Aanbieding pony waar ik intresse in heb... kijk 's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Aanbieding pony waar ik intresse in heb... kijk 's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 15:38

Ik ben in contact met mensen die een A pony'tje verkopen. Dit is de omschrijving. Ik ben echter niet op de hoogte van die dingen ... kan iemand wat uitleg geven wat het "predikaten" deel wil zeggen in mensentaal en wat jullie een eerlijke prijs zouden vinden voor haar? Ik heb jammergenoeg nog geen foto van haar binnen, bij en blijde afwachting voor deze .... Haha!

Citaat:
Aangeboden: A-welsh merrie

Lieve makke a-welsh merrie drachtig met papier. veel predikaten. verkeersmak 11 jaar, voskleur.
lief in de omgang, geen stalgebreken, wordt nu gebruikt voor ponyclub lesjes.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:10

Moeilijk zonder foto maar ik zou er 700,- voor geven denk ik

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:31

Op de site van het welshponystamboek kun je vast wel wat meer informatie over de predikaten vinden. Afhankelijk van het soort predikaten, afstamming en ook van de hengst die haar gedekt heeft, kan de prijs denk ik misschien wel iets hoger liggen (800-1000 euro). Er staan trouwens nog veel meer leuke welsh A kinderpony's te koop op deze site
http://www.nwpcs.nl/

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:18

Predikaten zijn dingen zoals ster, keur etc.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:30

Heb je niet meer info betreffende wàt voor predikaten ze gehaald heeft en hoe ze het verder op keuringen heeft gedaan ?
En wat is haar afstamming ?

Dingt allemaal sterk mee in de prijs , met wat ik nu weet is het onmogelijk om te zeggen hoeveel ze ongeveer zou kunnen kosten ...

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:09

he stond die niet op de divoza site... daaronder stond nog dat hij niet in de lagere prijsklasse viel dus ik ga uit van 800-1000 euro

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:13

Ik kan je helaas niet helpen, heb absoluut geen verstand van predikaten of afstammelingen ofzo.

Ik begrijp dat je toch verder zoekt, je had toch een welsh x shet op het oog voor je dochter ?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 22:23

Klopt, maar de prijs is te hoog van deze. 620 Euro plus vervoerkost zonder zadel of hoofdstel is voor een 3/4 shet 1/4 welsh echt te duur. Ergens zou ik 'r wel willen, het diertje is verwaarloosd nu en kan geholpen worden, het is echt braaf ... (hoefjes niet gekapt sinds vorige zomer, niet ontwormd of geënt ... ). Die dingen zijn best wel moeilijk. Aan de ene kant zeg ik ja, goed, eerste kinderpony mag iets kosten, en dat beestje verdiend een thuis waar ze gewild is en welkom is. Aan de andere kant heb ik ervaring in kopen uit medelijden. Het heeft m'n hart gebroken en heb op het einde van de rit toch moeten verkopen (onhandelbaar en onveilig). Dat zou met deze wel het geval niet zijn denk ik ... maar toch. Het is en blijft een risico!

Betreft deze welsh merrie. Ze staat op marktplaats. Ik wacht nog steeds op antwoord en foto's. Ze staat in Noord Brabant ergens.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:44

Ik denk dat je wel rond de €1.000,- mag rekenen voor vergelijkbare pony's (als ik 't zo zie). Dus de vraagprijs vind ik niet hoog. Alleen: Wil je wel weer 'n veulentje??

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 09:51

Nee, ik wil NIET weer een veulentje. Zou het direct na de geboorte verkopen dat het al meteen het mijne niet meer is. Ik krijg nog steeds geen reactie. Jammer ... denk dat die pony die ponyclublessjes loopt en al op een beetje hogeren leeftijd zit ging ideaal zou kunnen zijn voor ons .... ZUCHT ... wat kan zoeken toch moeilijk zijn hé!!!! En een "werk" van geduld ook nog ....

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:54

sonjabelgium schreef:
KNIP
Dat zou met deze wel het geval niet zijn denk ik ... maar toch. Het is en blijft een risico!

.


En dat zou ik dus zeker voor een kinderpony nimmer nooit niet nemen !

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:57

Ik zou het zeker niet doen. Alleen al het punt dat ze vervoerskosten rekenen, waar slaat dat op? Je wilt toch weten waar je beestje terechtkomt? En als ze geld hadden willen verdienen waarom zorgen ze dan niet wat beter voor het beestje? Dan zou ze meer waard zijn.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 23:35

Juist daarom ga ik bellen. Zijn nog maar pas thuis uit Frankrijk (gaan winkelen naar Auchan en gaan eten bij de Mac). 's Horen wat er te regelen valt. Moesten ze met de prijs zakken en het blijkt toch niet dat te zijn weet ik dat ik nadat ik 'r wat opgeknapt heb haar kan herplaatsen. Ik zal alleen het nooit meer zover laten komen als ik twijfel van te blijven volhouden ... eens de liefde groeit wil ik zeker zijn dat we dé pony hebben Knipoog.

