Ben ik nu een gratis verhuurbedrijf of ......???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Ben ik nu een gratis verhuurbedrijf of ......???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 00:19

In eerste instantie was ik best blij met de nieuwe verzorgster. Ze kwam een paar keer per week, begreep dat ze rekening moest houden met de eigenaresse van de pony (mijn dochtertje) en dat er wel van haar verwacht werd dat ze, samen met mijn dochter, een keer per week zadel en hoofdstel schoon zou maken en in zou vetten.
Zo veeleisend ben ik dan niet toch?

Al snel werd het een keer per week omdat het vroeg donker werd maar ze had er lol in en mijn dochter van 9 vond haar erg aardig en als ze samen bezig waren met de pony genoot ik daar best van. Geen probleem dus.

Alleen, nu is het weer langer licht, ze komt nog steeds maar een keer per week en soms slaat ze een week over. Ze belt wel keurig af maar als ze komt pakt ze de pony, poetst niet al te best, zadelt op, rijdt, zet pony terug en vertrekt vervolgens.
Daardoor kreeg ik al een beetje een onprettig gevoel. Niet dat ik verwacht dat ze hier de handen flink uit de mouwen steekt maar negen van de tien keer kon mijn dochtertje de spullen na haar vertrek opruimen omdat ze die had laten liggen.

Vandaag ging het echter nogal fout, ze had weer een vriendinnetje mee en wist mijn dochter te vertellen dat ze veel en veel beter kon rijden dan zij, dat de dingen die mijn dochter nu op haar 9e kan dingen zijn die zij al op haar 6e kon (toen reed ze nog niet eens Verward ) dat zij op een manege reed en dat dit natuurlijk betekende dat ze veel beter les kreeg en veel meer wist van paarden dan mijn dochter die "alleen" maar les kreeg van haar moeder (wat overigens niet waar is) etc. etc. Ze heeft mijn dochter echt gekleineerd.

Nu weet ik dat mijn dochter ook niet altijd de gemakkelijkste is. Sterker zelfs, ze heeft de laatste tijd Penny-neigingen, roept over elk paard in een wei wel iets en laat geen moment onbenut om rond te bazuinen dat ze een pony heeft, die pony de beste is en zijzelf ook heel wat weet van paarden. Ze heeft het ook moeilijk op het moment door omstandigheden maar dat maakt het natuurlijk niet minder vervelend.

De schoen wringt dus aan twee kanten maar dat neemt niet weg dat dit een lastige situatie begint te worden.
Ik gun een ander kind graag een verzorgpony maar echt nodig is het niet en op deze manier (het een keer in de week komen voor puur het rijden) voel ik me een soort mini-manege met dat verschil dat ik er niet voor betaald krijg. Ze hoeft echt niet allerlei taken te doen maar toen ik laatst vroeg of ze mijn paard uit de wei mee wilde nemen als ze de pony terugzette deed ze dat al niet eens.

En daar heb ik inmiddels een beetje genoeg van, dat had ik al, maar de aanvaring van vandaag is de druppel zeg maar.

Natuurlijk ga ik het gesprek met het meisje aan maar ik denk erover om te stoppen met haar. Ik vind dat aan de ene kant zielig voor haar maar aan de andere kant kies ik liever voor mijn dochter en ben ik het gewoon zat om gratis en voor niets een pony aan te bieden zonder dat daar ook maar iets tegenover staat. Mijn dochter heeft vandaag mijn zweep weer ergens uit de bak kunnen vissen omdat ze die had laten liggen en dat terwijl ze mijn zweep niet eens mag gebruiken.

Ben ik nu onredelijk aan het worden of is het terecht dat ik er een beetje genoeg van heb? Ik zit echt in tweestrijd op het moment.


ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 01:15

Hhhmmm, als ik dit zo lees zijn er twee uitkomsten uit dat gesprek mogelijk:
1) Ze doet wat eenvoudige klussen rondom de pony en verzorgd de pony goed.
2) Daar is het gat van de deur

Daar is niks zieligs aan, kinderen moeten leren dat aan afspraken gevolgen zitten, namelijk ze nakomen. Op de ene of de andere manier komt dat niet van die ouders, dan zal het van jou uit moeten gaan.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 01:45

Weinig woorden aan vuil maken ("je hebt je langdurig niet aan de afspraken gehouden; jammer maar hier stopt het") en DUMPEN!

Ik spreek uit (ruime) ervaring, met schatten van meiden, zeer trouwhartig, maar helaas ook enkele missers in de stijl die jij beschrijft.
Natuurlijk wilde ik ook die meiden 2e t/m 10e kansen geven, maar er verbeterde nooit iets.

Stoppen met deze dus en het ajb in je hart vinden om een andere verzorgster een (verdiende!) kans te geven?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 07:20

sinds enkele weken herken ik je probleem. ik heb een meisje wat Blossem verzorgt, Blossem krijgt heus wel aandacht maar een extra borsteltje en een wandelingetje vind ze ook wel leuk.
Het meisje wat hem verzorgt kwam altijd 3x per week, het was me
al eens eerder opgevallen dat ik allerlei dingen in de schuur van de
grond moest vissen en weer op zijn plek terug moest leggen.
Ik heb daar nooit wat van gezegd want je hebt met een meisje van
12 te maken en dat is nog een kind.

De laatste tijd krijgt Blossem bijna geen aandacht van haar, haar buurmeisje heeft ook een pony en daar mag ze op rijden. Op Blossem mag ze ook rijden maar daar is ze wat te groot voor. Dus nu komt ze
haalt even een borstel over Blossem heen met de Franse slag terwijl
die wintervacht eruit moet. Daarna bouwt ze allerlei hindernissen en
laat Blossem springen. Dan gaat Blossem naar stal en rent ze door
mijn achtertuin waar ik niet van gedient ben Met als gevolg dat
ik alle hindernissen in de bak op kan ruimen en de troep in de schuur.
Ze is vorige week maandag voor het laatst geweest en daarna heb
ik niks meer gehoord.

Als ik jou was zou ik ermee stoppen, je loopt jezelf er alleen maar aan
te ergeren Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 07:34

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het helemaal gehad hebt met dat meisje. Zo te horen heb je haar lang genoeg kansen gegeven, maar op een keer houdt het gewoon op...

* To Belg, or not to Belg *

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 07:56

ik weet niet of je al eerder met haar gepraat hebt, maar ( zoals je zelf al zegt) dat zou ik als eerste doen.
en om haar zo maar te "dumpen" vind ik een beetje hard.
natuurlijk, als je met haar gepraat hebt, en er verbeterd niets, kan je beter met haar stoppen.
maar ik zou eerst kijken ( net als bij een paard Haha! ) of er niet iets aan de hand is...
En als je met haar stopt, zou ik iig even zegggen waarom.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 08:33

Het gaat fout op het moment dat je de afspraken laat versloffen. Juist omdat het om kinderen gaat, moet je er niet zomaar vanuit gaan dat 1 keer gemaakte afspraken altijd consequent uitgevoerd zullen worden. Dat is voor veel volwassenen niet eens op te brengen!
Je hebt er meer aan als je vanaf het begin duidelijk blijft en consequent je regels blijft hanteren. Dat houdt in dat je inderdaad vanaf het begin die meiden achter hun kont aan moet zitten dat ze zich aan de regels houden.

Dus spullen opruimen, paard naast het rijden ook poetsen en verzorgen, spullen verzorgen enz enz.
Als je dat niet kan opbrengen moet je niet aan die jonge verzorgsters beginnen, maar als je vanaf het begin duidelijk maakt dat je er op staat dat de afspraken nageleefd worden, kan je er veel plezier van hebben.

De ergernis hoopt zich op, omdat je niet vanaf het begin de fouten bespreekbaar hebt gehouden. D.w.z. jij zegt hoe het moet, en zij moeten ernaar luisteren Haha!

Succes met de heropvoeding!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:16

Hoe oud is het meisje? Ik dnek dat je zeker wel duidelijk kunt zijn dat ze voor het verzorgen en rijden op de pony van je dochter wel wat mag terug doen. Praat met haar en leg het haar duidelijk uit dat zoals het nu gaat je er niet blij mee bent. Ik zou haar wel nog en kans geven. Stel voor jezelf een termijn lukt het niet dan is het gewoon einde verhaal.
Duidelijkheid is denk ik het belangrijkste en het kan nu zo zijn dat het meisje zich er niet van bewust is.

Succes met de twee penny meiden!

Geniet van de dag

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:17

Inderdaad, je zou het vaker tegen haar moeten zeggen. En ik zou dus ook vertellen dat je niet gediend bent van kleineringen richting jouw dochter. Normaal met elkaar omgaan. Maar dat natuurlijk ook tegen je dochter 'pennymeisje' vertellen Knipoog

Het is een jong kind. Vraag haar of ze wel verder wil, en vertel haar dan dat het niet meer zo gaat hoe jij het zou willen. Duidelijk maken...

Succes in ieder geval

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:07

Eigenlijk herken ik wel iets in mezelf van vroeger. Ik had ook een tijdje dat ik wat minder vaak kwam en zelf had ik absoluut niet door dat dat een probleem was voor de eigenaren van die verzorgpony.

Ik denk dat het al helpt als je haar er alleen op aanspreekt. Ze is zich dan bewust van de irritaties en ze zal hier dan aan kunnen werken. Verbetert het dan nog niet, dan kan je haar er altijd nog uitgooien.

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:34

hoi,
Wel jammer he dat het zo moet gaan.
Ik zou als het de eerste keer was even met haar gaan praten en vertellen wat je van haar verwacht. Het is immers een kind neem ik aan en die moeten ook van alles leren.
Ikzelf heb dit probleem ook gehad en ik heb zelf kinderen les gegeven en je moet er wel mee om kunnen gaan en soms dingen door de vingers kunnen zien.
Praten, praten, en nog eens praten en als het echt niet meer gaat ja dan houd het een keer op.
Maar ik neem aan dat je met haar gesproken hebt over de dingen die ze niet goed deed. Als dat zo is moet je weer om de tafel gaan zitten en vertellen hoe jij erover denkt. Let wel het zijn kinderen en die moeten nog een hoop leren maar dat weet je zlef ook wel denk ik aangezien je zelf ook een dochter hebt.
Veel succes ermee en laat eens wat horen hoe het afgelopen is.
gr

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:41

Ik zou zelf niet verder gaan met dat meisje.
Dat ze jouw dochter kleineerd vind ik de druppel.
Ik ben verzorg zelf ook een fjordje en een shetje, maar ik weet wel dat ik alles goed doe en dat de eigenares er niks over te klagen heeft, want ik sta ook echt 24 uur per dag voor die beestjes klaar. Dat noem ik nou verantwoordelijkheid.
Dat meisje heeft het dus blijkbaar niet. De jeugd van tegenwoordig vindt het veel leuker om te rijden, dan te poetsen en mesten. En als dat meisje alleen voor het rijden gaat ben ik bang dat ze jou alleen maar ziet als een gratis manege.
Kortom, ik zou er per direct mee stoppen.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:49

Kusia schreef:
Ik zou zelf niet verder gaan met dat meisje.
Dat ze jouw dochter kleineerd vind ik de druppel.

Hoho.. dat was het meegebrachte vriendinnetje, of heb dit verkeerd begrepen en deed de verzorgster dat? Misschien stoer doent tegenover het vriendinnetje.

Vergeet niet dat je het hier over jonge meiden hebt...

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:49

hoi,

Hoe oud is dat meisje want verandwoordelijkheid dat heb je niet gauw als je heel jong bent ik heb dat zelf ten lijve meegemaakt ze zien soms niet dat ze dingen verkeerd doen. En ook de opvoeding speelt mee geef ze een kans.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:53

Ik denk ook dat je door dat kleineren heen moet prikken. Kinderen kunnen nou eenmaal wreed tegen elkaar doen. Je kunt het natuurlijk wel ter sprake brengen, dat dat niet de bedoeling is. Als ze zich niet kan gedragen als er een vriendinnetje bij is, dan moet ze die voortaan maar niet meer meenemen.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:57

Kleintje schreef:
Vergeet niet dat je het hier over jonge meiden hebt...


Ja, dus?
Dat geeft toch niet het recht dat haar dochter gekleineerd wordt??? En ook al was dat het vriendinnetje van de verzorgster, vind ik wel dat het verzorgstertje er iets van mocht zeggen, zoniet zegt dit al genoeg over haar. Dan zou de verzorger het niet erg gevonden hebben dat de dochter gekleineerd wordt.
Klein zijn of niet, sommige dingen kan je gewoon niet maken. Ik vind dat die verzorgster wel heel blij mag zijn met zulke eigenaren!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:59

ze moet zeker blij zijn met zulke mensen.
Maar kinderen moeten nu eenmaal een hoop leren of zijn er hier mensen die al perfect geboren zijn!!!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:03

Kusia schreef:
Ik vind dat die verzorgster wel heel blij mag zijn met zulke eigenaren!

