hoevaak ben je van een paard gevallen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

hoevaak ben jij van een paard/pony gevallen?

(nog) nooit
4 (2%)
1-2 keer
20 (11%)
2-3 keer
10 (5%)
3-7 keer
36 (20%)
7-10 keer
17 (9%)
10-15 keer
12 (6%)
meer dan 15 keer
78 (44%)

Totaal aantal stemmen: 177


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 18:30

Ik ben in totaal 5x van een pony gevallen...

De laatste keer was ook de ergste keer, toen lag ik eronder en ging de desbetreffende pony bovenop mij staan Scheve mond Maar is allemaal goed afgelopen hoor Knipoog
Sindsdien ben ik er niet meer afgevallen *klopt even af*

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:33

ik ben zo vaak gevallen maar nog maar 5x dat het echt raak was meestal val ik om domme dingen.
Bijvoorbeeld dat ik op een kleine pony zonder zadel wil springen gaat ze net lopen als ik mijn been erover zwaai tegelijkertijd staat ze op mijn voet zodat ik val Haha!.
Of als ik erop spring (zonder zadel Knipoog ) dat ik er aan de andere kant weer af ga Tong uitsteken
Allemaal van die domme dingen.
Laatst bijgewerkt door citalover op 10-05-03 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:52

en stuk of 5 keer denk ik van de week nog ik ging met een pony van een vriendin springen en toen kleterde ik er natuurlijk weer af :S maar ach maakt nie uit ik rij nu 6,5 jaar dus het valt wel mee

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:13

Heel vaak.
5 keer van de pony waar ik op heb leren rijden.
15/20 keer van mijn eigen pony, heb ik nu ruim een jaar.
Daarvoor heb ik haar nog een half jaar verzorgd. Ben toen 2 keer in de sloot gevallen met haar en 1 keer op het natte beton met een laagje blubber erop. Ze ging toen in staking en dus bokken. Verder nog 1 keer in de bak. Ze wilde aandacht en ik ging net staan in mijn beugels. (rengalop). Nu van ik heel vaak van haar af omdat ik met niets in het grote land ga crossen en dan maakt ze soms onverwachte slidingen en stops.
1 keer van mijn vaders paard, wilde terug rennen naar huis en toen sprong ik eraf en toen lagen we bijna samen in de sloot.

Oja ook nog een stuk of 10 keer van mijn eigenpony als ze ervandoor ging, sprong ik er gewoon af. Als ik dan op de grond lag dan stopte ze tenminste. En nog een keertje eraf gesprongen toen ze met haar voet vast zat in het water.

Ben ook nog een keertje van arie afgevallen, ging inene de dijk over rennen en bokken en ik reed toen nog maar een half jaar.

1 keer van sandy vorig jaar zonder zadel en ze is zo rond als een tonnetje.

1 keer van gipsy. Wilde eraf gaan, maar mijn voeten bleven ik de beugels haken en toen ging de pony nog leuk even een stpje verder. (shetlander).

Gelukkig nooit iets gehad, alleen de slappe lach. Ik rijdt nu ongeveer 4 jaar, dat is dus 38/43 keer delen door 4 is ongeveer 10 keer per jaar.

Ben trouwens gister nog gevallen!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:14

Ik rij nu min. 25 jaar waarvan de meeste tijd op andermans monstertjes dus ik ben heeeeeeeel vaak gevallen Schijnheilig Nu met Quint(eigen monstertje) ben ik er een keer of 10 afgekukelt(in een jaar)......het resultaat van de laatste keer was gebroken vinger/gekneusde vinger/gekneusde ribben/gruwlijke rugpijnen.

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 22:48

Ik ben in totaal ongeveer 9 keer van een pony afgevallen. De eerste keer was met een manegepony en mijn instructeur kwam er met zo'n lange zweep aanzetten om twee duiven te verjagen en die pony dacht dat het voor hem was bedoeld dus nam hij de benen en na een rondje galopperen hing ik uiteindelijk aan zijn nek en toen hij tot stilstand kwam, kon ik me eraf 'laten vallen', was wel komisch.
Verder was de ergste keer dat ik van een pony gevallen was, vorig jaar gebeurd, ik had een springwedstrijd en ik de pony ging steeds sneller en bokte en ik kwam verkeerd terecht en heb echt ontzettende last van mn rug gehad.

Kimmy-is-mijn-schatje
Berichten: 412
Geregistreerd: 30-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 23:13

Ik ben in totaal echt wel meer dan 100x van mijn paard gevallen echt zo vaak!!! De pony waarmee ik nu rij reed ik op mijn 8e ook al, nou dat is dus echt een hele felle arabier en die moet je aan het werk hebben, nou daar ging ik vroeger vaak 3x per uur!!Mijn ergste keer zijn er eigenlijk 2, 1 keer toen was ik op stenen gevallen en toen zag ik alles ff een minuutje in het groen, en 1 keer (was in de manege waar ik toen nog reed) gooide hij me op het schot naast de bak en knalde ik tegen de kantine ruit aan.
Toen mocht ik van me ouders ook niet meer op hem rijden. (we hebben er wel nog vaak zat kenissen bij gehad die zeiden dat ze al op zoveel verschillende pony's hadden gereden die pakten hem wel ff aan, nou niet dus, die gingen ook met een broek vol zand naar huis.Sinds +/- 2 jaar val ik er nu niet meer van af(moet t afkloppen! en ik heb nu ook 1 jaar een ander paard en daar ben ik nog nul x vanaf gevallen.

