Paardenpest in Denemarken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 18:28

Ja en ook als je wel ent is er gewooneen kans dat ze het wel krijgen.
Maar goed laten we eerst met zijn allen maar eens afwachten.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:08

Nou, ik hoop toch echt niet dat er paardenpest is, want in juli zijn daar de IJslandsepaarden kampioenschappen en een aantal van onze stal gaan daarheen!!!!!!!!!!!!!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:56

Jullie willen het gewoon niet horen he ? Nog 1 x dan :
HET IS GEEN PEST, HET IS INFLUENZA !!!!!!!!!!
Dat de concoursen en shows worden gecancelled is niet zo gek, influenza is besmettelijk en niemand zit erop te wachten een ziek paard mee naar huis te nemen na zo'n evenement, toch ?
Maar ja, als jullie perse willen discussieren over de pest, leef je uit, maar het gaat echt helemaal nergens over.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 21:32

Dan zal ik het jou ook nog een keer vragen... Hoe weet jij dat zo zeker dan?

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 21:51

Mijn merrie zou meedoen aan de Arabisch Volbloedshow in Vilhelmsborg en die show is gecancelled wegens influenza. Als het pest was geweest was dat heus wel gemeld hoor.
Maar gaan jullie maar vast geweren verzamelen voor als ze je paarden komen ruimen hoor..... Hoezo paniekvoetbal ?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:13

Sabiy, volgens mij reageer je gewoon zo omdat je er net zo bang voor zou zijn als andere... Misschien zeggen ze wel niet zo direct dat het pest is om juist paniek te voorkomen...

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:20

Ik reageer zo, omdat ik vind dat jullie paniek maken om niks. Ik snap best dat door de MKZ, varkenspest en nu de vogelpest, iedereen een beetje bang wordt, maar dat is nog geen reden om een simpele influenza te gaan bestempelen als paardenpest en dingen te gaan lopen roepen over ruimingen. Gewoon onzin, is allemaal nergens op gebaseerd. Als het pest was, zou ik net zo bang zijn als de rest, aangezien ik ook 10 paarden op stal heb, maar ik ben er van overtuigd dat het niet zo is, dus waarom zo paniekerig gaan lopen doen. Sorry hoor, ik vind het gewoon flauwekul en paniekvoetbal. Maar whatever, leef je gerust uit allemaal, ga elkaar lekker bang maken, ik hou me er verder buiten.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:09

reageer dan ook niet de hele tijd Lips are sealed Lips are sealed Schijnheilig

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:04

nou niet leuk mn ouders willen van het zomer naar denemarken en ik wil niet dat ze dan het paardenvirus meenemen naar mijn paardje..ik verbied ze gewoon om daaarheen te gaan.staat dat ook ergens zwart op wit?

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:52

SAKKIA schreef:
reageer dan ook niet de hele tijd Lips are sealed Lips are sealed Schijnheilig


Sorry dat ik besta.....

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 20:39

Mijn veearts kon niks vinden, hij gaat bellen naar de hoofd kliniek(?) in duitsland. Als er ergens iets zou zijn, weten zij het wel. Ik ga alleen van dat soort info uit. Tot die tijd weet ik het gewoon niet. Geen paniek, maar wel voorzichtigheid. Is toch niet zo raar? Voor ons is jou stukje tekst net zp waar als het eerst geschreven stukje. Dus ga ik er van uit dat wat de veearts zegt dat dat waar is, en niks anders.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 21:23

Influenza was een week terug ook bij een vriendin van me opstal..
Die mogen nu het terrein 3 weken niet af..

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 01:01

Paarden worden niet geruimd, nu niet, straks niet, nooit. Waarom niet? nou, heel simpel: er zitten te veel mensen met te veel geld achter die veel te grote belangen (denken te) hebben. Veel meer dan zo'n eenvoudig ministertje aan invloed heeft.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:38

ikke schreef:
Paarden worden niet geruimd, nu niet, straks niet, nooit. Waarom niet? nou, heel simpel: er zitten te veel mensen met te veel geld achter die veel te grote belangen (denken te) hebben. Veel meer dan zo'n eenvoudig ministertje aan invloed heeft.


juista ja,zie je anky al geruimt worden of erickvan der vleuten???????????
denk t dus van nie.daar komt bij de meeste paarden hier worden niet gehouden voor t vlees.dus mocht er ooit een uitbraak komen kun je gewoon enten of je paard vol medcijnen spuiten.
Als er ergens Rhino uitbreekt gaan ze toch ook niet ruimen

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:38

ikke schreef:
Paarden worden niet geruimd, nu niet, straks niet, nooit. Waarom niet? nou, heel simpel: er zitten te veel mensen met te veel geld achter die veel te grote belangen (denken te) hebben. Veel meer dan zo'n eenvoudig ministertje aan invloed heeft.


