stofallergie+zand eten

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Polly

stofallergie+zand eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 08:09

Ik weet niet of het nu hier hoort of opmedisch, ik zet het maar hier neer.

Toen we Sharif vorig jaar kochten heeft hij bij ons een lichte longontsteking opgelopen.
We hebben hem toen half geschoren (hij kon echt niet op het land) en hij heeft na de ontsteking een tijdje aan de ventipulmin gezeten voor de hoest.

Hij heeft nu een tijdje buiten gestaan maar omdat ze het land aan het mollen waren hebben we ze nu tijdelijk binnen staan (met dit klereweer).Ik merk echter dat als hij binnen heeft gestaan dat hij dan weer een beetje begint te hoesten.
Ik heb hem nu weer nat hooi gegeven (eindelijk eet hij dat nu !!!)
Volgende winter mag hij in een buitenbox of hij gaat hetl land op (als we dat kunnen regelen).

Wie heeft er ervaring met een pony met stofallergie en wat kan ik er het beste mee doen.
We moeten nog even kijken op welk strooisel hij volgend jaar gaat (stro of zaagsel). Hij gaat nu zo snel mogelijk weer naar buiten, als het weer wat droger wordt.

En dan nu het tweede Sharif-probleem.
meneer is helemaal gek op....ZAND Vork
Als hij in de bak staat gaat ie alle hindernissen aflikken Misselijk en volgens de veearts heeft hij dus een beetje een "zandbuikje" dat hij zijn voedingsstoffen niet goed opneemt zeg maar.
Wat kan ik hier aan doen? Hij staat al niet meer in de bak, alleen om ff uit te razen en dan meteen weer naar binnen, maar wat kan ik nog meer doen om bijvoorbeeld dat zand wat erin zit eruit te krijgen. Je kan het toch ook testen met mest? Moet je dan een verse mestbal of een oudere in het water leggen??

Dit waren weer ff de probleempjes, alvast bedankt.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 09:04

Mijn pony heeft ook stofallergie. Hij krijgt elke dag foenegriek nat hooi en een klein laagje stro. Dit stro heeft dan meestal een dagje bij zn vriend (die plast niet) in de stal gelegen en is dat een beetje uitgestoft.
Zo gaat het goed. Hij staat overigens in een buitenstal en gaat veel naar buiten.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:04

Je zou je paard sowieso Foenegreek kunnen geven, dat is goed voor gevoelige luchtwegen.

Tegen het zand zou je Sand Clear kunnen geven. Als je hem langer in de bak zou willen laten lopen, dan zou je een muilkorf om kunnen doen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:10

het paard van m'n tante heeft het ook en die krijgt altijd nat hooi (hele nacht in het water laten staan). hij staat in de wei maar kan altijd de stal in lopen. en in de stal heeft ze zaagsel.
hij heeft ook een keer een sand clear kuur gehad omdat hij zandkoliek had. maar dat is geloof ik wel vrij duur.
ik denk dat het wel beter is als ie buiten kan staan ivm frisse lucht. in een stal is het toch altijd stoffiger dan buiten

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie