Bontzitting/gelzitting/seatsaver?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Bontzitting/gelzitting/seatsaver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 20:59

Als ik dus op een dag meer dan ongeveer 1.5 uur rij, dan rij ik altijd door. MAakt niet uit op welk zadel. Bij een Kieffer is dat de voorkant van het kruis, bij platte zadels is het de kont zelf, enz.
Het is niet zadelspecifiek, oftewel ik heb het niet bij 1 model zadel.

Nu zit ik te denken aan zo'n gelzitting, of zo'n bontje over het zadel. Maar werkt dit wel? Ik wil het dus alleen gebruiken bij buitenritten, en dergelijke, dus niet voor de gewone dressuuruurtjes zeg maar.
Een fietsbroekje werkt ook wel, maar ik ben nog geheel tevreden. Broeien valt wel mee, maar het loopt niet lekker. Knipoog
Dus heeft er iemand ervaring met zo'n bontje of gelzittign? En wat is dan beter? Broeit het niet? Schuurt het niet over je zadel? Bij een bontzitting zit ik wel aan echt bont te denken.


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:02

ik heb voor mijn westernzadel een echte bont zitting.

het zit heerlijk maar in de zomer is het erg warm, s'winters is het juist heerlijk.
Als je per ongeluk in een bui terecht komt blijft het dus ook een langere tijd nat, met als gevolg weer doorrijden(heb het nog niet meegemaakt hoor).

Dan zou ik toch kiezen voor iets met een gelzitting. ga anders eens naar de ruiterzaak om het een en ander te proberen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:03

Ik heb een bontzittinkje gehad, dat beviel op zich goed. Was een neppe trouwens. Nu heb ik zo'n gelzitting, en dat is ook heel lekker. Daar moest ik wel even aan wennen trouwens, het maakt je zadel wat krapper.

Goedgekeurd onderschrift :)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:05

Ik rijd al tijden met zo'n nepbontje en het zit heerlijk.
Heb op Aldira een tijdje met gelzitting gereden, maar vond ik wat te glad.
Ik ging daardoor schuiven in het zadel.
Denk dat je met echt bont heerlijk zit hoor, als ik bekijk wat die nepperd mij al aan doorrij-pijntjes heeft bespaard.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:06

ik heb een tijdje op een seatsaver gereden. op zich beviel het goed. maar je zit zover van je paard vandaan. je zit echt op het zadel in plaats van in het zadel.

Thijmen geboren 14-01-2009!!!!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:16

Barco, die ervaring heb ik ook !
Vandaar voor mij geen seatsaver meer, ik had echt het gevoel dat ik ergens boven m'n paard hing te zweven.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:24

precies. ik was het een beetje zat. de hulpen kwamen niet echt fijn door. en ik had al een zadel met een wat ondiepe zit. dus heb ik hem aan iemand anders gegeven.

Thijmen geboren 14-01-2009!!!!!!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 09:28

Barco schreef:
precies. ik was het een beetje zat. de hulpen kwamen niet echt fijn door. en ik had al een zadel met een wat ondiepe zit. dus heb ik hem aan iemand anders gegeven.


Mijn ervaring met de seatsaver was hetzelfde (gelukkig geleend) dus die terug, toen een 'nep' gelzitting gekocht, wel veel dunner, maar beviel me niet goed, nu rij ik met een bontje (een echte omdat de neppers zo snel slijten, wel zwart) en dat bevalt super. Behalve als je idd in de regen gereden hebt, maar als je hem goed droog boent na het rijden is hij bijna droog de volgende dag.
Wedstrijddagen (waarop alles op de zitting van je zadel dus verboden is) is wel erg afzien voor mijn zitbeen knobbeltjes, auw!!! Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 13:01

ik heb een gelzitting gehad en ik heb nu een (nep)bontje. het bontje bevalt me beter dan de gelzitting.
bij die gelzitting zat ik niet meer in mijn zadel maar erop, daar houd ik niet van en het is niet zo zacht als iedereen zegt.
met het bontje hebt ik veel betere ervaringen, blijft goed zitten en ik zit er erg lekker op.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 29 bezoekers