juista ja,zie je anky al geruimt worden of erickvan der vleuten???????????
denk t dus van nie.daar komt bij de meeste paarden hier worden niet gehouden voor t vlees.dus mocht er ooit een uitbraak komen kun je gewoon enten of je paard vol medcijnen spuiten.
Als er ergens Rhino uitbreekt gaan ze toch ook niet ruimen

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:10

maverick"]
[quote="ikke schreef:
Paarden worden niet geruimd, nu niet, straks niet, nooit. Waarom niet? nou, heel simpel: er zitten te veel mensen met te veel geld achter die veel te grote belangen (denken te) hebben. Veel meer dan zo'n eenvoudig ministertje aan invloed heeft.


juista ja,zie je anky al geruimt worden of erickvan der vleuten???????????
denk t dus van nie.daar komt bij de meeste paarden hier worden niet gehouden voor t vlees.dus mocht er ooit een uitbraak komen kun je gewoon enten of je paard vol medcijnen spuiten.
Als er ergens Rhino uitbreekt gaan ze toch ook niet ruimen
[/quote]

Anky en Eric worden dan niet geruimd hoor maar wel hun paarden Tong uitsteken , helaas... Boos!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:26

Hun paarden ook niet, en ook geen paarden van andere mensen. Paarden worden niet geruimd. Punt.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:36

ikke schreef:
Paarden worden niet geruimd, nu niet, straks niet, nooit. Waarom niet? nou, heel simpel: er zitten te veel mensen met te veel geld achter die veel te grote belangen (denken te) hebben. Veel meer dan zo'n eenvoudig ministertje aan invloed heeft.
positieve gedachte, maar hoe zit het dan met de veebedrijven die wel geruimd zijn, daar zit toch ook genoeg (financieel) belang in?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 23:17

idd erg positieve gedachten, maar het staat nou eenmaal in de wet.... Enten mag niet. En vele kippen die voor hobby waren zijn toch ook geruimd, en de koeien ook. Voor de wet is een dier een dier, en niks meer helaas. Morgen komt mijn atrs trouwens weer. Ik denk dat het goed nieuws is, anders had ie wel gebeld.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 03:47

littleroosie"]
Hier zijn onze paarden toch wel tegen ingeënt? Waarom enten we anders.
[/quote]
[quote="painthorselover schreef:
Volgens mij worden paarden hier nog niet tegen geènt, maar ga hier zeker naar informeren.


In nederland worden paarden niet tegen de africaanse paardenpest geënt.
Maar er bestaat wel een entstof om ze te laten enten, weet alleen niet of dit in nederland verkrijgbaar is en deze inenting heeft best veel bijwerkingen.

Toen ik in Spanje woonde dat was in 1988 was er een grote uitbraak van de africaanse paarden pest. Veel paarden zijn in die tijd overleden of afgemaakt. Op de stal waar ik werkte werden alle paarden geeënt, maar het enten van de paarden was niet zonder risico je hoorde vaak dat de paarden heel erg ziek werden van de enting. Bij ons op stal is er gelukkig geen een ziek geworden.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 08:34

is er nu wel of niet paardenpest in denemarken?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 09:28

Even voor alle duidelijk heid, JE MAG DUS NIET ENTEN. Het is het zelfde geintje als bij de MKZ van de koeien, de kippenpest bij gevleugelte en aujetzkie bij varkens. Je mag niet enten, en als je het hebt wordt je geruimd. Mijn alrts komt eind van de middag, zal julie op de hoogte houden. Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, want was het zo geweest , dan had ik het van de andere arts al gehoord, of had ie even gebelt, dus dat lijkt me in orde.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:21

sorayalover schreef:
is er nu wel of niet paardenpest in denemarken?


Nee, het is influenza, zoals ik meteen in het begin al zei.......

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:07

o en als je paard daar tegen ingeetn is is er dus niets aan de hand of is dat eenandere vorm influenza dan waar ze voor ingeent worden

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:19

maverick"]
[quote="ikke schreef:
Paarden worden niet geruimd, nu niet, straks niet, nooit. Waarom niet? nou, heel simpel: er zitten te veel mensen met te veel geld achter die veel te grote belangen (denken te) hebben. Veel meer dan zo'n eenvoudig ministertje aan invloed heeft.


juista ja,zie je anky al geruimt worden of erickvan der vleuten???????????
denk t dus van nie.daar komt bij de meeste paarden hier worden niet gehouden voor t vlees.dus mocht er ooit een uitbraak komen kun je gewoon enten of je paard vol medcijnen spuiten.
Als er ergens Rhino uitbreekt gaan ze toch ook niet ruimen
[/quote]

Het is wel zo, dat die paarden van die topruiters tonnen en tonnen kosten. Hoe gaat de overheid dat ooit vergoeden? Dit valt niet te vergoeden, ik denk dat dat onbegonnen werk is. VAndaar dat er wel een kansje is dat paarden inderdaad niet geruimd zullen worden bij uitbraak van bepaalde ziektes. MOcht dat wel zo zijn, dan reken maar dat ik strijd ging leveren voor mijn dieren!