Natural Horsemanship - Wie kan mij helpen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Natural Horsemanship - Wie kan mij helpen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 15:03

Ik weet niet waar ik dit neer moet zetten, dus plaats ik het hier maar!

Ik ben zelf erg bezig met op een natuurlijke manier met paarden omgaan. Zo loopt mijn grote altijd los overal mee naar toe (op het terrein zelf wel te verstaan), met de kleine ben ik bezig met een band te krijgen omdat ik haar nog niet zo lang heb. Ik rij zelf dressuurmatig met m'n pony maar ik wil buiten dat om ook op een natuurlijke manier rijden. Nu ben ik voor de afwisseling bezig met teugelhulpen tegen de hals & zit-gewichtshulpen (op een andere manier dan met dressuurrijden) en dat pakt hij erg leuk op, maar nu zit ik een beetje vast. Ik rij nu nog wel met zadel en hoofdstel en wil straks overstappen naar zadel & halster en het zo een beetje afbouwen. Het lijkt me gewoon gaaf om zonder zadel met een halster door de bossen te rijden straks. Maar ik durf niet helemaal de overstap te maken om het hoofdstel thuis te laten als ik op pad ga, aangezien hij nogal heet kan worden buiten!
Ik ben op zoek naar iemand die mij een keer wil helpen om hem buiten richting NH te trainen. Uiteraard wil ik er iets voor betalen, maar ik hoef niet perse een proffesional, maar iemand die mij over deze grens heen kan helpen. Verwacht ook niet teveel van ons, we zijn echte beginners wat betreft NH en ik doe het meer voor de lol ( mijn ambitie ligt op dressuurgebied). Wie kan mij helpen ?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:51

Volgens mij kun je het beter andersom doen: dus niet van 'zadel en hoofdstel' afbouwen naar 'zonder zadel en met halster'. Maar van: 'grondwerk' opbouwen naar 'zonder zadel met halster'.

Parelli methode zou je hierbij kunnen helpen net zoals de methode van Emiel Voest.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:01

met parrelli leer je zeker met halster alleen rijden. Ik rij in de bak ook zonder halster of zadel. Daarna ga je ook verder met dressuur, dus lijkt me echt geschikt voor je...
je kan het trouwens ook bijna allemaal zelf doen, da's ook wel handig

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:40


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:03

#Ymke# schreef:
Ik weet niet waar ik dit neer moet zetten


UZ

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 14:58

het is juist goed om met NH te beginnen en dan verder te gaan in dressuur, de band met je paard is namelijk veel sterker, en hij vertrouwt je enorm, je zult veel minder snel een gevecht aan hoeven te gaan.
succes ermee in ieder geval en veel plezier ermee,
maar dat zal wel lukken (spreek uit ervaring)

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:32

je hebt ook van die pannekoekzadels, je zit op een lap leer met beugels, je voelt wel je paard aan en hebt ook nog steun, kun je ook proberen, je kan dan gewoon lichtrijden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Birgit01, Geertema, IASCrawler, Morehorse, Slmt9, Utixo en 111 bezoekers