Buigproeven goed, foto's goed, maar....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Buigproeven goed, foto's goed, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 10:53

Maar op de volte op het harde is mijn paard kreupel.

Ik snap er helemaal niets van.
Gisteren is Interpolis geweest om mijn paard te komen bekijken.
Alles was goed tot het moment van draven op de volte op het harde.
Natuurlijk ging Interpolis hier niet mee accoord en wilde mijn paard niet opnemen.
Toch begrijp ik niet hoe het kan als mijn paard op de buigproeven negatief is en op de foto's van beide voorbenen niets op te zien is.

Rara hoe kan dit en moet ik mij nu zorgen gaan maken?

Narigheid overkomt je, maar lijden is een keuze!!!


Mariska_28

Berichten: 10486
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:20

Misschien gevoelige hoeven? Ik weet niet of ze op ijzers staat maar kan mij voorstellen dat als ze gevoelige voeten heeft ze onregelmatig kan gaan lopen op harde grond (mijn paard is daar een goed voorbeeld van.. Lachen

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:19

Misschien inderdaad gevoelige voeten en anders zal die kreupelheid wel ergens anders vandaan komen(uit de schouder?, Rug?)

toch nog even de DA laten komen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:21

Mariska_28 schreef:
Misschien gevoelige hoeven? Ik weet niet of ze op ijzers staat maar kan mij voorstellen dat als ze gevoelige voeten heeft ze onregelmatig kan gaan lopen op harde grond (mijn paard is daar een goed voorbeeld van.. Lachen


Erger nog, ik denk dat het gros van de paarden kreupel loopt, als je die volte maar klein genoeg maakt. Bovendien, als het paard op ijzers staat en het niet kent om op de harde een volte te lopen, dan worden ze onzeker en gaan onregelmatig lopen.
Buigproeven zijn discutabel, een dierenarts heeft het eens getoont. Hij kwam een paardje keuren, keurde het goed. Deze persoon had diverse paarden op zicht gehad en allemaal afgekeurd op buigproef. Oh, wil je deze afgekeurd hebben? Regel ik even. Dat was natuurlijk niet de bedoeling, maar als voorbeeld heeft hij toen laten zien hoe dat in z'n werk gaat. Bleek dat de andere dierenarts, die de paarden had afgekeurd, een naam had dat ie vrijwel elk paard afkeurde.
Ik wil de oprechtheid van je dierenarts niet in twijfel trekken, in tegendeel, ik zou eens omzien naar een andere verzekeringsmaatschappij.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arianne_94 en 42 bezoekers