Ja, die van de vervoerkost is maar raar ... het is niet eens zo ver, hij wil "werkuren" aanrekenen omdat ie zelfstandig is en dan ook zou kunnen werken ... Wat een OEN zeg! Tong uitsteken
Ergens zou hij moeten blij zijn dat ik haar wil opknappen ... maar die prijs moet toch naar beneden, of ik doe het gewoon niet! Afwachten ; hij zei dat ie niet van z'n prijs ging afwijken. Misschien spreekt ie binnen enkele weken/maanden wel anders. Ik ga er vanzelfsprekend wel niet op wachten!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:05

bij het aanschaffen van een kinderpony of eender wat voor paard/pony:

neem de tijd zodat je zeker de pony/ het paard van je keuze, waar je naar zocht gevonden hebt.

wees niet tevreden als je compromissen moet sluiten!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:15

gabyfedde schreef:
. Alleen al het punt dat ze vervoerskosten rekenen, waar slaat dat op? Je wilt toch weten waar je beestje terechtkomt?


Ik heb de pony's die ik gekocht heb, ook laten brengen en daar gewoon vervoerskosten voor betaald, lijkt me de normaalste zaak van de wereld dat als iemand jou iets levert, jij de vervoerskosten betaald.
Waarom zou iemand het paard naar je toebrengen?? Jij bent de koper, dus jij bent verantwoordelijk voor het vervoer.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:51

Gabyfedde, dat vind ik inderdaad ook wat raar. Mijn ponys zijn tot nu toe allemaal netjes gebracht door de eigenaar (& kinderen) die vonden het alleen maar leuk! IK meen zelfs dat dat een soort, eh, traditie of hoe noem je dat, is dat de oude eigenaar hem naar zijn nieuwe thuis brengt! Sorry, offtopic;-) Succes ermee iig!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:52

Dus jij woont op Terschelling, verkoopt je pony aan iemand in Maastricht en dan ga jij hem netjes brengen??
Denk dat het zo niet echt werkt. Gratis thuisbezorgen is een service waar voor gekozen kan worden, maar zeer zeker geen verplichting van een verkoper.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:25

Tja, en toch vind ik het wel zo netjes. De eigenaar weet zo waar het paard terecht komt, en de oude eigenaar van mijn pony zei dat het heel gebruikelijk is dat de oude eigenaar het paard naar de nieuwe baas brengt. IK blijf erbij dat ik dat heel normaal vind. En ja, als mijn pony verkocht word, en ik heb de mogelijkheid hem te brengen, dan doe ik dat ja. Het is mss alleen een ander verhaal voor grote handelaren enzo, maar van particulieren en kleine handelaren, vind ik het wel zo netjes.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:35

das een kwestie van overeenkomst.

wij halen ons paarden zelf op.
indien je dit niet kan , kan je het aan vrienden ofzo vragen of aan de oude eigenaar.
dat je die hiervoor betaalt is normaal.

let wel op: stel dat er onderweg iets gebeurt, wat dan he?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:31

sonjabelgium schreef:
Klopt, maar de prijs is te hoog van deze. 620 Euro plus vervoerkost zonder zadel of hoofdstel is voor een 3/4 shet 1/4 welsh echt te duur. Ergens zou ik 'r wel willen, het diertje is verwaarloosd nu en kan geholpen worden, het is echt braaf ... (hoefjes niet gekapt sinds vorige zomer, niet ontwormd of geënt ... (...) Die dingen zijn best moeilijk


Zeker als je bedenkt dat zo'n verwaarloosd dier, als het zich lekker opgeknapt voelt, best heel wat pittiger kan worden...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:47

Idd meestal als ze alleen maar een beejte conditie opbouwen worden ze een heel stuk pittiger!
Zou ik mee oppasen. Toen ik Bunny net verzorgde moest ik haar echt in galop slaan. En na ik verleg me been en ze spring aan. Ik behoorlijk pittig en voorwaarts geworden. Terwijl ze dat in het begin echt niet was.

Ja heb tussen de shetlanders echt hele makke lieverd's tussen zitten hoor. Meestal weten die eigenaarden zelf al welke dag makste zijn. Bij Elise konden de kinderen en met een bokkie sprong op springen Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 14:57

Da's waar. Mijn pony die ik moest wegdoen was inderdaad ook zo ... eerst bang, toen werd het beter, en ik heb 'r weggedaan omdat ze gemeen werd tegenover ons ... Boos! Kunnen die beesten niet gewoon dankbaar zijn dan?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:10

Nouja meestal komt dat hun ware ik naar voren. Als ze goed behandelt worden en goed op conditie zijn.
Maar er zijn echt genoeg lieve shetje's, de beste leer meestel. Bij vooral de wat luiere heb je weining kans dat ze onder het rijden gek gaan doen. met de verzorging vinden de meesten ook wel alles goed.

Maar met een beetje strenge aanpak kunnen de meest gemene shet ook handelbaar worden. Ik verzorgde er eerst 1tje nou dat was echt zo'n ontzettend kreng bokken bijten en na een tijdje werd het echt een schat Lovers Toen begon ik ook net met rijden dus was ik 13.

meestal komt het wel goed, zal er wel bij blijven zeker in het begin!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:17

Waarom moeten dieren dankbaar zijn? Die vragen er niet om om gekocht te worden. En respect moet je verdienen.
Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten zul je altijd tegen problemen aanlopen. Je kunt beter iets meer uitgeven voor de perfecte pony.