Voor welke deken zou jij kiezen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Voor welke deken zou jij kiezen?

WeatherBeeta Outlander Lite
18 (31%)
WeatherBeeta Aspen Lite
4 (6%)
Pagony Tiger Outdoor Lite
11 (18%)
Global dek nylon waterproof
Geen stemmen
Rhino Turnout Lite
19 (32%)
Regendeken Bucas Verona
6 (10%)

Totaal aantal stemmen: 58


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:02

[Ik heb ook die zonder voering! hahaha

alleen die zonder voering heeft toch nog 2 lagen, weliswaar dunne lagen maar als ik die nu mijn paard omdoe smelt ze ter plekke. Het is haar winterdeken, waar ik op koude nachten een zomerdeken onderleg.

die Weather Beeta Aspen Lite is echt maar 1 laag, en hij is speciaal gemaakt voor warme dagen en gaat zweet tegen. De binnenkant is daar helemaal speciaal voor gemaakt met een soort gaas

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:04

WeatherBeeta Aspen Lite vind ik erg mooi maar ik doe t jewel niet aan om met een lila deken op te lopen dan gaat zn reputatie eraan.
ik wilde altijd de bucas regendeken maar ik baal ervan dat daar geen loopsplitten en staartflap aanzit.
WeatherBeeta Outlander Lite vind ik heel erg mooi! maar niet zo gecshikt denk ik voor de wei...aangezien modder bruin is..
weet iemand misschien waar deze te krijgen is?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 19:08

WeatherBeeta Apen Lite en Outlander Lite zijn allebei verkrijgbaar bij Divoza en de Outlander Lite is bij Divoza alleen in het Lavendel (ook niet echt geschikt voor modder...haha) en donkerblauw!! De Aspen Lite is alleen in het Lila..

Natas

Berichten: 158
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:24

Ik heb de Pagony Tiger winterdeken en die bevalt mij heel goed. Indian heeft helemaal geen schuurplekken ervan gekregen terwijl ik vorig jaar een bontje in zijn deken moest naaien omdat hij zichzelf eraan openschuurde. Hij is ook goed waterdicht.

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:00

ik heb een Bucas met 300 grams vulling en die is super, goede pasvorm, goed waterdicht en supersterk Haha! en ze krijgt hiermee geen schuurplekken op de schoft met de HH wel
en ik heb een Harry's horse met 150 grams vulling en daar ben ik niet zo tevreden over, hij past niet lekker en is absoluut niet waterdicht! terwijl ie dat wel moet wezen,dus die word eerdaags vervangen voor een dunne Bucas, alhoewel de weather beeta me ook wel goed lijkt

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 22:04

NEEM WEL MET LOOPSPLITTEN!
anders krijg je er problemen mee!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:36

Wennepen schreef:
WeatherBeeta Aspen Lite vind ik erg mooi maar ik doe t jewel niet aan om met een lila deken op te lopen dan gaat zn reputatie eraan.
ik wilde altijd de bucas regendeken maar ik baal ervan dat daar geen loopsplitten en staartflap aanzit.
WeatherBeeta Outlander Lite vind ik heel erg mooi! maar niet zo gecshikt denk ik voor de wei...aangezien modder bruin is..
weet iemand misschien waar deze te krijgen is?


Bedoel je zo lila? Schijnheilig [ITP] Boos Milka Pause paard!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 07:48

Ik heb een rhino.. Wat ik zo fijn vind aan deze deken is dat ie absoluut goed blijft liggen, ook als je hem ermee op de wei zet.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 08:57

bucas. Heb ik twee dekens van gehad en zijn altijd zeer goed bevallen. Waterdicht en scheur en slijt vast.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:29

die HH-dekens wil ik echt nooit meer; ik had de 300 grams versie. Heel de schoft van een van m'n paarden naar de klote. Ik denk echter wel dat dat te maken heeft met het gewicht gecombineerd met het materiaal en de pasvorm. Bij een lichte ongevoerde deken zou dat allemaal best wel eens mee kunnen vallen.

