Over de harde weg draven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 21:16

Heee mensen!!

ik zal jullie niet proberen te overtuigen, maar ik geef alleen ff mijn mening Schijnheilig. Zoals jullie al in mijn broers stukje hebben kunnen lezen, fiets ik bijna iedere dag een aantal kilometers op de harde weg. Mijn dierenarts heeft mij dit aangeraden, omdat de ene pony een peesblessure heeft gehad. Meestal draaf ik per dag een kilometer of 3 over de weg en in het weekeinde 6 kilometer. Dit schijnt heel goed te zijn voor de pezen, en dat is toch wel een belangrijk onderdeel voor het paard, vooral in de cross met al die afsprongen. Daarnaast doe ik ze ook gewoon rijden. Mijn pony's krijgen er een super goeie conditie van ( ik zelf ook Lachen Haha!. Dus ik ben er een voorstander van. Oja, wel zo eerlijk om even te vermelden dat de pony die niet zo'n zware peesblessure heeft gehad niet bijna elke dag over de weg draaft, maar maar 2 keer in de week. Ik heb er namelijk 4 op stal staan en zit op het VWO dus kan hem niet zo vaak draven. dit vind ik ook minder nodig voor hem. Oja, mijn zus heeft 2 jaar lang een aantal weken bij toin pemen gewerkt, omdat wij een paard van hem hadden gekocht, en daar moest zij juist met ons paard ( en de andere paarden die militaries liepen) vaak over de harde weg draven. Owja,. galopperen zou ik niet doen, dat doen ze bij de politie wel, maar die paarden worden er op getraind.

_________________
Love ya all!! keep smiling!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Merel Blom op 2001-08-04 21:18 ]</font>

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 22:38

Op de harde weg draven,stappen is heel goed mits met mate en opbouwend omdat door de trillingen van het bewegen op de harde ondergrond het bloed de afvalstoffen ed sneller afvoerd .Er ontstaat een soort massage.
Het is voor zowel botten als pezen heel goed.
Galopperen word afgeraden omdat de klap waarmee hij dan op de ondergrond komt iets te hard is waardoor het effect juist omgekeerd is .Het is bovendien te gevaarlijk omdat het paard makkelijk uit kan glijden en vallen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 23:00

Ik laat Polly altijd in de berm draven en galopperen maar die muts vind de weg veel lekkerder lopen. Draven doe ik nu soms ook op de weg en galopperen eigenlijk niet tenzij ze weer eens dwars is maar dan haal ik haar zo snel mogenlijk terug.