Niet-regenbestendige pony...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Niet-regenbestendige pony...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 15:40

Ik heb Rena nu anderhalf jaar , en bij haar vorige eigenaresse had ze zelfs met goed weer een dekentje op heb ik begrepen.
Ik wil haar het liefste zoveel mogelijk echt paard laten zijn zonder al die rommel aan dat lijfje , en dat bevalt haar best ! Lachen

Maar nog steeds is ze niet regen-proof jammer genoeg.
Als er af en toe een buitje is bij lekker weer is het geen probleem.
Kou deert haar ook niet echt.

Maar bij erg zeurderig weer met regelmatige buien wordt ze nat tot op de huid en staat dan te bibberen als een gek , ijskoude oortjes en alles...dus doe ik haar nu nog steeds als er regen dreigt een dekentje op.
Eigenlijk vind ik het te gek omdat het nu al een lekkere temperatuur is buiten , en ze met de andere dames op stal dag en nacht buiten in de wei staat.
Ze hebben geen schuilplekje in de wei.
Regelmatig probeer ik het weer of het al gaat , maar elke keer weer kan ik dan een doornat & koud paardje van de wei af halen....

Hoe krijg ik dit dier nu eens regenproof , en hoe gaat dat / is dat gegaan bij jullie paarden ?

Ze zal toch ooit wel eens gewoonweg in haar blote kont een buitje aankunnen Verward
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-05-03 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:44

Niet... Helaas, Imker heeft precies hetzelfde. Bij zijn vorige eigenaar(s) heeft hij om de scheet een deken op gekregen. Daar ondervind ik nu de resultaten van: 2 uurtjes in de regen met dit weer en meneer staat te beven als een rietje en ik kan hem weer helemaal warm wrijven.
Imker is inmiddels 13 en ik denk dat er bij hem niets meer kan helpen om hem erover heen te krijgen.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 15:56

Sjips...zo klinkt die van mij dus ook imker Scheve mond
Is nu 8 en niet echt enthousiast als ik met het dekentje aankom , maarja....

Toch heb ik nog hoop dat het misschien beter gaat nu ze de hele komende zomer dag en nacht op de wei staat.
Wellicht gaat ze spontaan een ECHTE degelijke vacht kweken als het weer een beetje meewerkt met af en toe een buitje in het najaar ?

Hopen maar weer.....

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 16:11

ja dan zou ze tog echt een zomerdekentje opmoeten die waterdicht is. Scheve mond

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 17:12

Mijn paard heeft het ook.
Hoewel hij in het najaar en gedeeltelijk de winter buiten staat en een goede vacht aanmaakt, kan hij slecht tegen aanhoudende regen.
Een buitje gaat prima, maar als het constant druilt dan wordt het lastig voor hem.
Omdat er geen toezicht is en omdat ik 's ochtends al een beslissing moet nemen wat ik de rest van de dag met hem ga doen (ik moet om ca. 7 uur weg voor m'n werk en kom dan pas aan het begin van de avond weer thuis) is dat soms best lastig.
Als er echt ontzettend veel regen en wind of onweer wordt voorspeld, dan kies ik er weleens voor om hem binnen te laten.
Maar meestal gaat ie toch naar buiten, en tsja..... dan gebeurt het weleens dat ik hem niet zo vrolijk aantref.
Aan een deken begin ik niet, ik vind het veel te gevaarlijk als hij de hele dag alleen in de wei staat.

Ook al heeft hij het trouwens zichtbaar koud, het is nog nooit voorgekomen dat hij er ziek of verkouden van geworden is, dus misschien ligt onze zichtbare "kougrens" nog wel wat anders dan voor een paard.