WB waren vroeger inderdaad goede dekens, ik heb er nu nog een aantal in gebruik.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:38

Esme_27"]
[quote="Wennepen schreef:
WeatherBeeta Aspen Lite vind ik erg mooi maar ik doe t jewel niet aan om met een lila deken op te lopen dan gaat zn reputatie eraan.
ik wilde altijd de bucas regendeken maar ik baal ervan dat daar geen loopsplitten en staartflap aanzit.
WeatherBeeta Outlander Lite vind ik heel erg mooi! maar niet zo gecshikt denk ik voor de wei...aangezien modder bruin is..
weet iemand misschien waar deze te krijgen is?


Bedoel je zo lila? Schijnheilig [ITP] Boos Milka Pause paard!
[/quote]

ja zo lila ja...dat kan ik m echt niet aandoen dan gaat ie een ander baasje zoeken

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:40

ik denk dat het ook vooral om de vorm van je paard gaat. ikhheb een hh winterdeken gehad die ik fijner vond zitten dan zn vorige dominick deken. de hh vallen over het algemeen wat ruimer en omdat jewel zo'n reus is is dat wel fijn. ik zit nog een beetje te twijfelen maar ik denk dat ik in ieder geval eentje neem met loopsplitten, want die zijn bij jewel echt nodig!

ik vind de nieuwe dekens van weather beeta trouwens wel heel mooi. ik heb er ook een zweet/zomerdeken van gezien en die is echt van supermooie stof en gave kleuren!toppie,ik heb alleen geen ervaring met de kwaliteit, iemand anders hier wel?

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:24

Ik heb een ongevoerde en een gevoerde 150-grams deken van Harry's Horse. Ben er niet zo kapot van. Ze liggen verder prima en zijn ook waterdicht, maar mijn pony krijgt er schuurplekken van op zijn schouders Boos!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:35

Bucas deken.

Maar ik wil graag een opmerking maken over die loopsplitten.
Ik vind dat die dingen altijd aan de verkeerde kant zitten.
Op de foto's van de tinker met paarse dek kun je heel goed zien dat die loopsplitten geen functie hebben, dit paard krijgt kale plekken.

Eigenlijk moet er eens een fabrikant komen die de voorkant elastisch maakt.

Zelf gebruik ik geen dekens maar in mijn omgeving wel, en goedkoop of duurkoop alles geeft schuurplekken.
Ook de bucas gaf schuurplekken bij een paard en een pony.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:50

Cowgirl schreef:
Bucas deken.

Maar ik wil graag een opmerking maken over die loopsplitten.
Ik vind dat die dingen altijd aan de verkeerde kant zitten.
Op de foto's van de tinker met paarse dek kun je heel goed zien dat die loopsplitten geen functie hebben, dit paard krijgt kale plekken.

Eigenlijk moet er eens een fabrikant komen die de voorkant elastisch maakt.

Zelf gebruik ik geen dekens maar in mijn omgeving wel, en goedkoop of duurkoop alles geeft schuurplekken.
Ook de bucas gaf schuurplekken bij een paard en een pony.


Ik heb nog nooit eerder last gehad met schuurplekken bij Nuala. Maar misschien deze keer wel, dan zal ik het wel op bokt zetten, heb deze deken pas een week. De stof is trouwens all-over elastisch van deze deken.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:06

de weatherbeeta is absoluut 100% waterdicht ! dus da's al een goede eigenschap.
met de anderen heb ik geen ervaring

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 17:55

Weaterbeeta heb ik zelf ook nog geen ervaring mee, maar iemand die een tijd bij ons op stal stond had wel een weatherbeeta die die houd het erg lang vol! Ze heeft hem nu al 5 jaar, en hij ziet er nog super uit!

Een vriendin van mij heeft ook haar 2 paarden onder een bucas staan, maar helaas ook haar beide paardjes enorme schuurplekken op de schouders van die dekens... dus daar ben ik nog niet zo kapot van!

Zelf heb ik van allerlei soorten dekens, ik heb voor de winter nog een nieuwe pagony ultra gekocht die had geen loopsplitten en daar zat ik toch best mee in de koop... maar ik heb helemaal never niks geen last gehad van schuurplekken!

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:00

vroeger had ik ook weather beeta's, maar gingen best snel stuk en na 1 รก 2 seizoenen waren ze gewoon "gaar"

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 21:22

oh dat is dan weer een minpuntje.... ik vind het zo ontzettend jammer dat de rhino en bucas dekens geen loopsplitten en staartflappen hebben, anders was ik daar denk ik wel voor gegaan...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:43

Die Rhino heeft WEL een staartflap, en geen loopsplitten NODIG!!!!
Pasvorm is gewoon PERFECT!!!!!!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:09

chantal_cs schreef:
oh dat is dan weer een minpuntje.... ik vind het zo ontzettend jammer dat de rhino en bucas dekens geen loopsplitten en staartflappen hebben, anders was ik daar denk ik wel voor gegaan...

Ik heb een rhino maar die heeft echt wel een staartflap hoor. Wat heb je aan een waterdichte deken als hij geen staartflap heet? Een paard gaat immers altijd met zijn billen naar de wind staan...
Er werd al eerder gezegd dat loopsplitten zinloos zijn ter voorkoming van schuurplakken.. Mijn paard heeft nog nooit schuurplekken gehad van een deken of die deken nu wel of geen loopsplitten had.
Ik vind loopsplitten wel nutteloos volgens mij wordt de bewegingsvrijheid van het paard echt niet groter door die splitten.
Volgens mij moet je gewoon een deken aanschaffen die goed past en als die goed past kan je paard zich er ook prima in bewegen.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:11

Kiara schreef:
Die Rhino heeft WEL een staartflap, en geen loopsplitten NODIG!!!!
Pasvorm is gewoon PERFECT!!!!!!

Dat wilde ik zeggen ja!!
Ik heb hem nu twee jaar gebruik hem ook in het land en hij is nog NOOIT ook maar een centimeter verschoven. Kijk dat noem ik pas PERFECTE pasvorm!!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:32

ik heb een Bucas, waterdichtdek.....dus niet zo's regending
echt waterdicht! prachtig ding! blijft heel erg goed, voor 2 sluitingen met daarover heen klitteband... super voering wat ook nog vocht opneemt! makkelijk te drogen! wordt absoluut niet nat na hele dag regen! echt goede ervaring mee!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:45

ik denk dat schuurplekken ook wel te maken hebben met het type paard dat je hebt.

maar kijk maar eens goed als je paard loopt, dan zul je zien dat in 9 van de 10 gevallen de loopsplitten geen functie hebben.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:01

Kiara schreef:
De rhino is helemaal top!
Geweldige pasvorm, ook als de deken na het rollen een beetje scheef ligt, schuift 'ie na enkele passen alweer op zn plek.
Ik zou nooooooit meer een andere willen. (hoewel ik wel baal van de hoge prijs, maar ik weet dat je er jaren wat aan hebt, en dat is niet bij alle dekens zo)
Mijn pagony (september vorig jaar gekocht) is eigenlijk alweer aan vervanging toe...........
Soms is goedkoop duurkoop.


Helemaal mee eens!!! Ik moet zeggen dat Bucas ook hele fijne dekens zijn, maar die zijn op een bepaald type paard gemaakt, dus als je dat type hebt: perfekt, maar anders gaat het schuren.
Loopsplitten vind ik niks, na een tijdje trekt de deken steeds meer naar achteren waardoor de loopsplitten helemaal open gaan staan, en de deken alsnog strak om de schouders gaat liggen en dus schuren. Nee, geef mij maar een Rhino! Die schuiven helemaal niet en je loopt ook niet met bilkoorden te rommelen. Hij ligt gewoon super!!!!
Qua waterdichtheid kan ik alleen van Bucas en Rhino zeggen dat ze 100% waterdicht zijn, met de andere dekens heb ik wat dat betreft geen ervaring.