Ben ik nu een gratis verhuurbedrijf of ......???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 14:54

Je hebt inderdaad gelijk Fabienne, het kost tijd en investering. En ik ben soms wel eens wat "te" gemakkelijk omdat ik zelf nogal zacht ben en zachte heelmeesters maken..... Knipoog

Maar ik heb haar wel een aantal malen aangesproken over het opruimen e.d. En dan gaat het weer even goed om vervolgens weer te versloffen. Haar ouders waren bijzonder enthousiast, kwamen in het begin vaak mee maar heb ik ook al tijden niet gezien. Misschien is het beter om het eerst met hen te bespreken maar dat voelt dan alsof ik haar passeer. Ze is flink aan het puberen (ook thuis), ze is net 13 geworden.

Dat ze niet alles pikt van mijn dochter begrijp ik wel, ze is zelf ook een kind en ze hoeft ook niet alles te accepteren. Ik ben gelukkig niet blind voor de fouten van mijn eigen kind. En ik heb haar (mijn dochter) ook uitgelegd dat zijzelf ook niet altijd helemaal fair is.

Alleen, dat ze haar echt gekleineerd heeft zit me toch wel heel erg dwars. Door omstandigheden hebben we het op het moment hier niet zo gemakkelijk en extra problemen kunnen we nu echt niet gebruiken. Ik heb al genoeg aan mijn hoofd.

Maar zal ik nu eerst haar ouders bellen en het probleem voorleggen of toch in eerste instantie het meisje zelf aanspreken?
Ben zelf ook een twijfelaar op het moment vrees ik.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:57

Ik denk dat je met allebei moet praten. Gewoon even vragen of je langs mag komen met je dochtertje om even te praten. Niet passeren, maar dan zien de ouders ook dat je het beste met iedereen voor hebt.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:05

Hoi,

Ik ken het probleem ook ik verzorgde eerst een paard en een meisje poetste het beestje graag en toen kocht ik een nieuw paard en die poetste ze ook tot ik dus een keer nadat ik gereden had haar er op zetten en haar een keertje liet rijden werd er niks meer gedaan en werd ze boos als ik vertelde dat ze niet mocht rijden!!! Pardon!!!
Ik heb toen gelijk verteld dat het zo niet ging en dat ze d'r sleuteltjes kon inleveren. Het lijkt wel of de mentaliteit tegenwoordig erg veranderd is... Ze willen alleen maar rijden...
Ik werkte voor een springruiter en dan waren er ook van die meiden en 2 weken verzorgen ging goed en ze mochten een keertje uitstappen en verzorgen was er gelijk weer niet meer bij!
Dus bij dat soort meiden gelijk dumpen, vaak veranderen ze na een gesprek toch niet en wordt het alleen maar vervelender.

Veel sterkte ermee!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:06

je zou het ook anders kunnen noemen.
dat 'passeren' kan je misschien beter ' voorbereiden' noemen.
ik zou eerst met de ouders gaan paten, dat die nog eens met hun kind kunnen praten, en dan ( als ht weer fout gaat) zeggen" daar is de deur.."
Bij mij is het gelukkig nooit gebeurd, dat ik niet meer een verzorgpaard mocht verzorgen, maar ik weet wel: dat komt echt heel hard aan...

LavaTwilight

Berichten: 83
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:08

hey..
ik verzorg zelf ook.. maar wat ik net heb gelezen dat kán gewoon niet!
als verzorgster behoor je respect te hebben met de eigenresse en naar haar wensen te luisteren.. een beetje zelfstandigheid is goed maar omdat ze zo jong is... ik zou er inderdaad eens mee praten en gewoon zeggen dat ze wat vaker moet komen en zich aan de regels moet houden anders is het afgelopen, hard maar waar... Scheve mond
of nou ja ik kan af en toe vrij hard zijn hoor, maar anders vrees ik dat het steeds erger wordt, uit ervaring kennende door vriendinnen die meeverzorgden en hetzelfde deden.. (nou is dat wel lang geleden gezien dat ik 14 ben, ook jong maarja)

uuuhm ik was te lui om de andere reacties te lezen dus Schijnheilig sorry als ik al iets gezegd heb wat al gezegd is Lachen


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 04:10

Nee, hoor, je zat best.

En je lijkt me een verzorgster om HEEL blij mee te zijn! Lachen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:34

Ik heb inmiddels ook al een aardige rij verzorgsters achter de rug, en kan me heel goed inleven in jouw probleem dat je te lief wilt zijn...
Ik vind het ook altijd heel moeilijk om die meiden aan te spreken op dingen waar ik niet blij mee ben. We hielden altijd een schrift bij, en daar schreef ik dan soms in als ik wilde dat ze iets zouden doen, en als ik iets kwijt was, of had gevonden wat lag te slingeren...
Rechtstreeks confronteren is moeilijk, maar wel het beste. Dan blijft duidelijk dat jij de leiding hebt. Maar ze zullen je inderdaad misschien wat minder aardig vinden. Dat zal de kern van het probleem zijn...

Ik zeg dus ook: opnieuw wijzen op de afspraken, eventueel opnieuw verduidelijken en vaste dagen afspreken. En de ouders op de hoogte brengen van de hernieuwde afspraken zodat zij ook op de hoogte zijn van het hele verhaal... En inderdaad... Logisch gevolg van niet goed verzorgen is, dat je niet meer mag verzorgen (en rijden)... Eigen schuld, dikke bult! Een eigen pony vraagt ook (nog veel meer) verzorging, dat zien ze dus blijkbaar nog niet!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:41

Ik denk dat je haar voorlopig even 'aan de kant moet schuiven'. Je dochter schiet hier niets mee op, die heeft nu genoeg aan haar hoofd en kan dat kleineren er even niet bij gebruiken denk ik. Misschien kun je het haar uitleggen (ze is inmiddels al 13) wat er gaande is en vragen of ze over een tijdje, als alles wat rustiger is nog eens wil komen. Grote kans dat je haar niet meer terug ziet Schijnheilig

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 00:01

Ik vind dat jullie wel erg hard zijn. Het is maar een kind die bepaalde dingen gewoon niet ziet. Ik hoop op die leeftijd ook dingen gedaan, die ik nu niet eens meer zou kunnen en durven verzinnen.

Ik zou het met haar bespreken en haar nog een kans geven. Pakt ze die niet, dan kun je haar altijd nog wegsturen. Dan heb je iig proberen eruit te halen wat erin zit.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 03:18

XoNo schreef:
Ik denk dat je haar voorlopig even 'aan de kant moet schuiven'. Je dochter schiet hier niets mee op, die heeft nu genoeg aan haar hoofd en kan dat kleineren er even niet bij gebruiken denk ik. Misschien kun je het haar uitleggen (ze is inmiddels al 13) wat er gaande is en vragen of ze over een tijdje, als alles wat rustiger is nog eens wil komen. Grote kans dat je haar niet meer terug ziet Schijnheilig


WegSMOEZEN? Zinloze confrontatie uit de weg gaan? Inderdaad, TOP-tip!!!