Train-probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Domino

Berichten: 49
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-01 17:55

Ik heb van de week een endurance-wedstrijd gehad die best zwaar was. De grond was erg nat en zacht, en bij de nakeuring liep mijn paard ook niet goed. Gelukkig was dit 's avonds weer over, dus ik neem aan dat hij zich verstapt heeft. Alleen had ie diezelfde avond wel onwijs dikke benen, vooral achter en allemaal verdikkingen, net gallen. Ik neem aan dat dit van de zware bodem komt. Weet iemand of dit vaker voor komt na zwaar werk? Ik heb al meer wedstrijden gereden, maar dit was wel de zwaarste. Ik train mijn paard wel goed, alleen in minder zwaar terrein. Zou ik misschien teveel getraind hebben met mijn paard, denk ik dan. Je merkt niks aan hem, hij is altijd goed voorwaarts en vindt het werk leuk. Nu ben ik bang dat hij dit steeds vaker zal krijgen (gallen e.d.) Zal ik het wat rustiger aan gaan doen of train ik goed? Ik vind altijd dat een paard wel wat moet doen, ik rijdt hem iedere dag, aantal dagen dressuur, 1 dag springles en een aantal dagen trainen in het bos met veel galop. Wat vinden jullie hiervan?
Ik wil gewoon niet dat mijn paard vroeg versleten is, maar ik vind het leuk om veel met hem bezig te zijn.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 18:20

ja dat hij dikke benen heeft kan idd van het zware werk zijn geweest,geef hem vervolgens lichte training en goed koud de benen afspuiten.train naar die endurance wedstrijden toe,evt. mensen zoals laui om raad vragen,die doet ook endurance

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 18:25

Ik denk dat het inderdaad komt door de zware ondergrond. Als je paard dat niet gewend is, kunnen ze daar dikke benen van krijgen. Maak er een gewoonte van om hem na een wedstrijd of training op zwaar terrein hem eventjes af te spuiten. Dan heb je niet zoveel kans op die dikke benen.