verwarmde emmers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wuswa

verwarmde emmers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 12:25

Weet iemand waar je deze verwarmde emmers in Nl kan kopen? Ik ben ze nog nooit tegengekomen. Wel die hele grote verwarmde vlotterbakken voor in de wei maar die zijn in mijn geval niet geschikt omdat het water afgesloten wordt.

http://www.horse.com/16-Gallon-Heated-Tub-BEW15.html

Lijkt me handig om op die manier straks als het vriest altijd een voorraadje water achter de hand te hebben.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:30

wuswa

Re: verwarmde emmers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 12:47

Ja, heb ik gezien! Juist die 16 gallon emmer lijkt mij handig maar ik zoek ze in Nl ivm verzendkosten en invoerrechten etc.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:16

Googlen op deze emmer en dan kijken of je er eentje vind in b.v. Engeland?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 15:28

Heb gezocht maar kan ze alleen in de US vinden. Iemand ervaring met versturen naar NL? Met welke bijkomende kosten moet ik rekening houden? Die 16 gallon emmer lijkt mij echt enorm handig.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:51

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 17:13

Joh, dat is gewoon niet leuk meer! Dan wordt zo'n ding wel heel erg prijzig. Ik denk dat ik maar eens een mailtje stuur naar Agradi (niet mijn favo-site overigens) en de paardendrogist. Misschien dat ze er brood in zien.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 17:14

Heh, dat stomme niet... en zo

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:10

Simpel 'nlet' typen :D
Ik heb geen idee wat ze dan gaan kosten, zij hebben immers dezelfde kosten alleen als ze groot inkopen wat kwamtumkorting.
Kijk maar naar de prijs van de H2gO-bags ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:26

Je neemt gewoon een simpele emmer, draai er een stukkie thermolint omheen en klaar is Kees. Steker in de wandcontactdoos en nooit meer bevroren water.......

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 09:37

Daar wist ik het bestaan niet van. Ik zal eens even Google-en en kijken of het inderdaad zo simpel is. Het moet natuurlijk wel een (paard)veilige oplossing zijn en een grote kuip water ijsvrij kunnen houden. Thanks!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 11:27

Persoonlijk ben ik geen voorstander van water en 220. Zolang ht op 24V is kan ik er nog mee leven. Wel zou ik dan de buitenkant van de emmer afdichten zodat paardje niet bij de stroom kan komen.
Overigens is het probleem niet alleen de zijkant die bevriest. Bij stevige vorst zal ook de bovenkant dichtvriezen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:21

zou je niet een dubbele bak kunnen maken met thermolint op een accu/batterij en dat de accu in de buitenste bak staat, met het thermolint gewikkeld om de binnenste bak? Op die manier is de accu afgeschermd en heb je geen los stroomdraad ergens langs lopen. Dan zou je de bubbele bak kunnen gebruiken in vorstperiodes en met 2 accu's kunnen wisselen, en dan als er geen vorst meer is gewoon weer alleen de enkele bak gebruiken?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:23

DubbelDun schreef:
Persoonlijk ben ik geen voorstander van water en 220. Zolang ht op 24V is kan ik er nog mee leven. Wel zou ik dan de buitenkant van de emmer afdichten zodat paardje niet bij de stroom kan komen.
Overigens is het probleem niet alleen de zijkant die bevriest. Bij stevige vorst zal ook de bovenkant dichtvriezen.

Nee hoor, bovenkant vriest niet dicht.
Mits goed aangelegd is er niks gevaarlijks aan 230V en water. Er hangen meer 380V pompen in ons drinkwater dan jij wil weten; ooit een opdonder van water gehad.....? Nou dan.
Uiteraard moet je de emmer wel mechanisch beschermen als je 'm bij het paard zet, bijvoorbeeld in een andere emmer.
Laatst bijgewerkt door ikke op 06-12-09 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:26

@ikke: van paarden is bekend dat 'stroom' veel grotere gevolgen heeft als bij mensen. 40 V kan bij een paard al dodelijk zijn.
24V is een veilige spanning bij een paard.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 14:36

