wie heeft er ervaring met keuringen??? HELP!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

wie heeft er ervaring met keuringen??? HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 07:17

hoi hoi,

ik heb afgelopen weekend een jaarling B welshje gekocht (hengstje)
met best goede papieren en nou las ik op de site van het welsh pony stamboek dat er op 28 juni een keuring is in breukelen....
dus ik hem ingeschreven voor de keuring, MAAR .......
ik heb nog nooit meegedaan aan een keuring en ook nog eens geen verstand van welshjes.... Verward Verward
dus ik dacht misschien kunnen de bokkers mij een beetje helpen...
we hebben al zijn manen getrokken, zijn 3e oor weggeknipt, zijn staart bijgeknipt, zijn baard weggeknipt + tastharen....
maar nu weet ik dus nog niet hoe ik hem voor moet brengen en wat er daar van mij en van hem verwacht gaat worden...

PLEASE HELP ME...????!!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 08:17

Helaas heb ik ook geen verstand van de keuringen bij Welshponies, maar als je de zoekfunctie gebruikt (trefwoord: keuring of voorbrengen oid.) is er vast iets te vinden !
Heel veel succes !

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 08:33

Je kan ook het stamboek bellen, die kunnen je alles vertellen. Ik ga nl samen met mijn haflinger ook 28 juni voor het eerst meedoen aan een keuring. Ook ik heb nog nooit een keuring meegelopen, zelfs nog nooit geweest!

Maar een kort telefoontje naar het stamboek heeft wonderen verricht! Haha!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:45

Ik heb avalla zelf voor de keuring gebracht, had ik ook nog nooit gedaan. Het is wel redelijk gegaan (afgezien van de pijn in mijn benen omdat ik heel vaak rond moest). Maar in het vervolg vraag ik toch echt of een 'prof' dat voor me wil doen. Het is echt een vak appart, en je kon duidelijk het verschil zien als een paard door iemand werd voorgebracht die dat normaal ook altijd doet.

Misschien dat ze bij het stamboek nog adressen hebben van mensen die dat tegen een vergoeding willen doen, of die jou er mee kunnen helpen.

Al je het zelf gaat doen: kweek heel veel conditie, want als het goed gaat dan ben je nog wel even aan het rennen Haha!

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:54

heel belangrijk bij keuringen is dat je je paard aan de hand goed onder controle hebt. hij moet draven als jij dat zegt en dan moet je hem niet in de wel zitten zorg dus dat je altijd net achter zijn schouder loopt en dat je de pony goed bij kan houden hij moet zich namelijk wel kunnen laten zien. En oefen het stilstaan netjes achterbenen ietsjes voor mekaar en de voorbenen ook zodat de jury alle benen kan zien maar niet te ver van elkaar vandaan want dat geeft zo een rommelig gezicht. Verder moet je pony het hoofd netjes dragen ook als hij stilstaat. Ik heb jaren keuringen gelopen en ben 2 x gelders kampioen geweest 1 x met een 2 jarige en 1 x met een jaarling. Let daar goed op en leer alvast je pony aan meerdere paarden om zich heen en wen hem aan een nummer aan het hoofdstel!! Succes!