Wat tegen schuren doen?

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lientje

Wat tegen schuren doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 15:36

Mijn nieuw paard schuurt vooral op zijn staart maar ook een beetje op zijn manen. Wat doen jullie hiertegen? Weet iemand een goed middeltje?

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:01

Pinky doet dit ook sinds vorige week Verdrietig
Ik smeerder vorig jaar Sweet Itch (toen schuurde hij alleen zijn staart). Maar dat hielp niet echt.
Gister vertelde Pinky's vorige eigenaar dat verlopen olie een wonder zou doen. Dus dat ben ik sinds gister aan het smeren. Of het helpt is natuurlijk nog moeilijk te zeggen maar het zag er vandaag niet geschuurd uit. Even afwachten dus nog....

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:06

Sharir schuurt soms ook een beetje.
Wij wrijven zijn manen en staart dan in met azijn en dat helpt bij hem goed.
De eerste keer dat hij ging schuren kregen we een duur middeltje van de veearts dat helemaal niet hielp, iemand die toen bij ons in de wei stond adviseerde ons azijn en daar ging het van over. (azijn dood schimmels, alleen als ze wondjes hebben van het schuren(dat heeft sharir nooit) dan prikt het erg)
Andere mensen die eerst bij ons de wei stonden gebruikten verlopen olie, alleen of het nou werkte? daar is het te lang geleden voor, dat ben ik vergeten Party!! )

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:26

Ik gebruik Sweet Itch en dat werkt wel redelijk.
Ik heb gehoord dat groene thee-olie ook goed werkt, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:44

Tessebes schreef:
Ik heb gehoord dat groene thee-olie ook goed werkt, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Ik bedoel dus tea tree-olie. Haha!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:50

teatree lotion werkt iig wel, wij hadden vorig jaar een paard op stal dat ook zn staart en manen schuurde. Eerst goed gewassen met teatree shampoo en daarna trouw de lotion insmeren, hielp erg goed

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:
FNRS Jurylid F1 t/m F20 en A Proeven

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie