boeg zwart, kont moorkopschimmel ... en hier en daar wat donkerbruin Haha! ... MAGIC HORSE!!!!!