Paardenpest in Denemarken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:08

sherwood schreef:
Even voor alle duidelijk heid, JE MAG DUS NIET ENTEN. Het is het zelfde geintje als bij de MKZ van de koeien, de kippenpest bij gevleugelte en aujetzkie bij varkens. Je mag niet enten, en als je het hebt wordt je geruimd. Mijn alrts komt eind van de middag, zal julie op de hoogte houden. Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, want was het zo geweest , dan had ik het van de andere arts al gehoord, of had ie even gebelt, dus dat lijkt me in orde.


uhm, weet je waarom dat niet mocht dat enten bij die koeien enzo? Omdat dat om vleesproductie gaat. Dan wilden niet alle landen (ben even de landen kwijt om welke het ging) het vlees van Nederland importeren en dan liep die geweldige overheid hun geld weer mis. Dat is de reden dat er niet geent werd. En dat dat in wetten vast is gelegd, puur vanwege het geld. Ik geloof niet dat dit op gaat voor paarden. (tenminste, zolang deze niet voor consumptie bedoelt zijn)

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:13

Citaat:
Het is wel zo, dat die paarden van die topruiters tonnen en tonnen kosten. Hoe gaat de overheid dat ooit vergoeden? Dit valt niet te vergoeden, ik denk dat dat onbegonnen werk is. VAndaar dat er wel een kansje is dat paarden inderdaad niet geruimd zullen worden bij uitbraak van bepaalde ziektes. MOcht dat wel zo zijn, dan reken maar dat ik strijd ging leveren voor mijn dieren!

denk je dat al die kippen koeien varkens enz opgeteld allemaal kosten?
Denk dat dat niet veel uitmaakt in vergelijking met de dure paarden.

Maar wat ik eerder denk is dat hun 1 of andere ontheffing krijgen en wij onze paarden kwijt zijn.

Idem met begraven van paarden, mogen wij niet, maar de koningin wel.

Organiseren van wedstrijden, mag door de topruiters wel (eindhoven) en daar ons in hetzelfde compartiment ook niet enz enz.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:17

Kyra schreef:
[Ik geloof niet dat dit op gaat voor paarden. (tenminste, zolang deze niet voor consumptie bedoelt zijn)
[/quote]


wettelijk vallen paarden nog onder consumptie. Wist je bijvoorbeeld dat bepaalde medicijnen niet in de consumptie terecht mogen komen bij mensen, en dat daardoor bepaalde medicijnen voor paarden verboden zijn, zodat ze niet geholpen kunnen worden daarmee?

In principe loopt elk paard de kans om in de voedsel keten terecht te komen. Iedereen kan zijn/haar paard immers naar de slager brengen. Of ze het ook doen is een 2e maar dat kun je van te voren niet weten.

De hond is de betere mens

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:21

Desiree"]
[quote="Kyra schreef:
[Ik geloof niet dat dit op gaat voor paarden. (tenminste, zolang deze niet voor consumptie bedoelt zijn)
[/quote]

wettelijk vallen paarden nog onder consumptie. Wist je bijvoorbeeld dat bepaalde medicijnen niet in de consumptie terecht mogen komen bij mensen, en dat daardoor bepaalde medicijnen voor paarden verboden zijn, zodat ze niet geholpen kunnen worden daarmee?

In principe loopt elk paard de kans om in de voedsel keten terecht te komen. Iedereen kan zijn/haar paard immers naar de slager brengen. Of ze het ook doen is een 2e maar dat kun je van te voren niet weten.


Nee dat wist ik niet. Ik moet ook zeggen dat ik het een hele kromme redenering vind, maar daar zal ik vast niet de enige in zijn. Tja als het om geld gaat......
Weer wat geleerd vandaag Haha!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 19:00

Geen pest dus!!!!! Het was al eerder gezegd in dit topic, maar ik geloof het altijd pas als ik het van een veearts hoor. Op bokt zijn voor mij bijna alle mensen gelijk, dus ook wat betreft info.de 1 schrijft het is er de ander schrijft van niet. Voor mij allebij even veel waarheid. Vandaar dat ik het mijn da heb laten uitzoeken. Er is dus geen pest!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk_H, Brusi06, ComscoreBot, Dennenboom, jaap_2005, Larissajulia, Tess1 en 89 bezoekers