Hmmm ik geef toch de voorkeur aan de emmer uit de VS. Die is geschikt voor paarden en wordt ook daarvoor verkocht. Ik vind het toch wat eng om zelf met stroom te gaan knutseren. Overigens vind ik op Google zat over thermolint maar als ik het goed begrijp is het geen lint maar een draadje wat soms wel en soms niet geschikt is om te gebruiken met pvc (speciekuipen). Ik heb zo 1-2-3 niet voor ogen hoe je dat draadje op een dusdanige wijze om de kuip knutselt dat het blijft zitten, zijn werk doet en dat de paarden eraf blijven. Bij de emmer uit de VS zit het element in de bodem en komt er maar 1 draadje uit. Al met al wat makkelijker om ervoor te zorgen dat de paarden niet bij het draadje komen. Jammer dat zoiets in NL niet te koop is; zou toch echt een markt voor bestaan!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:40

DubbelDun schreef:
@ikke: van paarden is bekend dat 'stroom' veel grotere gevolgen heeft als bij mensen. 40 V kan bij een paard al dodelijk zijn.

Oh? 400V is dodelijk voor een mens, toch hangen we 400V pompen in ons drinkwater (en rioolwater).
Om even de NEN 1010 te hanteren (DE bijbel voor elke elektrotechnicus)
Grenswaardes veilige spanning voor de mens:
120V gelijkspanning
50V wisselspanning

Voor dieren:
50V gelijkspanning
24V wisselspanning

Het is niet de spanning die gevaarlijk is; het is de wijze waarop je met elektriciteit omgaat die maakt hoe gevaarlijk het is.

(Sorry, elektriciteit is mijn kostwinning)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:45

@Ikke: ik geloof je direkt hoor, maar vergeet niet dat die pompen aangelegd en onderhouden worden door mensen die daarvoor hebben doorgeleerd en dat de aanleg van een zelfgemaakt wateremmer voor paarden 9 van de 10 x uit onkundige handen voort komt. Dus persoonlijk zou ik het niet adverteren alszijnde een oplossing.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:50

DubbelDun schreef:

het gevaar van stroom ligt niet in het voltage, maar in de hoeveelheid ampere

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:51

Whatever :+
Ik heb het gewoon niet op de kombi water en elektriciteit bij paarden :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:52

DubbelDun schreef:
Whatever :+
Ik heb het gewoon niet op de kombi water en elektriciteit bij paarden :D

begrijpelijk hoor :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:27

wuswa schreef:
Heb gezocht maar kan ze alleen in de US vinden. Iemand ervaring met versturen naar NL? Met welke bijkomende kosten moet ik rekening houden? Die 16 gallon emmer lijkt mij echt enorm handig.....

Kan je deze wel op ons 230V net aansluiten? Ik dacht dat ze in de US een ander voltage hebben. Dat zou ik even checken als ik jou was! ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:31

DubbelDun schreef:
@Ikke: ik geloof je direkt hoor, maar vergeet niet dat die pompen aangelegd en onderhouden worden door mensen die daarvoor hebben doorgeleerd en dat de aanleg van een zelfgemaakt wateremmer voor paarden 9 van de 10 x uit onkundige handen voort komt. Dus persoonlijk zou ik het niet adverteren alszijnde een oplossing.

Ik wil 'm best voor je komen maken, ik HEB ervoor ddorgeleerd :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:31

Ik voel hier een gat in de markt opkomen...

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 22:09

HippoLogic schreef:
wuswa schreef:

Kan je deze wel op ons 230V net aansluiten? Ik dacht dat ze in de US een ander voltage hebben. Dat zou ik even checken als ik jou was! ;)

Oei! Dat is een goeie! Daar heb ik helemaal niet bij nagedacht. Nou is het gelukkig wel zo dat ik nog niets besteld heb vanwege de bijkomende kosten. Misschien dat ik deze winter de volgende oplossing eens ga proberen: met behulp van dat thermolint een soort reservoir met minimaal 100 l water ijsvrij zien te houden. Dit reservoir zet ik dan niet bij de paarden maar gebruik het om de waterbakken te vullen. Meestal heb ik in de loop van de dag weer water (als de buurman goed heeft afgetapt) en kan ik het reservoir telkens bijvullen.

@Ikke: ten aanzien van bovenstaande nog bruikbare ideeen??? Reservoir komt wel in de open lucht te staan....