Piepenrager gevonden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Piepenrager gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 13:16

(Sorry voor nieuw topic; kon 'p. gevraagd' niet meer terugvinden)

Gistermiddag was bij mij op stal een Ware Engel Schijnheilig die, toen ze van mijn zorgen hoorde, spontaan haar hulp aanbood.
Zodat de IJslander nu met een prachtig schone piep verder kan en....
(ranzig detail:) de boerderijhond ook een mjummie Tong uitsteken middag had Misselijk Misselijk Misselijk

De Engel kon op mijn stal trouwens meteen aan een klantenkring beginnen, maar die carrière ambiëert zij niet; dit was Puur Liefdewerk Lovers

Mocht iemand nog naar een gat in de paardenprutsmarkt zoeken, dan ligt hier dus je kans! Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)


LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 13:19

Nou, nu je er toch over begint! Ik heb net zelf het karwei gedaan, maar dit was niet makkelijk. Meneer liet zijn jongeheer nl. niet uitzakken...
Dus toen die dit eenmaal wel deed (helemaal afgemat na het rijden!!) doken mijn vriendin en ik gewapend met olie er bovenop. Voor enkele passanten (paard staat op een manege) was dit een heel vreemd gezicht!!
Haha, maar hij is wel schoon, maar damn wat een vies werkje, de korsten haalde ik er zo af!!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 13:42

Goed dat je het TOCH gedaan hebt (wij probeerden bij dit genante klusje ook wel wat uit het zicht Cool te blijven, hoor *LOL* ) !

Maar het is echt nodig. Bij het paard van een vriendin van De Engel was de plasbuis door de korsten verstopt geraakt en dat dier moest er dus voor naar Utrecht.

Van een ander paard heb ik eens gehoord dat het piepkanker gekregen had door vervuiling. Piep gedeeltelijk geamputeerd; aaaaaaah, wil je toch niet aan denken dat het zo ver moet komen?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 13:48

Dat is, maar het blijft een smerig karwei. Joris liet hem pas ook zakken en toen had ik hem, haha *LOL* Hij is daaaaagen van lag geweest haha }>

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 13:52

Ik snap echt niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Als ik aan zijn piep zit, vliegt dat ding gelijk naar binnen ! Ook al moet 'ie plassen, ik mag er echt niet aanzitten ! Verward Verward

~Turbohoof Solutions ~

Jip80
Berichten: 75
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:04

Ik maakte hem vroeger bij mn verzorgpaard ook altijd schoon, maar het was toen volgens mij al 15 jaar niet gedaan. Ook vroeger bij de manegepaarden werd het nooit gedaan. Nou hoor ik dus dat dat slecht is, maar volgens mij hebben die beesten nooit ergens last van gehad! Ik ken genoeg andere mensen die hem ook nooit schoonmaken. Is het dan maar een klein percentage dat er wat van krijgt?

He has no past, He has no future
But still, He tries

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:09

Die van Den is als hij uitschacht netjes schoon(ook omdat hij hem regelmatig staat te 'gymnastieken'). Maar in die holte d'r boven zit altijd veel vuil. Daar smeer ik af en toe wat baby olie in. Het meeste vuil weg halen doe ik wel op deze manier maar hij blinkt daar meestal niet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:21

Ik denk dat het per paard verschilt. Net zoals bij mensen de ene persoon meer gevoelig is voor een schimmelbacterie of een exceem aandoening dan de andere. Maar als ze er veel last van hebben (zoals mijn paard gewoon een absurde korsterige piep heeft), dan denk ik best dat je het kunt schoonmaken en behandelen. Komt het telkens weer terug, dan moet je naar de veearts ermee, denk ik.

Nou dit was weer een lekker onderwerp! Bloos

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:22

Spix trapt naar je handen als je aan z'n zaakje zit te rommelen ... Denk dat ik het aan de DA ga vragen als die komt voor z'n enting ... Haha!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:37

Gelukkig heb ik geen piep-paarden, maar 2 zonder piep Tong uitsteken maar met 2 kleine piepjes Haha!
Horen deze ook nog een bepaalde schoonmaakbeurt te hebben? Bloos

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 14:38

Meld ajb even hoe dat verloopt, Sonjabelgium, en vraag DA zo mogelijk het hemd van het lijf omtrent dit onderwerp?
Hoe meer info. hoe liever/beter!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:58

We zijn aan het kijken om een nieuw pony'tje te kopen voor de kids, en zodra deze eris komt de DA ter controle en zal de jongeheer z'n piep'je worden verzord en tuurlijk de nodige prikjes worden toegediend. Trouwens ook 's laten kijken of alletwee de balletjes er wel zijn . Altijd goed om weten Haha!.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, YandexBot en 83 bezoekers