EHBO-kistje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

EHBO-kistje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 12:34

Hoi, ik ga een ehbo-kistje aanleggen. Alleen weet ik zo goed niet wat ik er allemaal in moet stoppen. M'n moeder is niet zo voor dure producten. Isobethadine heb ik al, wat nog?

laura

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:51

rollen verband
vierkante verbandgaasjes (apart steriel verpakt, heb je in verschillende formaten, zorg dat je vooral de grote hebt)
sparadrap en eventueel enkele elastische bandages
wondhelende zalf (vraag speciale voor paarden aan de dierenarts, die voor mensen is niet altijd goed)
schaar met stompe punten
klein zaklampje kan ook wel handig zijn voor het bekijken van wondes wanneer er weinig licht op stal is ofzo
pleisters voor jezelf
van die rubber handschoenen (je weet wel, dokterssoort enzo)
soms is het ook wel handig om een niet-kleurend ontsmettingsmiddel te gebruiken, zodat je de wond beter in het oog kan houden (zorg wel altijd dat je ontsmettingsmiddel hebt dat niet prikt)

kan zo direct niks meer bedenken, maar gebruik de zoekfunctie ook eens

enne, wat is duur, je paard moet toch goed verzorgd kunnen worden, of niet?? (zeg dat maar tegen mams Knipoog )

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:00

een koelcompres om plaatsen af te koelen. Een thermometer.
Een schone bandage.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:03

Haha! idd thermometer!!!!!!!!!!! ik WIST dat er nog iets heel belangrijks was, maar ik kon er niet opkomen Bloos

(je kan er eventueel een koordje aan vastknopen, het andere uiteinde maak je dan vast aan een wasknijper, die je in de staart kan vastmaken, de thermometer kan dan niet naar binnen floepen)

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:13

Betadine scrub of shampoo om wonden mee schoon te wassen en desinfecteren.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:27


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:56

Schaar, betadine, kleefbandages, vette watten, animalintex, verband, gaas, schaar, hansaplast.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:38

Misschien niet direct voor in je EHBO-kistje, maar wel handig om in de buurt te hebben: een flink stuk stevig touw, kan altijd goed van pas komen !

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:42

Een stuk oude binnenband van een fiets, hiermee kun je ideaal slagaderlijke bloedingen "dichtdraaien". Niet langer dan 20 minuten, daarna ietsje naar boven weer vastdraaien.

Een rond stuk van een buitenband van een vrachtwagen, met "lipjes" (zeg maar bloemvorm uitgesneden). In de lipjes gaatjes, daar een strotouwtje door, en je hebt een provisorische hoefschoen. Zo word een eventueel hoef- of hoef-kogelverband niet meteen kapot gelopen.