Verzekering??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Verzekering??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 21:21

ik vroeg me af wanneer je verzekerd bent of niet...

bijv: je loopt met je paard, en je paard trapt een auto in, ben je dan wel of niet verzekerd

bijv: je rijdt op je paard en je paard trapt een auto in, ben je dan wel of niet verzekerd?

bijv: je paard is bijv. aan zijn rug afgekeurd, kan hij dan wel of niet verzekerd worden?

en op welke leeftijd kan je paard niet meer verzekerd worden? of maakt dat niets uit?

meer tips zijn welkom!!!


juval

Berichten: 13187
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:07

hoi,
het lijkt me dat in de eerste 2 gevallen je wa-verzekering de schade wel zal dekken.
in het derde geval hangt het van de voorwaarden van je verzekering af, wil je een uitgebreide verzekering dan zou het een probleem kunnen zijn, maar voor een niet zo uitgebreide verzekering (alleen voor dood en diefstal) lijkt het me geen probleem, maar daar kan je verzekering je vast wel antwoord op geven en ook voor die laatste vraag kun je je verzekering even bellen.
Het lijkt me als een paard eenmaal is verzekerd dat ze hem er niet uitgooien omdat het paard ouder wordt...... maar misschien is er wel een maximum leeftijd waarop ze het paard in de verzekering willen nemen. De premies zullen bij een ouder paard misschien ook wel wat hoger liggen.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:17

voor de eerste 2 gevallen moed je volgens mij verzekert zijn (zit ook bij wa volgens mij)
Sharir sprong op z'n 3e bovenop de fiets van m'n vriendin incl. vriendin.
De verzekering heeft alles betaald zonder problemen: nieuwe fiets, 3 operaties voor haar knie, therapie, taxi naar de therapie, buskaarten naar school aangezien ze niet meer kon fietsen van de pijn, schadevergoeding omdat ze niet meer alles kon doen wat ze wilde, en binnenkort krijgt ze voor de laatste keer nog smartegeld. Gelukkig is het nu eindelijk goed gekomen met haar (je voelt je er toch weleens rot over hoor, ik zat op hem namelijk toen het gebeurde)
Nu heb ik ook hele andere verhalen gehoord van verzekering, die al niet wilde betalen omdat het paard een deukje trapte in een auto.
Gelukkig was onze verzekering heel begrijpent en wisten ze dat zo'n ongeluk in een klein hoekje zit en dat paarden nou eenmaal opeens kunnen schrikken en dat je dan als ruiter die ene sprong die hij opzij maakt niet altijd kan tegenhouden....

Wij hebben trouwens ook nog een verzekering dat als sharir dood gaat dat we dan geld krijgen, tot welke leeftijd die verzekering geldt weet ik niet.
De verzekering voor ongelukken als deuken in auto's enz. geldt voor elke leeftijd van een paard

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:08

Tussen verzekeringen zit veel verschil.
Je hebt nl. verzekeringen om de schade te dekken die je paard aan iemand of iets toebrengt, maar ook verzekeringen die de "schade" aan je eigen paard dekken.
De schade die je paard toebrengt aan iemand of iets zit meestal bij de verplichte WA-verzekering in, vraag dit even na bij je verzekering of dit inderdaad zo is.
Verder kun je een aparte verzekering afsluiten voor je paard, als je de zoekfunctie gebruikt dan zie je hier veel topics over en ervaringen van bokkers die zo'n verzekering hebben.

Hopelijk heb je ze allebei nooit nodig ! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, karinmanon en 83 bezoekers