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 10:25

Ok..ik ga ook even meetellen..

Op de manege ben ik zo'n..uhh...8 keer gevallen

Van mn vorige pony ong 6 keer

Die daarvoor ong 25 keer schat ik als het niet vaker is

En van mn shet toen ik ieniemienie was ook wel minstens 15 keer...

Dus gewoon Vaak!!

Wel hard ofzo, maar heb nooit wat gebroken gehad..

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 10:34

ehh ik in 5 jaar 2x.... maar ik heb daar niets aan overgehouden

Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 17:57

Ik heb gestemd op 15 keer of meer! hihi ik ben al wel zo'n 50 x van m'n paarden gevallen denk ik! Ik heb echt een probleem met blijven zitten :p en de paarden die ik te rijden krijg zijn vaak niet de makkelijkste Scheve mond

Mijn record is 6x in 1 uur, van 't zelfde paard dus. We wilden beiden niet opgeven.. Knipoog

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:38

Ik heb gekozen voor 7-10.
Van Naen ben ik nog maar 1x gevallen en dat kwam omdat die dombo in galop struikelde en op zn voorbenen kletterde.
Enne de verhalen van jullie vallen nog wel mee als je dit hoort:
Mijn paardrijjuf was op vakantie en daar waren paarden.
Ze is in de 6 weken 72 keer van een paard gevallen!!!
Toch niej normaal meer?

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:38

Op ponykamp met springen 2 keer en vast nog wel is een keer... dus 3.
Maar als ik met Peer en Ginger mee moet tellen meer dan 15.... (maar die heb ik niet meegetelt Tong uitsteken )

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:16

2 maal. 1x van een manegepaard tijdens uitstappen (lekker joligen zonder beugels en teugels, dat doe ik dus ook nooit meer!) en de tweede keer toen Leroon steigerde en ik dus ook maar 1 beugel aanhad. (ik heb dus altijd mijn poeties in de beugels nu!)

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:45

Keer of 100 , soms door stom te doen soms serieus eraf knallen .
Ik ben echt al van alle mogelijke paarden en pony's af gevallen (of met gevallen door overkop te gaan ofzo )

Laatste keer is een dikke maand geleden , daar hield ik een gekneusd heiligbeen , gekneusde kont en heel veel stijfheid aan over .. Ik heb een week plat gelegen Haha!

Maar echt al heel veel dus , maar dat is ook wel over een tijdspanne van 13 jaar Haha!

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:46

wat is een heiligbeen? Loolapelooza.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:02

Josephine schreef:
wat is een heiligbeen? Loolapelooza.


Dat zit ergens aan je bekken en doet enorm veel pijn als er wat mis mee is Haha!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:35

Ik zit zo dnk ik op de 100....

Evelyne

Berichten: 1116
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:48

in al de tijd dat ik ben ik precies 3 keer van een paard gevallen.

2 keer serieus hard en 1 keer in het begin toen ik pas reed(toen was ik 5)
Omdat ze men singel niet goed vast hadden gedaan dus kukelde ik zo naar beneden terwijl ik gewoon in stap was haha Haha!

Groetjes Evelyne

Evelyne

Berichten: 1116
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:48

dat ik rij moest dat zijn...

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 06:42

Ik weet het niet meer precies (ik ben zo vaak gevallen Haha!)
maar iig meer dan 15 (in 8 jaar)
Maar nu val ik er niet meer zo vaak af, als Vol nu wild doet wordt ik boos of ik ga lachen, maar bang worden of erafvallen is er eigenlijk meer bij.

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:20

Antoinette schreef:
Hoe ging dat 'spreekwoord' ook alweer?
Hoe meer je eraf lag hoe meer ruiter/amazone je was Verward Knipoog


Ik heb ooit gehoord dat als je meer dan 7x van je paard bent gevallen je pas een échte ruiter bent!
Haha onzin natuurlijk maargoed dan ben ik wel een echte ruiter Haha!

Ben er nu denk ik ongeveer 8x afgevallen.
Stuk of 7x op de manege waarvan 1x echt goed > gebroken arm
En 1x van Raysa, dat was in de winter, ze had 1 dag niet gelopen, het vroor en ze is jong. Genoeg ingredienten om ff te rennen, je hoofd tussen je benen te doen en kont in de lucht te gooien, toch ?
(had wel flink pijn want viel vast op mn hoofd. Sindsdien heb ik dus ook een veiligheidscappie )

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:23

Hmm ik ben denk ik zo'n 11 keer gevallen. Een keer 7 keer in 1 les Bloos maar als ik dan val dan val ik ook goed..met van die lekkere buikschuivers of midden in een hindernis ofzo Haha!. Het ergste wat ik er tot nu toe aan over heb gehouden is mijn arm uit de kom...dat was vorige week. Ben benieuwd of ik nou nog durf... Scheve mond

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:12

100-den keren van manege-pony's, 2 keer van m'n eigen pony, en dat gaat denk ik nog wel vaker gebeuren ook Haha!

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:23

Ik heb het een keer gepresteerd om er op 1 dag al meer dan 10 keer naast te liggen. Dus de 15 keer red ik makkelijk. Ontelbare keren van pony's, van een paard nog maar 1x. Maar dat is wel meteen de ergste keer geweest. Ik heb toen 2 dagen op de IC gelegen en in totaal 8 dagen in het ziekenhuis.