Moet de eigenaar dan niet blij zijn met een verzorgster.
Die door haar dochter ook als vriendin wordt gezien?

Je wil niet weten wat kinderen allemaal tegen elkaar zeggen waar je nooit achterkomt. Die zijn keihard tegen elkaar.

Ik denk dat ze toch gewoon met het meisje moet praten. Vertellen hier niet van gediend te zijn. Kijken of ze haar gedrag kan aanpassen.
Of wil je gewoon keihard straffen, zeggen dat ze niet meer mag komen zonder dat ze weet waarom en de kans krijgt te verbeteren??

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:04

Ja, ikke! Haha!

Kinderen weten dan nog niet alles, en moeten nog veel leren, maar ze weten wel op een jonge leeftijd wat echt niet kan.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:07

Kleintje"]
[quote="Kusia schreef:
Ik vind dat die verzorgster wel heel blij mag zijn met zulke eigenaren!

Moet de eigenaar dan niet blij zijn met een verzorgster.
Die door haar dochter ook als vriendin wordt gezien?

[/quote]
Ik denk persoonlijk dat ze op dit moment niet echt heel erg blij met haar zijn, omdat de dochter de troep moet opruimen en gekleineerd wordt.
En als ze tevreden over de verzorgster waren dan was deze topic er nooit geweest.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:11

ik zou haar nog een kans geven na een flinke preek, en een of twee vaste dagen afsreken dat ze mag komen. de verhoudingen moeten duidelijk zijn de pony is van je dochter en zij mag er af en toe op rijden en daar blijft het bij.

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:43

Nou als ik dit zo lees, wat ben ik dan blij met mijn verzorgster.
Ik zou het meisje zeer zeker aanspreken! Het is verzorgen en niet alleen rijden.
Oftewel de lusten, maar dan ook de lasten.
En dat ze je dochter kleineerd.......is ook niet zo mooi.
En als dat niet klikt is dat ook een reden om er mee te stoppen!
Ik zou ze een kans geven. Maar goed ik ben een watje.
Maar ik zou er duidelijk bij vermelden dat het de laatste is!

nou succes met the kids

a dirty mind is a joy forever

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:50

fabienne schreef:
Het gaat fout op het moment dat je de afspraken laat versloffen. Juist omdat het om kinderen gaat, moet je er niet zomaar vanuit gaan dat 1 keer gemaakte afspraken altijd consequent uitgevoerd zullen worden. Dat is voor veel volwassenen niet eens op te brengen!
Je hebt er meer aan als je vanaf het begin duidelijk blijft en consequent je regels blijft hanteren. Dat houdt in dat je inderdaad vanaf het begin die meiden achter hun kont aan moet zitten dat ze zich aan de regels houden.

Dus spullen opruimen, paard naast het rijden ook poetsen en verzorgen, spullen verzorgen enz enz.
Als je dat niet kan opbrengen moet je niet aan die jonge verzorgsters beginnen, maar als je vanaf het begin duidelijk maakt dat je er op staat dat de afspraken nageleefd worden, kan je er veel plezier van hebben.

De ergernis hoopt zich op, omdat je niet vanaf het begin de fouten bespreekbaar hebt gehouden. D.w.z. jij zegt hoe het moet, en zij moeten ernaar luisteren Haha!

Succes met de heropvoeding!


Mijn idee, Fabienne!

Nog 2 dingen:
1. Verzorgster begeleiden vraagt enorm veel eigen investering in tijd/aandacht.
2. Leeftijd zegt niet alles. Met/van een 12-jarige heb ik 6 jaar plezier gehad (toen ging ze ver verhuizen en studeren). Met een 'foute' 17-jarige heb ik talloze doorstarts gemaakt, waar ze niet meer/beter van leerde dan supersneaky gedrag vertonen. Die heb ik tenslotte 'keihard' gedumpt, maar dumpen kun je (als je vindt dat je zelf niet zo ideaal in je begeleiding bent geweest) toch ook wel op een niet kwetsende manier doen?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:56

Ga een gesprek aan met dat kind én haar ouders. Juist dat laatste, want anders komt het kind huilend thuis en heb je 10 minuten later een schreeuwende vader voor je deur.....

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:07

Heb ik ook geen beste ervaringen mee , maar het is het proberen waard!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Destinietje en 101 bezoekers