soort zadeltas, maar dan zonder zadel

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

visje

soort zadeltas, maar dan zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 13:17

Hey,

we zijn grote plannen aan het maken om in de zomervakantie en paar dagen te gaan stappen in de Ardennen. Graag hadden we onze pony (1m23) meegenomen. Niet om op te rijden, daar is ze wat klein voor, zeker als het een hele dag is (toch 25 kilometer per dag), maar om de bagage te dragen. We willen de kilo's die we meenemen natuurlijk zoveel mogelijk beperken (niet meer dan 25 kilo, liefst, maar daar kom je enkel aan als je ook je koelkast meeneemt Knipoog ).

De vraag is enkel: hoe de bagage bevestigen aan de pony? Dat lijkt me niet zo gemakkelijk op te lossen. Er bestaan natuurlijk wel van die dingen voor lastezels, maar waar vind je die... en past zoiets wel op een gewone pony?

Weten jullie hoe ik dit probleem kan oplossen? Laat de creativiteit maar losbarsten! Haha!

Ik dacht om eventueel haar zadel te gebruiken als 'draagding' (dat past en dan heb ik zeker geen belasting op de ruggegraat) en daar zo mijn bagage aan te binden. Maar een tent aan een zadel binden?

Zijn er mensen die ervaring hebben met een 'lastpony'?

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:19

ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel dat ze op die Duitse site van Hue hott zo'n geval voor pakezels verkopen. Misschien ook wel voor paarden en ponies.

Niets zo charmant als een paard aan de wand: (zie profiel of hiervoor portretten en naambordjes)

visje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 14:47

Hey, ik heb er inderdaad een gevonden voor paarden (of muilezels? Muildieren?) op die site, maar ik vind het wel héél duur (429,-), voor het tochtje dat wij willen maken.

Afbeelding

(www.hue-hott.de/shop)

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:58

Ik zou gewoon het zadeltje van haar gebruiken. Je kan achter het zadel wat kwijt, iets wat rond is, bijvoorbeeld de tent. De stokken zou ik in een rugzak doen, ivm uitsteken en dat ze dan ergens achter kan blijven haken. Aan de zijkanten van het zadel kan je dan iets kwijt, bijvoorbeeld 2 rugzakken die je met een riem over het zadel laat hangen en je kunt ze bevestigen aan de beugels. Bovenop het zadel kun je dan ook iets stoppen. Tja ik weet niet hoeveel spullen je gaat meenemen, maar ik zou van te voren gewoon bekijken wat het handigste is. Je moet natuurlijk ook spullen voor je pony meenemen, ik denk dat je zelf ook een grote survivalrugzak mee moet nemen. Klinkt in ieder geval wel heel erg leuk zo'n vakantietje in de Ardennen!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:45

Kan je niet zelf iets improviseren , of iemand in de buurt ff leif aankijken en iets aan een sjabrak maken

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:50

of je kan een shabrak opdoen met een longeersingel vast en aan die ringen misschien iets vastmaken, maar wat summertje zegt kan ook heel goed

:¨·.·¨:
`·.
Bjarki, Harry en Dorus

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie